Skip to content

התעשייה אווירית תייצר כנפיים למטוס הקרב F-35

שוויו הפוטנציאלי של החוזה שחתמה התעשייה האווירית הוא 2.5 מיליארד דולרים. יוסי וייס מנכ"ל התע"א: "הסכם זה מהווה נקודת ציון חשובה עבור התע"א ומבטיח את מעורבותה של התע"א במטוסי הקרב המתקדמים". סטיב אובריאן סגן נשיא בלוקהיד מרטין: "התפתחות טבעית ביחסינו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נחתם חוזה בין התעשייה האווירית (תע"א) ללוקהיד מרטין לייצר כנפיים למטוס הקרב F-35. תע"א תתחיל לספק את הכנפיים בשנת 2015. משך החוזה הוא של עשר עד 15 שנה, עם פוטנציאל מכירות של 2.5 מיליארד דולרים.

יוסי מלמד, מנהל מפעל להב (מימין) וסטיב אובריאן, סגן נשיא לוקהיד מרטין, בטקס הנחת אבן פינה לקו ייצור הכנפיים למטוס f-35. צילום: התעשייה האווירית (תע"א/יח"צ)
יוסי מלמד, מנהל מפעל להב (מימין) וסטיב אובריאן, סגן נשיא לוקהיד מרטין, בטקס הנחת אבן פינה לקו ייצור הכנפיים למטוס f-35. (צילום: התעשייה האווירית (תע"א/יח"צ)

החוזה מהווה אבן דרך מרכזית בשיתוף הפעולה בין התע"א לחברה האמריקנית לוקהיד מרטין בנושא ה-F-35. שתי החברות החלו לאחרונה בהתקנה של קו ייצור בתע"א לבניית כנפי המטוס. התע"א תשקיע במערכות וטכנולוגיות מתקדמות vנדרשות לביצוע הפרויקט.

יוסי וייס, מנכ"ל תע"א אמר: "הסכם זה מהווה נקודת ציון חשובה עבור התע"א ומבטיח את מעורבותה של התע"א במטוסי הקרב המתקדמים. אני מברך על חיזוק הקשר עם לוקהיד מרטין, יצרן מטוסים חשוב ומוביל בעולם".

בטקס הנחת אבן פינה לקו ייצור הכנפיים, שהתקיים אתמול בתע"א, אמר יוסי מלמד, מנהל מפעל להב בחטיבת כלי טייס צבאיים של התע"א, כי "לתע"א ניסיון רב ומיומנות בייצור כנפיים, אנו מייצרים כנפיים למטוסי F-16 מתוצרת לוקהיד מרטין, ולמטוסי- 38-T עבור חיל האוויר האמריקני".

"הסכם זה הינו ציון דרך חשוב בשותפות שיש לנו עם התעשייה האווירית", מציין סטיב אובריאן, סגן נשיא לפיתוח עסקי של תוכנית מטוס ה-F-35 בלוקהיד מרטין. "התעשייה האווירית מספקת מזה שנים רכיבים חיוניים לשלל הפלטפורמות של לוקהיד מרטין. השתתפותה בתוכנית מטוס ה-F-35 היא התפתחות טבעית ביחסינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן