Skip to content

לפיד מוטרד מהיקף הסדרי החוב במשק

יו"ר רשות ניירות הערך מסר את הדו"ח השנתי לשר האוצר ואמר כי הוא סבור כי לאור ההיקף הנרחב של הפדיונות הצפוי בשנים 2013 ו-2014, המספר הגדול של תאגידים הפותחים במגעים עם מחזיקי אגרות החוב לצורך גיבוש הסדר יישאר בעינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פרופ' שמואל האוזר. הדוח מציג פעולה עניפה של הרשות לניירות ערך. צילום: ויקיפדיה
פרופ' שמואל האוזר. הדוח מציג פעולה עניפה של הרשות לניירות ערך. (צילום: ויקיפדיה)

יושב ראש רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הגיש הבוקר לשר האוצר, ח"כ יאיר לפיד, את הדו"ח השנתי של רשות ניירות ערך לשנת 2012. הדו"ח מציג פעילות ענפה של הרשות להגנה על המשקיעים, לפיתוח השוק המקומי ולהגברת אמון הציבור בשוק ההון.

הסרת חסמים וייצור תמריצים

שר האוצר יאיר לפיד אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בהשארת מרכז פעילותן של חברות הטכנולוגיה בישראל, בשל תרומתן המשמעותית לצמיחה המשקית וליצירת מקומות עבודה במשק. לפיד אמר כי "המלצות ועדת המו"פ צפויות להסיר חסמים ולייצר תמריצים, ויש בהן כדי לחולל שינוי של ממש בהפיכת הבורסה המקומית ושוק ההון הישראלי למוקד משיכה לחברות צעירות בתחום המחקר והפיתוח. הפשטת הסבך הבירוקרטי תקל על הגופים המפוקחים להתפתח ולהביא לפיתוח שוק ההון בישראל, וזאת מבלי לפגוע בהגנה המתחייבת על ציבור המשקיעים".

שר האוצר לפיד. מוטרד (צילום: דן בר דוב)
שר האוצר לפיד. מוטרד (צילום: דן בר דוב)

כמו כן, התייחס לפיד להחלטתו להקים את הוועדה לבדיקת הסדרי החוב במשק ואמר כי "אני מוטרד מהיקף הסדרי החוב הקיימים כיום במשק. היקף זה מחייב בדיקה מקיפה של השלכות הסדרי החוב הרבים ברמה הרוחבית על כלל המשק ועל אזרחי המדינה".

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה של אתגרים כלכליים משמעותיים על רקע המשבר באירופה והסכנות בארצות הברית. על רקע מציאות זו, ישראל חשופה להתפתחויות הכלכליות בעולם ונמצאת במצב שביר נוכח הגרעון התקציבי שיש לכסותו".

תמונת המצב מדאיגה

בהתייחס להסדרי החוב אמר פרופ' האוזר כי "תמונת המצב מדאיגה. בשנת 2012 פתחו כ-28 תאגידים במשא ומתן עם מחזיקי אגרות החוב. אני סבור כי לאור ההיקף הנרחב של הפדיונות הצפוי בשנים 2013 ו-2014, המספר הגדול של תאגידים הפותחים במגעים עם מחזיקי אגרות החוב לצורך גיבוש הסדר יישאר בעינו. בניסיון להתמודד עם תופעת הסדרי החוב, פיתחנו ברשות במרוצת השנים 'ארגז כלים' רגולטורי, שנועד להגביר את ההגנה על המשקיעים בעתות משבר, ולהציג להם מבעוד מועד סימני אזהרה על מצבן הכספי של החברות, שיסייע להם בהליך קבלת ההחלטות".

פרופ' האוזר הוסיף וציין, כי "בשנה האחרונה פעלנו לעידוד הנאמנים על אג"ח הציבורי והגופים המוסדיים לקחת חלק אקטיבי יותר בגיבוש הסדרי החוב, במטרה למקסם את ההגנה על זכויות המשקיעים בהסדרי חוב. הסוגיה מדאיגה גם נוכח מספר החברות עם הפניית תשומת לב והערת עסק חי. בשנה האחרונה מספר החברות עם הערת עסק חי גדל ב-2012 מ-55 ל-89. כמו כן, כ-180 חברות (כ-1/3 מהחברות הנסחרות בבורסה) כוללות הפניית תשומת לב או הערת עסק חי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן