Skip to content

נעצר משוחרר מעסקת שליט בחשד שתכנן פיגוע ירי

בתמורה לכך הבטיחו לו מפעיליו 60 אלף דולר. חודש קודם לכן נעצרו שני אחים תושבי מחנה פליטים בשכם שהבריחו כספים למימון פעילות טרור. בכוחות הביטחון ובצה"ל רואים בדאגה את השימוש החוזר במשוחררי עסקת שליט לביצוע טרור בשטחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: אסיר בטחוני לשעבר, משוחרר בעסקת גלעד שליט ותושב שכם (25), נעצר בחודש שעבר על ידי השב"כ בחשד כי תכנן לבצע פיגוע ירי  או השלכת רימון יד בכביש עוקף שכם בתמורה לתשלום בסך 60 אלף דולר. הוא נעצר בטרם הספיק לבצע את הפיגוע.

על פי דובר צה"ל, העצור, אמיר ברכאת, יליד 1988,  תושב שכם, שב בפברואר 2013 מעלייה לרגל למכה ("עומרה"). בחקירתו בשירות הביטחון הכללי הודה ברכאת, כי במהלך ה"עומרה" פגש את אמיר דוקאן, פעיל ממחנה הפליטים בלאטה בשכם, אשר שוחרר במסגרת עסקת שליט ויצא לרצועת עזה. דוקאן הציע לברכאת לבצע פיגוע ירי בכביש עוקף שכם, או פיגוע השלכת רימון לעבר מחסום חווארה, וזאת, בתמורה לתשלום של 60,000 דולרים. עם חזרתו לשטח יצר ברכאת קשר עם דוקאן והודיע לו כי הוא מוכן לבצע את הפיגוע. הוא פעל להשגת אקדח, אך נעצר לפני שהתאפשר לו לבצעו. 

(צילום: דובר צה"ל)
מעצר בגדה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מדגיש כי חשיפה זו מדגישה את מאמציהם של ארגוני הטרור לקדם פעילות טרור צבאית באיו"ש, תוך מעורבות מוגברת של משוחררי עסקת שליט. בהקשר זה מנוצלת "העומרה" למפגש של הפעילים על אדמת סעודיה, ולהעברת מסרים, רעיונות ותכנון פעילות טרור.

עוד נמסר, כי בפעילות של  שירות הביטחון הכללי בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו בחודשים  ינואר-ברואר 2013 שני אחים – אחד מהם הוא שליח של תנועת חמאס והשני הוא מפעילו – שניסו להכניס לשטחי איו"ש כספי טרור, שהועברו על ידי החמאס. בכליו של השליח, שנעצר במעבר אלנבי, נמצאו כ-10,000 יורו ו-900 דולר, שהוסתרו בתוך קופסאות סיגריות.

העצורים הם תושבי מחנה הפליטים פרעה (אזור שכם). השליח הוא מחמד רשאד דיף אללה סואלמה (41), שנעצר בגשר אלנבי ב-29 בינואר 2013. המשגר הוא אחמד רשאד דיף אללה סואלמה (40), פעיל חמאס שנעצר ב-17 פברואר 2013, על בסיס הודאתו של אחיו. בחקירתו בשב"כ הודה מחמד סואלמה, כי יצא לירדן בשליחותו של אחיו אחמד במטרה להבריח לשטח כספי טרור, שמקורם בתנועת חמאס. את הכספים קיבל בירדן באמצעות שליח של אמיר דוקאן, פעיל תנזים-פת"ח, משוחרר עסקת שליט, שגורש לרצועת עזה ויצר שם קשרים עם פעילים מארגונים שונים, לרבות חמאס.

בנוסף הודה מחמד, כי היה אמור לקבל כספים נוספים, מטעמו של צאלח אל-עארורי, בכיר חמאס השוהה בחו"ל. בתאריך ה-13.03.13 הוגשו נגד אחמד ומחמד כתבי אישום לביהמ"ש הצבאי בשומרון. למחמד סואלמה יוחסו בכתב האישום עבירות של ניסיון להכנסת כספי אויב לאיזור, מגע עם האויב וניסיון לביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת. לאחמד סואלמה יוחסו בכתב האישום עבירות של ניסיון לקבלת כספים מהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב, ניסיון לביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת וקשירת קשר לסחר בציוד מלחמתי.

דובר צה"ל מוסיף, כי חקירה זו שופכת אור על המשך ניסיונותיהם של ארגוני הטרור להבריח כספים לאיו"ש, תוך שימוש בשליחים השבים מחו"ל דרך מעבר אלנבי. על-רקע זה נעשים בתקופה האחרונה מאמצים נרחבים לאיתור ולסיכול העברות של כספי טרור לתוך השטח במעבר אלנבי ונערך חיפוש בכליהם ועל גופם של חשודים בהעברות הכספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן