Skip to content

זוכות "פרס קרן יפה לונדון יערי" לשנת 2013

הפרס ע"ש יפה לונדון יערי נועד לסייע לזוכות לפתח פרויקטים קהילתיים בתחום השינוי החברתי או קידום מעמד האישה בישראל. עם קבלת הפרס, התחייבו הנשים להמשך עשייה חברתית במשך שלוש שנים. הזוכות: אולגה לויטנסקי, אמאל אבו אלקום, אתי חן, מלכה ירום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרן החדשה לישראל הכריזה על ארבע זוכות "פרס קרן יפה לונדון יערי" על שם יפה לונדון-יערי לשנת 2013, לפעילות ויזמות חברתית של נשים. ארבע הזוכות יקבלו פרס של 15 אלף שקל כל אחת, שיופנה להפעלת פרויקט חברתי קהילתי.

הפרס ע"ש יפה לונדון יערי נועד לסייע לזוכות לפתח פרויקטים קהילתיים בתחום השינוי החברתי או קידום מעמד האישה בישראל. עם קבלת הפרס, התחייבו הנשים להמשך עשייה חברתית במשך שלוש שנים. 

הזוכות ב"פרס יערי" לשנת 2013 הן: 

תפעיל קו סיוע לעולים. אולגה לויטנסקי
  • אולגה לויטנסקי, חיפה. רופאה עולה מחבר העמים לשעבר, פעילה בפורום משפחות עולות. לויטנסקי תפעיל באמצעות כספי הזכייה קו חם שיסייע לעולים חדשים ליצור קשר אפקטיבי עם שירותי הרווחה ולקבל את מלוא הזכויות המוקנות להם. הפרויקט יספק תמיכה רגשית ומידע כדי לאפשר לדוברי הרוסית נגישות לשירותים החברתיים, שימוש חכם בשירותי הממסד ויצירת השתלבות מוצלחת בחברה.
תקים את בית מורשת הסבתות למען נערות בסיכון. אמאל אבו אלקום
  • אמאל אבו אלקום, שגב שלום. אחראית על תחום הגיל הרך במועצת שגב שלום ופעילה בעמותה מקומית למען נשים וילדים מהמגזר הבדואי. אבו אלקום מפעילה מספר מסגרות שביניהן מועדונית לאחר שעות בית הספר לילדים עם קשיים משפחתיים, תכנית "בית חם" לנערות בסיכון, תכניות הכשרה לנשים, קבוצות ספורט לילדים וילדות. בכספי הזכייה תשתמש בין השאר על מנת להקים את "בית מורשת הסבתות" – מרכז שיופעל בהתנדבות ע"י קבוצת סבתות מהיישוב עבור נערות בסיכון.
תקים מרכז קהילתי בקטמונים. אתי חן
  • אתי חן, ירושלים. אם חד הורית מירושלים, פעילה במחאה ובמאבק לדיור ציבורי. חן פועלת ותשתמש בכספי הזכייה להקים מרכז קהילתי בקטמונים לתושבי השכונה שישמש מקום התייעצות והעצמה לקהילה, עם דגש על עזרה לחד הוריות ולקשישים. בבית הקהילתי יתקיימו חוגים לילדים, יפעל מטבח קהילתי, יתקיימו הקרנות סרטים והרצאות, וכן יוקם קואופרטיב מזון. בנוסף ישמש המקום מרכז מידע בכל הנוגע לדיור ציבורי ועזרה במימוש זכויות דיור.
תקים תוכנית מניעה והדרכה לנערות ממשפחות חרדיות. מלכה ירום
  • מלכה ירום, ירושלים. מייסדת ויו"ר עמותת "בית תקוות אם הבנים שמחה" שתומכת בנשים חרדיות גרושות. ירום תקצה את סכום הפרס לטובת פיתוח תוכנית מניעה והדרכה לנערות בגיל 14-18 שהן בנות לאמהות הנתמכות על ידי העמותה. התוכנית תתייחס להשלכות הגירושין שאינם מקובלים בחברה החרדית על הדימוי העצמי של הנערות ועל בטחונן העצמי וכן תשאף להעניק לבנות המשתתפות כלים לחיי זוגיות עתידים, לקבלת החלטות בנוגע לנישואין וניהול חייה כאשה נשואה.

יפה לונדון יערי ז"ל הייתה בין מקימות ומובילות מערכת השירותים הסוציאליים למשפחות בישראל בימיה הראשונים של המדינה. פרשת חייה היא דוגמה לערכי דור החלוצות שהקים את מדינת ישראל, המונחים על יסודות של שיתוף ודאגה לקהילה, עמידה על שוויון זכויות לנשים וקידום מעמדן. בניה – יוסי, אליעזר ואריק יערי – ובני משפחותיהם החליטו להמשיך את מפעל חייה של אמם. הם הקימו מתוך עזבונה ומכספים נוספים שגייסו קרן שתסייע לנשים לשבור את תקרת הזכוכית ותאפשר להן להתקדם לעמדות ניהול והשפעה בחברה הישראלית. הקרן תפעל עד ליום ההולדת המאה של אמם, ב-2016.

על פי בקשת המשפחה, הקרן החדשה לישראל מנהלת את קרן יפה לונדון-יערי ומעמידה לרשותה את משאביה ההדרכתיים הארגוניים, והניהוליים, כשבני המשפחה שותפים מלאים במיון בקבלת ההחלטות. בני המשפחה מוסיפים לגייס משאבים לטובת הקרן כדי להבטיח מענקים ראויים ולהרחיבם.

משנת 2004 ועד 2011 זכו במענק 20 נשים המובילות פרויקטים וגם עשרות נשים מהמגזר החרדי שזכו לקורסי העצמה שסייעו להן ביציאה לשוק העבודה וקיומן העצמאי. משנת 2012 מעניקה קרן יפה לונדון-יערי משאבים גם לארגונים מבוססים, כדי לקדם מדיניות שתסייע לאמהות צעירות לשוב לעבודה ולהתקדם בחברה ובכלכלה ללא כל אפליה.

הפרס יוענק לנשים ב-1 במאי, בשעה 18:00, באירוע שיתקיים בבית דניאל בתל אביב. באירוע יישאו דברים נשיא הקרן החדשה לישראל, בריאן לורי, וחברת הכנסת מרב מיכאלי.

צילומים: אמיר וולנסקי, יותם מונק

[related-posts title="עוד בנושא נשים"]

1 Comment

  1. אמיתי סנדי
    22 באפריל 2013 @ 17:13

    15,000 שקל לשלוש שנים? מה זאת בדיחה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן