Skip to content

משרד המשפטים לחץ, והדיון בכנסת נדחה

הוועדה לזכויות הילד בכנסת הייתה אמורה לערוך דיון דחוף מחר בנושא הוצאת ילד ישראלי מחזקת אמו – לאביו שבהולנד, אולם הנושא יידחה לשבוע הבא. יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) הדגישה כי מדובר בסוגיה עקרונית, בה יש להקפיד על טובתו של הילד ועל שלמותו הנפשית והחברתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות לחץ של משרד המשפטים, הנחה היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, את יו"ר הוועדה לזכויות הילד לדחות דיון דחוף בנושא הוצאת ילד מהארץ.

הדיון היה אמור להיערך מחר. הוועדה לזכויות הילד בכנסת הייתה אמורה לערוך דיון דחוף בנושא הוצאת ילד ישראלי מחזקת אמו – לאביו שבהולנד.

"סוגיה עקרונית". ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)
"סוגיה עקרונית". ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)

מדובר ביהודייה בעלת אזרחות ישראלית, שילדה שני ילדים לגבר הולנדי אשר הכיר באבהותו רק בבן הבכור. האם הגיעה לארץ בעקבות אלימות פיזית ונפשית מצד בן זוגה, אך לפני כחודש פסק בית המשפט המחוזי כי עליה להשיב לחזקת בן-זוגה את הילד הבכור, שהוא כיום בן 4. בית המשפט הסתמך על אמנת האג, אך במקביל נראה כי פסיקה זו סותרת את האמנה לזכויות הילד, עליה חתומה ישראל.

בעקבות הפסיקה, ביקשה הוועדה לכנס בדחיפות דיון בנושא, אשר אושר ע"י נשיאות הכנסת. ואולם, הבוקר, בעקבות לחץ ממשרד המשפטים, ובעקבות העובדה כי ביום חמישי הקרוב יקיים בית המשפט העליון דיון בעתירה שהוגשה בנושא, הורה היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון, ליו"ר הוועדה – לדחות את הדיון.

הדיון אכן נדחה – אך יתקיים מיד בתחילת השבוע הבא.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) הדגישה כי מדובר בסוגיה עקרונית, בה יש להקפיד על טובתו של הילד ועל שלמותו הנפשית והחברתית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן