Skip to content

מדירות רפאים לדירות נופש

מחסור בחדרי מלון בארץ ובעיקר בירושלים, גורם לכך שמחירי הלינה בהם גבוהים ולעיתים אף מרתיעים תיירים מלבוא ולבקר כאן. חלופת לינה אפשרית היא לינה בדירות נופש, שהיא זולה יותר, אותנטית ומתאימה לתיירים בודדים שמספרם הולך וגדל בעוגת התיירות לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

סוויטה בימין משה: שני חדרים לשלושה אורחים ב-151 דולר ללילה. (צילום: אתר tellavista)
סוויטה בימין משה: שני חדרים לשלושה אורחים ב-151 דולר ללילה. (צילום: אתר tellavista)

מנכ"ל משרד התיירות היוצא, נועז בר ניר, אמר באחרונה כי ירושלים היא העיר המתויירת ביותר בישראל ויש בה את המחסור הגדול ביותר בחדרי מלון.

רועי זיו, יזם האתר Tellavista.com, אומר שבכדי לעודד את התיירות, יש להוריד את מחירי הלינה על ידי הגדלת מספר מקומות הלינה. בטווח הקצר והמיידי דבר זה אפשרי על ידי מציאת חלופות לינה ובהן לינה בדירות נופש.

זיו: "עשרות אלפי דירות בישראל עומדות מיותמות, לאחר שבעליהן שגרים ברוב ימות השנה בחו"ל, חוזרים לביתם שם. בירושלים לבדה יש כ-10,000 'דירות רפאים'. דירות אלו ניתן להשכיר לתקופות קצרות ובכך להגדיל מאוד את היצע מקומות הלינה לתיירים", אומר זיו, "פתרון זה תופס שתי ציפורים במכה אחת: גם עוזר לבעלי הדירות להרוויח תשואות גבוהות על הדירה שעומדת ריקה רוב השנה, וגם מעודד תיירות".

לדבריו, דירות ריקות יש גם בתל אביב ולאחרונה, בעקבות המצב הכלכלי בעולם בכלל ובאירופה בפרט, התפתחה גם בחו"ל תופעה חדשה של השכרת דירות נופש לטווחים קצרים על מנת להרוויח מהן מקור השכרה נוסף. "בעלי הדירות מפסידים כסף על דירת הנופש בכל יום שעובר שבה היא היא לא מאוכלסת. ברוב המקרים מנוהלות הדירות על ידי חברת ניהול שגובה מבעלי הדירות תשלום חודשי גבוה עבור שמירה ותחזוקה על הדירה. בעלי הדירות הללו מגלים את הכדאיות הכלכלית בהשכרת הדירה לתקופות קצרות ואחת הדרכים המקובלות כיום לעשות זאת, היא באמצעות אתרי הזמנת דירות באינטרנט."

דירת שני חדרים ברוממה המתאימה לארבעה אנשים. המחיר - 130 דולר. (צילום: Airbnb)
דירת שני חדרים ברוממה המתאימה לארבעה אנשים. המחיר - 130 דולר. (צילום: Airbnb)

גם בחברת Airbnb, הבינלאומית אומרים ש"ל-Airbnb יש כמעט 800 נכסים בירושלים, הכוללים דירות להשכרה או חדרים להשכרה בהתאם לצורכי האורחים. אנו מברכים כל מי שרוצים להיות חלק מהקהילה שלנו בין אם כמארחים או כאורחים וכן כל מי שחשוב לו לקדם את רעיון ה'צרכנות השיתופית', עליו מתבסס מיזם Airbnb".

אתרי השכרת הדירות מאפשרים להזמין את הדירות לפי מיון של מיקום, מחיר וכדומה, אך יש גם סוכני נסיעות שרגילים לעבוד עם מלונות, שגילו את האופציה הזו ומציעים אותה ללקוחותיהם.

בישראל יש דירות רבות להשכרה לטווח קצר בתל אביב ובירושלים, אך גם ברמת השרון וברמת גן. נופש זה נוח יותר בהיבט המשפחתי, שכן הוא מאפשר לזוג הורים ושני ילדים להתגורר בדירה עם מטבח, במקום להצטופף בחדר אחד במלון. ב-Tellavista גם הוסיפו באחרונה דירות המיועדות לשומרי כשרות.

המטבח בדירה במבנה הסטורי - ארבעה חדרים לשבעה אורחים ב-300 דולר ללילה. (צילום: tellavista)
המטבח בדירה במבנה הסטורי - ארבעה חדרים לשבעה אורחים ב-300 דולר ללילה. (צילום: tellavista)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן