Skip to content

שירותי הביטחון בגרמניה יתחילו לעקוב אחרי צמרת מפלגת השמאל

שירותי הביטחון הגרמניים, בגיבוי שר הפנים, מתכוונים לעקוב אחר 27 מתוך 76 חברי הפרלמנט של מפלגת השמאל. פוליטיקאים מכל רחבי הקשת הפוליטית יוצאים נגד הצעד הזה. השר פרידריך: אי אפשר לעקוב אחרי קיצונים בימין ולא אחרי קיצונים בשמאל מאת תומר דותן היכן עובר הגבול בין הפעילות הפוליטית הלגיטימית ובין זו המצדיקה מעקב של שירותי הביטחון? […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שירותי הביטחון הגרמניים, בגיבוי שר הפנים, מתכוונים לעקוב אחר 27 מתוך 76 חברי הפרלמנט של מפלגת השמאל. פוליטיקאים מכל רחבי הקשת הפוליטית יוצאים נגד הצעד הזה. השר פרידריך: אי אפשר לעקוב אחרי קיצונים בימין ולא אחרי קיצונים בשמאל

מאת תומר דותן

יש סיכון גם בשמאל. האנס-פטר פרידריך

היכן עובר הגבול בין הפעילות הפוליטית הלגיטימית ובין זו המצדיקה מעקב של שירותי הביטחון? סערה פוליטית המטלטלת את גרמניה מתמקדת בדיוק בשאלה הזו. זאת, לאחר שכלי תקשורת במדינה פרסמו לאחרונה כי שר הפנים הגרמני, האנס-פטר פרידריך ממפלגת האיחוד הנוצרי-סוציאליסטי (CSU), הורה לנהל מעקב אחרי ראשי מפלגת השמאל (Die Linke).

על הכוונת של פרידריך 27 מתוך 76 חברי הפרלמנט של מפלגת השמאל, כולל סגן נשיא הפרלמנט הגרמני. במפלגת השמאל זועמים על ההוראה וטוענים כי היא בלתי-לגיטימית. יו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), קרא לשירותי הביטחון,"אין לכם משהו טוב יותר לעשות?" – ובכך הצטרף לעמיתו, יו"ר מפלגת האיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) שקרא לארגון לנמק בפירוטי את המעקב אחרי כל אחד מחברי הפרלמנט הנתונים בו. "לא ייתכן שחברות במפלגת השמאל היא עילה מספקת למעקב אחרי אישים", אמר, "אם יש ברשותכם הוכחות על עבירות אנטי-חוקתיות שבצעו הפוליטיקאים, אנא הציגו אותן".

בודו ראמלוב, יו"ר סיעת מפלגת השמאל במדינת תורינגיה, פנה לבית המשפט הפדראלי כנגד הפעולה, וממרכז מפלגת השמאל נמסר כי "נשתמש בכל הכלים הפוליטיים והמשפטיים שברשותנו כדי לפעול כנגד המעקב".

התבטאויות בנושא נשמעו גם מכיוונה של שרת המשפטים, סבינה לויטהויזר-שנארנברגר, מהמפלגה החופשית-דמוקרטית (FDP). "ישנן ראיות לכך שבהתנהגותם של מנהיגי מפלגת השמאל ישנן נטיות אנטי-חוקתיות", אמרה, "ועל כן יש להיות מודעים יותר לתנועותיהם, אך לא לנהל מעקב". בשיחה עם הסדדויטשה-צייטונג, חידדה השרה את הנקודה שמעקב היא פעולה חמורה מדי, לשיטתה. "אסור שעבודתם של נבחרי ציבור תלקה בחסר בגלל שירותי הביטחון", קבעה. היא אף רמזה כי הסכנה האמיתית לדמוקרטיה הגרמנית באה מימין ולא משמאל. "לאור גילוי תא הטרור הניאו-נאצי האחראי לרציחתם של תשעה מהגרים בעשור האחרון, ושהתגלה כקשור למפלגת הימין הקיצוני, מן הראוי ששירותי הביטחון יחשבו מחדש על סדרי העדיפויות שלהם", אמרה.

ואולם ראש שרותי הביטחון הגרמניים טוען כי אין מדובר בהליך חדש. לעזרתו נרתם, כאמור, שר הפנים הגרמני. בריאיון היום ל"מורגן מגזין" של רשת הטלוויזיה ZDF, יצא השר האנס-פטר פרידריך ממפלגת האיחוד הנוצרי-סוציאליסטי (CSU), להגנת שירות הביטחון הגרמני. "אם לא ניתן לעקוב אחרי גורמים במפלגת השמאל, הרי שלא ייתכן לעקוב גם אחרי גורמים ב-NPD (מפלגת הימין הקיצוני) – וזה, כידוע, הכרח", הצהיר.

בפרלמנט הגרמני, יושבות חמש מפלגות שעברו את אחוז החסימה. מפלגת הימין הקיצוני המוזכרת בכתבה מעולם לא עברה את אחוז החסימה, בעוד מפלגת השמאל מייצגת פלח נרחב יותר באוכלוסיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן