Skip to content

לא מתאוששת: עוד צניחה בתיירות הישראלית לטורקיה

התיירות לטורקיה ממשיכה בעצימות נמוכה. כיום מדובר על פחות מחמישית ממספר הישראלים בשנות השיא, כאשר כחצי מיליון ישראלים בילו בה בשנה בקלאבים ובטיולי ג'יפים ובסופי שבוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

התיירות לטורקיה צנחה בשנה החולפת ב-27%. כיום מדובר על פחות מחמישית ממספר הישראלים בשנות השיא, כאשר כחצי מיליון ישראלים בילו בה בשנה בקלאבים, בטיולי ג'יפים ובסופי שבוע 

מאת עירית רוזנבלום

כ-80 אלף תיירים ישראלים נסעו בשנת 2011 לטורקיה, ירידה של 27% לעומת 2010, בה עמד המספר על 109 אלף איש בלבד. התיירות ב-2010 ספגה כבר ירידה של כ-65% לעומת 2009 – שנה בה נסעו לקלאבים, לטיולי ג'יפים ולחופשות עירוניות 311 אלף ישראלים. כך עולה מנתוני סיכום שנת התיירות של משרד התרבות והתיירות הטורקי.

ישראלים מבלים בקלאב באנטליה, ב-2005

בשנים הטובות של התיירות לטורקיה, עד לשנת 2009, נסעו כחצי מיליון ישראלים לחופשות בטורקיה.

בעל משרד הפרסום ויחסי הציבור, דני צימט, היה אחראי על תקציב יחסי הציבור של משרד התיירות הטורקי בישראל עד אוקטובר 2011, כאשר השגריר הטורקי עזב את ישראל, בעקבות תקרית "הכסא הנמוך" עם סגן שר החוץ, דני איילון. לדבריו, עם עזיבת השגריר, הורדו היחסים הדיפלומטיים בין המדינות לדרגת מזכיר שני. מי שהיה אחראי על התיירות הטורקית בארץ היה חסן שראטפג'י, הקונסול הטורקי לתרבות, תיירות ומידע, שדרגתו כקונסול היתה גבוהה מדי. הוא עזב גם כן, והועבר לתפקיד הקונסול הטורקי בקופנהגן שבדנמרק. "במקומו אמור היה להגיע דיפלומט אחר, ברמה של מזכיר שני, אך הוא לא הגיע עד היום", אומר צימט.

קלאב אורנג' קאונטי בקמר שבאיזור אנטליה.

עם זאת, צימט מעדיף להיות אופטימי, וכסגן נשיא מועצת העסקים ישראל-טורקיה, מצביע על העובדה, שהסחר האזרחי בין שתי המדינות ממשיך לגאות, ובשנת 2011 הוא אף עלה ב-26%, "וזה סימן שצריך להיות אופטימיים גם לגבי התיירות", הוא אומר.

הביתן הטורקי ביריד התיירות בגני התערוכה

סימן טוב בעיניו היא העובדה שהטורקים החליטו להשתתף גם השנה ביריד התיירות הבינלאומי IMTM, שיתקיים בין ה-14-15 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב. לדבריו, ראטפג'י אף יגיע לשם כך מקופנהאגן לשלושה ימים. "העובדה שהם משקיעים כסף בביתן וראטפג'י מגיע במיוחד, אומרת שהם לא ויתרו על התיירות בישראל", הוא מתנחם.

אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של המגזין Israel Travel News ומיזמי IMTM,  אומר, עם זאת, שהביתן הטורקי בישראל השנה, יהיה במחצית מגודלו של הביתן בשנה שעברה, אז היה הביתן הטורקי הגדול ביותר בתערוכה – 105 מ"ר.

עלייה של 10% בתיירות מהעולם

שנת 2011 הסתיימה עבור הטורקים בעלייה של כ-10% בתיירות העולמית, מ-28.6 מיליון תיירים ב-2010 ל-31.4 מיליון ב-2011.

הנמל העתיק של אנטליה בטורקיה

אין ספק, שטורקיה נהנתה מהתיירים שהסיטו את חופשתם מטוניסיה וממצרים, אשר חוות אי שקט פוליטי מתחילת שנת 2011.

גרמניה היתה המדינה ממנה הגיע המספר הגבוה ביותר של תיירים לטורקיה – 4.8 מיליון איש, עלייה של 16.5%. אחריה, רוסיה עם כ-3.5 מיליון, עלייה של 9.5%, ובהמשך אנגליה, אירן, בולגריה, הולנד ואחרות. הערים המתויירות ביותר היו אנטליה – עם 10 מיליון תיירים ואיסטנבול עם 8 מיליון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן