Skip to content

הפרקליטות: נעמיד לדין את לחיאני בכפוף לשימוע

ראש עיריית בת ים צפוי לעמוד לדין לאחר שימוע אצל פרקליט המדינה משה לדור בגין עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר ועבירות מס. סך השוחד שניתן לכאורה ללחיאני מוערך על ידי הפרקליטות ב-900 אלף שקל. כמו כן צפויים לעמוד לדין באותן פרשות, אחיו אבי לחיאני ושלושה חשודים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז תל-אביב הודיעה היום (שני) לראש עיריית בת ים שלומי לחיאני כי היא שוקלת להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע בגין לקיחת שוחד ועבירות נוספות. ההודעה שנמסרה על דעת פרקליט המדינה משה לדור, הועברה גם לחשודים נוספים: אבי לחיאני, אחיו של ראש העיר, ואבנר קריאף, עובד דודטחי ועזרא דוש, החשודים בפרשת "בית וגן".

על פי הודעת הפרקליטות, התגבשה תשתית ראייתית לכאורה, לפיה שלמה לחיאני, שהיה ערב באופן אישי לחובות של מיליוני שקלים שצברו חברות קבלניות בבעלותו, פעל ביחד עם אחיו, אבי לחיאני, לקבל כספי שוחד מגורמים שיש להם עסקים עם עיריית בת ים, על מנת לעמוד בהסכמים שכרת עם הבנקים השונים וכדי להימנע מפשיטת רגל. השוחד לגביו התגבשה תשתית להעמדה לדין, ניתן לכאורה בשנים 2004-2005 בסך של כ-900 אלף שקל. מהודעת הפרקליטות לבאי כוח החשודים עולה כי התגבשה תשתית ראייתית בחמש פרשיות שונות:

שלומי לחיאני (צילום: אתר עיריית בת ים)
"העובדות ברורות לי וגם תוצאת השימוע". שלומי לחיאני (צילום: אתר עיריית בת ים)

1. שתי פרשות שוחד – הפרקליטות מצאה כי קיימת תשתית ראייתית לכאורית לפיה פנה שלמה לחיאני יחד עם אחיו במקרה אחד, לעזרא דוש, בעלים של רשת סופרמרקטים מצליחה בעיר בת ים, ובמקרה שני, לאבנר קריאף ולגיסו עובד דודטחי, בעליהם של "קפה ג'ו", מסעדת "גרגירים", עסקים ואינטרסים נוספים בעיריית בת ים, בבקשה לקבל הלוואות במאות אלפי שקלים, ביודעם כי דרישתם תיענה נוכח תפקידו של שלמה לחיאני כראש העירייה ונוכח האינטרסים שלהם בבת ים. בכך, לטענת הפרקליטות, קיבל שלמה לחיאני טובות הנאה ביודעו כי ניתנו לו בעד פעולה הקשורה בתפקידו וביצע עבירה של לקיחת שוחד.

2. הפרקליטות הודיעה לאבי לחיאני כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של תיווך בשוחד על חלקו בקבלת כספי שוחד מטעם עזרא דוש. מדובר בפרשה במסגרתה קיבל לכאורה אבי לחיאני סך של כ-150 אלף שקל, מעזרא דוש, על מנת שישפיע, בעצמו או באמצעות אחר, על עובדי עיריית בת ים למשוא פנים ולאפליה. הודע לעזרא דוש כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין בגין מתן השוחד, בכפוף לשימוע.

3. פרשת הלוואות העובדים – בפרשה זו הודע לראש עיריית בת ים, כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורית להעמדתו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים. מהודעת הפרקליטות עולה כי התגבשה תשתית ראייתית לפיה ראש העיר החליט לנצל את מעמדו, תפקידו וסמכויותיו כראש העיר, ופנה לשורה של עובדים בכירים בעיריית בת ים בבקשה שיסורו לבנק איגוד ויטלו עבורו הלוואות כספיות מהבנק בסכום כולל של 440,000 שקל. הכספים נמסרו לראש העיר ושימשו להחזר חובותיו לבנקים. בשל יחסי הכפיפות והמבוכה שבסירוב לפנייתו, נאלצו העובדים להיענות לבקשתו של ראש העיר, ובגינה נחשף כל אחד מהם לחוב בן עשרות אלפי שקלים כלפי הבנק, לאורך מספר שנים. בכך ניצל ראש העיר, לחיאני, את מעמדו כממונה הישיר על עובדי העירייה להשגת טובות הנאה פרטיות, וכן העמיד את עצמו ואת העובדים הכפופים לו במצב של ניגוד עניינים חמור.

4. פרשת המקומון גל גפן צהוב – בפרשה זו נמסר לשלמה לחיאני כי הפרקליטות שוקלת להעמידו לדין בעבירות של התקשרות אסורה בחוזה, שבועת שקר והפרת אמונים. על פי התשתית הראייתית שנתגבשה, במהלך השנים מאז היבחרו של שלמה לחיאני לראשות עיריית בת ים, היה, לכאורה, בעלים של 45% מהמקומון גל גפן צהוב, ולא דיווח על עובדה זו לעירייה ולתאגידים שבבעלותה, עימם התקשר המקומון על מנת שיפרסמו בה. בנוסף, על פי התשתית הראייתית, בעקבות פניות שנעשו לגורמי ביקורת שלטוניים בעניין אחזקותיו במקומון, ביצע שלמה לחיאני העברה פיקטיבית של זכויותיו במניות גל גפן, ונתן הצהרה כוזבת לפי חוק הרשויות המקומיות.

5. פרשת העלמת ההכנסות – בפרשה זו הודיעה הפרקליטות לשלמה לחיאני כי היא שוקלת להעמידו לדין בעבירות מס בגין העלמת הכנסות בסכום של כ-8,000,000 שקל אשר נצברו לו במהלך השנים 2004-2008, עליהן לא דיווח לרשות המס.

בסיכום מכתבי השימועים שנשלחו היום הודיעה הפרקליטות כי היא שוקלת להעמיד לדין – בכפוף לשימוע – את אבנר קריאף, עובד דודטחי, עזרא דוש וחברת סופר דוש בגין עבירות של מתן שוחד ועבירות מס. כמו כן, הודע לשלמה לחיאני ולאבי לחיאני כי נשקלת האפשרות להעמידם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד והלבנת הון. לשלמה לחיאני מיוחסות גם עבירות מרמה והפרת אמונים, בהתקשרות אסורה בחוזה, שבועת שקר ועבירות מס.

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את אבי לחיאני גם בעבירות של תיווך בשוחד. השימועים בתיק יתקיימו בחלקם בפני פרקליט המדינה ובחלקם בפני פרקליטת מחוז תל אביב. החקירה המקיפה בתיק מורכב זה התנהלה על ידי יחידת היאל"כ במשטרת ישראל ורשות המסים. התיק עצמו מטופל כיום על ידי צוות הפרקליטים עו"ד שרון כהנא, עו"ד אלעד פנחס עו"ד ורד שפילמן ועו"ד עדי אפלבוים מפרקליטות מחוז תל אביב, בראשות פרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן ארי.

ההחלטה התקבלה בתום שלב בחינת החומר וסדרת דיונים שהתקיימו בראשות פרקליט המדינה ובהשתתפות המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטת המחוז והפרקליטים המטפלים בתיק. נציין כי הימשכות בדיקת התיק נבעה, בין היתר, מכמות החומר הראייתי ומורכבותו, שינויים פרסונליים בצוות התביעה ותיק השופט דנציגר, הקשור לתיק זה, אותו הוחלט לסגור מחוסר אשמה.

ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, הגיב היום בתקשורת להחלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע על עבירות שוחד ואמר: "אני מברך את הפרקליטות על ההחלטה להביא את נתוני החקירה לבדיקה משפטית אובייקטיבית. הם עלו על עץ גבוה בתחילת החקירה וטיפסו יותר עם המשכה". לחיאני גם לא חסך מהציבור את דעתו על היועץ המשפטי לממשלה: "נמתין ליועץ המשפטי לממשלה הנקי ממחדלי העבר בתקווה שיוריד את כולם מהעץ הגבוה שעליו טיפסו. העובדות ברורות לי וגם תוצאת השימוע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן