Skip to content

נוחי דנקנר: אני מתכוון לשקם את הקבוצה ולהשיב חובותיה

"רבים מכם, הנמצאים איתי בקשרי עבודה קרובים, יודעים כי בשבילי אי.די.בי. היא מפעל חיים, בית יקר ללב. חברות הקבוצה, העובדים, המשקיעים ונותני האשראי שלנו, חשובים לי מאוד", כותב דנקנר במכתב ששיגר לכל עובדי הקבוצה. "מטרתי היא לשקם את הקבוצה במהירות ולהשיב את החובות לכל נותני האשראי שלנו, מחזיקי האג״חים והבנקים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מאמצים לשקם את קבוצת אי.די.בי. דנקנר
מאמצים לשקם את קבוצת אי.די.בי. דנקנר

נוחי דנקנר יו"ר אי.די.בי לא מרים ידיים. גם לאחר שבנק לאומי ביטל את מתווה ביטול החוב של גנדן הולדינגס וגם לאחר שרבים בתקשורת טענו, כי תקופת שלטונו בקבוצת אי.די.בי הגדולה במשק מגיעה לסיומה. "רבים מכם, הנמצאים איתי בקשרי עבודה קרובים, יודעים כי בשבילי אי.די.בי. היא מפעל חיים, בית יקר ללב. חברות הקבוצה, העובדים, המשקיעים ונותני האשראי שלנו, חשובים לי מאוד", כותב דנקנר במכתב ששיגר לכל עובדי הקבוצה.

במכתב הוא nדגיש, כי "בשנה וחצי האחרונות הצלחנו לגייס לאי.די.בי. אחזקות למעלה מ-360 מיליון שקלים. חלק משמעותי מסכום זה הוזרם על ידי ועל ידי שותפיי. כמו כן גיבשנו עקרונות להסדר חוב עם מחזיקי האג״ח של אי.די.בי. אחזקות, שבמסגרתו נזרים לקופת החברה 460 מיליון שקלים נוספים. זה יאפשר, עם כניסת ההסדר לתוקף, שמחזיקי האג״ח יקבלו מיידית תשלום של כ-400 מיליון שקלים ואת יתרת החוב יקבלו בשנים הבאות, החל מעוד שנתיים".

נגיע גם עם הבנקים להסדרים

עוד ציין דנקנר במכתבו, כי "אנו משוכנעים שגם עם הבנקים נגיע למתווה הוגן וראוי – כזה שיהיה מוסכם עליהם. כל גורם מקצועי אחראי ער לכך שהסדר כזה עדיף על פני כל הליך אחר. אי הגעה להסדר תשרת רק גורמים עם אג׳נדות ולא את החברות, נושיהן ועובדיהן".

"מטרתי היא לשקם את הקבוצה במהירות ולהשיב את החובות לכל נותני האשראי שלנו, מחזיקי האג״חים והבנקים. אני נחוש להצליח בכך. למען מטרה זו אעשה כל שביכולתי כדי להמשיך ולשרת את קבוצת אי.די.בי, נושיה, בעלי מניותיה ועובדיה, כתב דנקנר.

במכתבו הוא מסביר לעובדים, כי "בימים האחרונים, מוצפים כלי התקשורת בידיעות ובפרשנויות בנוגע למצבה של קבוצת אי.די.בי. ולמגעים שאנו מקיימים להסדרת חובותיה של גנדן (חברה פרטית בה אני שותף עם אחרים) שהינה בעלת השליטה באי.די.בי. אני יודע שגם אתם עוקבים בדאגה ובאכפתיות רבה אחר הסיקור התקשורתי ורגישים במיוחד לתגובות העולות מן הציבור".

השבוע פגישה עם אלשטיין

לדבריו שותפו בגנדן, אדוארדו אלשטיין, מעודכן במצב ואף באירועים האחרונים. העסקה לפיה יגדיל את אחזקתו וישקיע כספים נוספים תקפה, שרירה וקיימת. "בתחילת השבוע אנחנו נפגשים, ביחד עם הצוותים המקצועיים שלנו, לסדרת פגישות שנקבעה ותוכננה מראש, לקידום העסקה", הוא מדגיש.

דנקנר מודה, כי "במהלך עשר השנים האחרונות, מאז שהגעתי לקבוצת אי.די.בי., היו לנו הצלחות והישגים והיו גם מהלכים עסקיים שהתבררו ככושלים. מהלכים אלה בצירוף נסיבות חיצוניות ושינויים לרעה במצב השווקים בארץ ובעולם, הביאו לפני כשנה וחצי את החברות אי.די.בי. אחזקות וגנדן לקשיים. מצב זה חייב אותנו לבוא בדברים עם בעלי החוב שלנו, מחזיקי האג״חים והבנקים, על מנת להגיע להסדרים אשר יכללו בין היתר הזרמת כסף חדש לחברות, ויאפשרו את המשך קיומן והמשך פירעון התחייבויותיהן גם בעתיד".

94 הסדרי חוב

על פי ממצאי מבקר המדינה בוצעו במדינת ישראל 94 הסדרי חוב בין השנים 2008 עד 2011 בהיקף כולל של 21 מיליארד שקל. אם נוסיף לכך את שנת 2012 המספרים גבוהים משמעותית. אף אחד מהסדרים אלו לא בוצע עם אף חברה מתוך עשרות החברות שנמנות על קבוצת אי.די.בי. על כך אומר דנקנר: "שרדנו משברים, היה לנו קשה, אבל כל חברות הקבוצה עמדו בכל התחייבויותיהן במועדן ובכלל זה תשלומי ריבית על הלוואות ואג״חים בהיקף כולל של עשרות מיליארדי שקלים. תמיד נזהרנו בפיטורי עובדים. העמדנו בסדר עדיפות גבוה את ערך טיפוח וכיבוד ההתחייבויות לעובדים".

דנקנר מצר על האווירה שנוצרה נגדו ואומר: "לצערי הרב, באווירה שבה אנו פועלים כיום, כל זה לא מסייע לנו. הזיכרון קצר. קל להרוס. קשה לבנות. לאורך כל התקופה הזאת אני עושה לילות כימים, ביחד עם צוות מצוין שפועל במסירות, בנחישות ובהתמדה, על מנת לשפר את מצבה של הקבוצה ולייצב אותה. יחד עם כל הגורמים המעורבים פעלנו כדי לגבש פתרון שיהיה נכון והוגן כלפי החברות והנושים שלהן, ויאפשר למשקיע חדש, מהמכובדים והמוצלחים בעולם היהודי, לחבור אלינו ולחזק אותנו".

1 Comment

  1. רפונזל
    21 באפריל 2013 @ 10:07

    לשם הבהרה, האם אנחנו מדברים על אותו דנקנר שהבטיח שיחזיר את כל חובותיו?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן