Skip to content

המוזיקאים והאמנים מסתערים על רחובות תל-אביב

בשורה לאמני הרחוב בתל-אביב-יפו: מעתה הם יורשו להופיע במקומות רבים ברחבי העיר מבלי שפקחי העירייה יציקו להם. התנאים, השעות והמקומות שבהם ניתן להופיע - המדריך המלא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיריית תל אביב החליטה לאשר את הזכות למוזיקאים ולאמנים אחרים להופיע בפני הקהל ברחב ברחובות העיר. בכך יבוא הקץ ליחס העוין שקיבלו אמנים ומוזיקאים רבים מפקחי העירייה, שלא אפשרו להם להופיע כפי שמקובל בערים רבות בעולם. בעקבות מחאת האמנים נטל את היוזמה חבר מועצת העיר יואב גולדרינג מסיעת האופוזיציה "עיר לכולנו", והגיש הצעה להסדרת העניין.

המחאה הצליחה. נגני רחוב בתל-אביב. צילום: יובל אראל

בתשובה לפנייתי לעיריית תל-אביב, נמסר לי: "עיריית תל אביב-יפו מעודדת את העשייה האמנותית במרחב הציבורי ומוציאה קול קורא המסדיר את פעילותם של אמני הרחוב מתוך הכרה בתרומתם לאופייה הייחודי של העיר. אמני תיאטרון, קרקס, מוזיקה, מחול, אמנות פלסטית, מיצג, פרפורמנס וכל אמן הבוחר במרחב הציבורי בעיר כבמה להצגת יצירתו, מוזמנים לפקוד את רחובותיה של העיר תוך שמירה על הכללים המיועדים להסדיר את פעילותם האמנותית ותוך שמירה על הסדר הציבורי".

אז מה מציעה העירייה?

היא תאפשר לאמנים לאסוף תרומות מן הקהל, תחייב אותם לשמור על הניקיון והסדר במתחם ההופעה ודורשת לשמור על השקט בין השעות 16:00-14:00, ולאחר השעה 22:00.

ועכשיו לרוקנ'רול: כדי להשתמש במערכת הגברה או בכלים אשר הנגינה בהם דורשת דציבלים גבוהים יש להפנות בקשה מיוחדת לאישור המחלקה למופעים באגף התרבות והאמנויות הממוקמת בספריית בית אריאלה, בשדרות שאול המלך ,25 טלפון 03-7240899

היכן אפשר להופיע?

האתרים המומלצים לפעילות אמני הרחוב: טיילת להט (בעיקר בקטע החדש מחוף גורדון עד חוף פרישמן), בכניסות למתחם שרונה (עם תום השיפוצים), במסלול ההליכה שבין חברת החשמל לחוף תל-ברוך, רח' ברודצקי ברמת-אביב, רחבת רחוב בזל, מרכז שוסטר ברמת אביב ג', בכניסה לשוק הכרמל (ליד מסוף כרמלית), בכיכר מגן דוד (בכניסה לשוק הכרמל מאלנבי), שדרות רוטשילד, שדרות הר ציון, נחלת בנימין, מתחם התחנה, כיכר התרבות, שדרות בן ציון-קינג ג'ורג', כיכר רבין (ליד הבריכה האקולוגית), כיכר מסריק, רחבת הסינמטק, רחבת המשכן לאומנויות הבמה, רחבת מרכז סוזן דלל, גן מאיר, כיכר דיזנגוף, שדרות בן גוריון, נמל תל אביב (ליד שוק האיכרים), פלורנטין (כיכר וושינגטון), רח' אבן גבירול (בסמוך לגן העיר), נמל יפו, וכיכר קדומים ושוק הפשפשים ביפו העתיקה.

1 Comment

  1. התל-אביבים - עיר למען תושביה
    27 באפריל 2013 @ 17:35

    אנו, קבוצה של תושבי תל אביב, אוהבים את העיר הזאת, רוצים לשמור עליה, על שפיותה וחושבים שאפשר לחיות כאן יותר טוב,
    אנחנו לא מחפשים אשמים, לא רוצים לתלות אף אחד, רק חושבים שהעירייה נכנסת לנו לכיס קצת יותר מדי, על כל שטות או טעות אנוש אנחנו חוטפים דוחות, על כל איחור קטן בתשלום הארנונה חוטפים איומים בעיכולים וקנסות מכופלים.
    מעבר להתעללות של העירייה בנו בסוף גם הכסף שנכנס לעירייה מתשלומי הדוחות והקנסות מגיע למקומות שהתושב לא נהנה מהם,ו פוגעים בנו כמוב תוספת פקחים, תוספת מערכות גביה שמתנהגת בצורה גסה, הגדלת חברות המעקלות, ובתוספת כוח אדם.

    החלטנו שהגיע הזמן שאנחנו נשפיע ונהיה מעורבים בהחלטות במקום להתלונן. לא לעמוד מהצד.

    החלטנו להקים גוף שנקרא "עיר למען תושביה" שיהיה כאוזן קשבת אליכם, תושבי תל אביב, שיהיה לכם אל מי לפנות, בכל נושא או בעיה, אם הבירוקרטיה מרעיפה עליכם קושי, אם הסתבכתם בהליכים ומאסתם בשיטה. אתם כבר לא לבד, יש מי שמקשיב ומייעץ לכם, בכל מה שניתן לעזור, נעזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן