Skip to content

עיני לנתניהו: "להימנע מקבלת החלטה היסטורית, קשה והרסנית"

לדבריו "הסתרת הדו"ח הסודי מהציבור ומשרי הממשלה מהווה הטעייה והכשלה של הממשלה. "יישום ההסכם השמים הפתוחים במתכונתו הנוכחית עלול להוביל לקריסה מוחלטת של הענף שכבר כיום מתמודד עם קשיים לא מבוטלים. מדובר בפגיעה אנושה בפרנסתן של אלפי משפחות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני שלח אמש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין ישיבת הממשלה שתתקיים היום (ראשון) לאישור הסכם "שמיים פתוחים במתכונתו הנוכחית".

במכתב פונה עיני לראש הממשלה בקריאה דחופה: "הנני פונה אליך בשעה גורלית זו בקריאה דחופה אל ממשלת ישראל ושריה כולם, להימנע מקבלת החלטות היסטוריות קשות והרסניות, ללא דיון ענייני ועל בסיס מידע חסר ומטעה, בעניין אישור הסכם שמיים פתוחים". 

לא לקיים דיון על בסיס מידע חסר ומטעה. עיני (צילום: ציפי מנשה)
לא לקיים דיון על בסיס מידע חסר ומטעה. עיני (צילום: ציפי מנשה)

עיני מציין, כי הדו"ח הסודי של משרד התחבורה, הקובע שקיימת סכנת קריסה ממשית של חברות התעופה, הוסתר מהציבור ולא הוצג בפני שרי הממשלה: "אי הצגת 'הדוח הסודי' בפני חברי הממשלה מהווה הטעייה והכשלה אפשרית של הממשלה ושריה בנושא בעל חשיבות לאומית רבה". להתעלמות ממסקנות הדוח הסודי החמור יש השלכות אסטרטגיות ממעלה ראשונה לרבות היבטים ביטחוניים וכלכליים וחמור שדוח זה הוסתר מידיעת השרים והציבור.

יו"ר ההסתדרות קורא לכניסה לתהליך מסודר של דיון וליבון רציני בסוגיה לאומית מהותית זו, תוך שמיעת ושיתוף כל הגורמים הנוגעים בדבר ותוך קיום מו"מ לשמירת זכויות עובדי ענף התעופה האזרחית בישראל והבטחת המשך קיום חברות התעופה הישראליות.

במכתב מציין עיני, כי הן ההסתדרות והן נציגי העובדים בחברות התעופה הישראליות התריעו פעמים רבות כי ליישום ההסכם במתכונתו הנוכחית השלכות חמורות ופגיעה אנושה ובלתי הפיכה בענף התעופה האזרחית במדינת ישראל על עשרות אלפי עובדיו ומשפחותיהם ולמעשה עלול להוביל לקריסה מוחלטת של הענף – ענף, שלמרבה הצער, מתמודד גם היום עם קשיים לא מבוטלים".

עיני מציין במכתב כי למרות שוועדת סיטרמן ב- 2007, ועדת הכלכלה של הכנסת ודו"ח סודי של משרד התחבורה התריעו מפני ההסכם במתכונת הנוכחית וקראו לעצור את ההתקדמות של ההסכם, כמו כן ההסתדרות דרשה, כי ינוהל מו"מ על השלכות ההסכם המתגבש על תנאי עבודתם של העובדים ואף הכריזה על סכסוך עבודה, החליטה ממשלת ישראל לקיים דיון ולאשר את ההסכם במתכונת הנוכחית.

הטיסות של החברות הישראליות הוקדמו ל-04:00 

טרמינל 3. היערכות מיוחדת להוציא אלפי נוסעים הלילה. צילום: נתב"ג
טרמינל 3. היערכות מיוחדת להוציא אלפי נוסעים הלילה. צילום: נתב"ג

החל מיום א' בשעה 05:00 בבוקר יפתחו עובדי חברות התעופה הישראליות בשביתה כללית. זאת בעקבות החלטת הממשלה לדון ביום ראשון הקרוב ביישום הסכם שמיים פתוחים במתכונתו הנוכחית בישיבת הממשלה וללא כל התאמות לחברות התעופה הישראליות. לאור זאת החליטו חברות התעופה הישראליות להקדים את הטיסות לשעה 04:00. כדי לאפשר זאת קיבלה הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) אישור מרשות התעופה האזרחית (רת"א) לאפשר המראות בשעה זו מנתב"ג.

נתב"ג: ישיבת היערכות מיוחדת

בישיבת היערכות מיוחדת שהתקיימה במוצאי שבת בלשכתו של שמואל זכאי מנהל נתב"ג, בהשתתפות מנהלי החטיבות והאגפים המקצועיים ברש"ת, האמונים על מתן שירות לנוסע. בישבה התקבלה החלטה לתגבר החל מחצות את נמל התעופה במאות עובדים כדי לאפשר להוציא את כל הטיסות של חברות התעופה הישראליות ושל חברות התעופה הזרות. היערכות המיוחדת דרושה כדי לאפשר להוציא את אלפי הנוסעים הצפויים לטוס הלילה ליעדי חברות התעופה הישראליות.

דובר רש"ת מסר, כי מומלץ לנוסעים לבדוק עם חברות התעופה הישראליות על מועדי הטיסות הצפויות ולהקדים את הגעתם לטרמינל 3 לנוכח העומס הצפוי.

מאל על נמסר, כי לאור הודעת ההסתדרות על שביתה בחברות התעופה על רקע הסכם השמיים הפתוחים, יחולו ביטולים ושינויים בלוח הטיסות שתוכננו להמריא מחר, החל משעה 5:00 בבוקר.
לפרטים אפשר לפנות לאתר אל על www.elal.co.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן