Skip to content

מטוסי בואינג 787 חוזרים בקרוב לשירות

לאחר 3 חודשי קרקוע אישר אתמול FAA את השינויים של בואינג במערכת סוללת הליתיום-יון של המטוס. בשבוע הקרוב יפרסם FAA הוראת כושר אוויר לביצוע השינויים במטוסים וכל מטוס שיבצע את השינויים הדרושים, יוכל, באישור FAA, לחזור לטיסה ולשרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוסי בואינג 787 דרימליינר אמורים לחזור בקרוב לשירות, לאחר כ-3 חודשים שבהם הם היו מקורקעים. זאת לאחר שאתמול אישרה סוכנות התעופה הפדרלית (FAA) את שדרוג מערכת סוללת ליתיום-יון של המטוס, שבגלל התחממותה והתלקחותה קורקעו המטוסים.

באיור זה ציינה אתמול בואינג באתר החברה את האישור של FAA
באיור זה ציינה אתמול בואינג באתר החברה את האישור של FAA

האור חוזר לבואינג

התאריך 19 באפריל 2013 ייזכר הרבה שנים בבואינג, כיום שבו הוסר ממנה חשכת קרקועם של מטוסיה החדישים ביותר – 787 דרימליינר והחל אור לזרוח שוב מעל המטוסים המתקדמים האלה. היה זה כאשר ה-FAA אישר את השדרוג של מערכת סוללת ליתיום-יון של המטוס, שבואינג הגדירה אותו "בעל החזון, יוצא הדופן בחידושו שאין שני לו".

ה-FAA עשה ביום שישי את הצעד שיאפשר להחזיר את מטוסי בואינג 787 דרימליינר לטיסה, כאשר אישר את העיצוב והשינויים שנעשו במערכת סוללת ליתיום-יון של המטוס. שינויים שנועדו לטפל בסיכונים ברמה של הסוללה, ברמת הטעינה של הסוללה וברמת המטוס. בין השינויים שבוצעו: אכסון סוללות המטוס במיכלים חסיני אש והפרדה של שמונה תאי הסוללה במחיצות קראמיות, כדי למנוע התחממות יתר ולהגן על המטוס.

מיקום סלולות ליתיום-יון במטוס 787
מיקום סלולות ליתיום-יון במטוס 787

"בטיחות – עדיפות מספר אחת"

בשבוע הקרוב אמור ה-FAA למסור את הוראות הכנסת השינויים במטוסים למפעילים כדי שיוכלו להחזיר את המטוסים לשירות ובמקביל תפרסם הוראת כושר אווירי על שינויים אלה, שתכנס לתוקף עם פרסומה. ה-FAA ידרוש מחברות התעופה המפעילות מטוסי 787 להתקין מערכות חסיני אש ומאווררות לסוללות המערכות הראשיות ומערכת העזר ולהחליף את הסוללות והמטענים שלהם במרכיבים החדשים השונים.

מבנה סוללת ליתיום-יון לאחר השינויים שבוצעו בה
מבנה סוללת ליתיום-יון לאחר השינויים שבוצעו בה

"בטיחות של ציבור הנוסעים היא עדיפות מספר אחת שלנו. שינויים אלה בסוללה 787 יבטיחו את הבטיחות של המטוס ונוסעיה ", ריי לחוד שר התחבורה האמריקני.

"צוות מומחים להסמכת כושר אווירי של FAA צפה בביצועה הבדיקות המחמירות הדרושות והקדיש שבועות לסקירה ולניתוח מפורט של השינויים בעיצוב כדי להגיע להחלטה הזו", אמר מנהל FAA מייקל הוארטה.

FAA יעקב מקרוב על ביצוע השינויים

כדי להבטיח התקנה נכונה של העיצוב החדש של מערכת הסוללות יפקח ה-FAA על ביצוע השינויים בצי המטוסים של החברות בארה"ב, בשיתוף פעולה הדוק עם צוותי פיקוח של בואינג שיראו את המיקומים של השינויים. כל חזרה לשירות של כל מטוס 787 תתבצע רק לאחר שה-FAA יאשר את העבודה והשינויים שבוצעו בו.

עוד נמסר מ-FAA, כי כגורם מאשר ימשיך FAA לתמוך ברשויות תעופה אחרות ברחבי העולם כדי לסיים לבצע את כל הליכי החזרתו של המטוס לשירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן