Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 19.4.2013

יחזקאל נפשי במסע רוחני, מחווה למשורר המוערך ישראל אלירז, חזרה לקרפד והחברים הנפלאים, הרוקי מורקמי בסיפורים קצרים ופאולה פרדיקטורי האיטלקייה ברומן התבגרות - 5 הצעות לשבוע מהנה ובכלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פני עצמי / יחזקאל נפשי מסע רוחני אל נפש האדם אותו עובר לאט וביסודיות אחד המשוררים הצעירים הבולטים והמוערכים.

לא קל המעבר הזה, בין שירה ופרוזה, ששתיהן עשויות מילים ומשפטים, ובכל זאת, עולם שלם מפריד ביניהן. נדמה כי נפשי מצליח לשמר את הכנות והבהירות המאפיינים בעייני את שירתו, גם לאחר המעבר הזה.

זהו מסעו של מי שמשחר נעוריו הוא משורר בהווייתו על כל המשתמע מכך. סיפור חייו וסיפור החיפוש אחר מקורות האהבה, אחר האמת הנמצאת לרוב על פי נפשי, אצל החלשים והמדוכאים. נפשי לא מפחד לשאול את השאלות הגדולות של קיומנו, ואולי אפילו מוצא כמה תשובות.

פני עצמי מאת יחזקאל נפשי, הוצאת עמדה, 526 עמ'

הרוח בערבי הנחל / קנת גרהם גרסה חדשה לאחד מספרי הילדים (והילדים בנפשם, כמובן) האהובים מאז ומעולם.

הספר תופס מקום של כבוד בסדרה המוערת הנפלאה של הוצאת אריה ניר לצידם של האקלברי פין, טום סוייר ואחרים. כבר עם יציאתו לאור בשנת 1908 הוא זכה להצלחה עצומה שנמשכת עד היום, עובד לסרטים וסדרות טלוויזיה והיווה השראה אפילו ללהקת פינק פלויד.

הגרסה המוערת מלווה בהסברים ובהערות חכמות ומעשירות על התקופה והתרבות, ומלווים גם באיורים המקוריים של ארנסט שפרד. מי שכבר שקרא ובוודאי אלו שעדיין לא, זה הזמן לפגוש את הנברן חפרפר וגירית, ומעל כולם את קרפד: "גיבורים כה רבים כבר ראה העולם,  הלא כך מספרי ההיסטוריה נלמד, אך כזה לא היה שנודע לתהילה כבירה וגדולה כקרפד!"

 הרוח בערבי הנחל מאת קנת גרהם, הוצאת אריה ניר, תרגום: יניב פרקש, 190 עמ'

הפיל הנעלם / הרוקי מורקמי אוסף הסיפורים הקצרים הראשון של הסופר היפני שהגיע לאחר כתיבת כמה רומנים וראה אור לראשונה ב 1993 (ובעברית ב 1999 בהוצאת עם עובד), יוצא שוב לאור והפעם בהוצאת זמורה ביתן.

17 סיפורים סוריאליסטים, לעתים משעשעים ולא פעם אכזריים.

מורקמי ביצע בהצלחה רבה את המעבר מכתיבת רומנים ארוכים ומורכבים לכתיבת סיפורים קצרים (אך מורכבים לא פחות). זו הזדמנות טובה גם לאלה שלא תמיד הצליחו להבין את סוד קסמו של הסופר היפני לפגוש מורקמי נגיש יותר אבל לא פחות מרתק ומשכנע.

הפיל הנעלם מאת הרוקי מורקמי, הוצאת זמורה ביתן, תרגום: חנה וגדעון ברוך, 252 עמ'

החורף שלי בזירולנד / פאולה פרדיקטורי לראשונה נמשכתי אל הספר הזה בגלל השם האיטלקי הנהדר של הסופרת האיטלקייה שזהו הרומן הראשון שלה. אחר כך גיליתי שמדובר ברומן התבגרות, חולשה אחרת שלי ואז כבר לא יכולתי להימנע.

אלכסנדרה בת ה-17 מאבדת את אמה לאחר מחלה ממושכת ונותרת לגור עם סבתה. כאשר היא שבה אל בית הספר היא מוצאת את עצמה מאבדת עניין לחלוטין. החברות, השיחות התפלות, הבנים, הכל נראה לה סתמי וחסר משמעות ובדחף רגעי היא עוברת לשבת בשולחן האחרון בכיתה, על ידו של הילד הדחוי ביותר, המכונה זירו.

לצדו היא יכולה לשתוק כמה שבא לה מאחר והוא עצמו כמעט ואינו פוצה את פיו. אחר כך יתגלו סודות ואולי אפילו תבוא אהבה.

החורף שלי בזירולנד מאת פאולה פרדיקטורי, הוצאת כתר, תרגום: מונה גודאר, 252 עמ'

"משהו יקרה בקרוב" / מחווה למשורר ישראל אלירז אחד המשוררים הפוריים ביותר (פרסם למעלה משלושים ספרי שירה אבל גם רומנים, סיפורים קצרים, מחזות ואפילו ליבריות לאופרה) זוכה להכרה והערכת הקהל בשנים האחרונות ויזכה למחווה לכבוד שיריו שתערך בצוותא בתל אביב.

שירתו של המשורר, בן ה-77, שזוכה להצלחה גם מעבר לים ובעיקר בצרפת, תזכה במהלך הערב ללחנים חדשים בביצועם של יובל מסנר ודניאלה ספקטור. בערב יופיעו גם אולה שור סלקטר, שלום שמואלוב, מיכאל וולפה, דביר בנדק ואחרים.

"משהו יקרה בקרוב" מחווה למשורר ישראל אלירז, יום שלישי  23.4.13  20:30, צוותא

1 Comment

  1. ירין אלדד מכפר חסידים
    20 באפריל 2013 @ 9:26

    הספר של יחזקאל נפשי פני עצמי הוא מילולית אחד הטובים שקראתי בחיים שלי. פשוט סוחף ולוקח אותך למקומות אחרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן