Skip to content

נחתם צו פיקוח על מחירי גז טבעי

על הצו חתמו שר האוצר יאיר לפיד ושר האנרגיה והמים סילבן שלום. משווק או מוכר גז טבעי יחויבו בהעברת דיווח על רווחיות ומחירים למפקחת על המחירים במשרד האנרגיה והמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השר יאיר לפיד. למנוע רמת מחירים גבוהה (צילום: דן בר דוב)
למנוע רמת מחירים גבוהה. לפיד (צילום: דן בר דוב)

שר האוצר יאיר לפיד, ושר האנרגיה והמים, סילבן שלום חתמו על צו פיקוח על מחירי הגז הטבעי בישראל, הקובע כי מחזיק בחזקה, משווק או מי שחתום על חוזה לשיווק או למכירת גז טבעי יחויבו בהעברת דיווח על רווחיות ומחירים למפקחת על המחירים במשרד האנרגיה והמים.

מדובר בצעד נוסף שנועד למנוע רמת מחירים גבוהה מדי במשק, ולאפשר מעקב אחר ההתפתחויות בשוק זה כתוצאה ממיעוט ספקים.

גופים אלו כאמור ידרשו למסור את המידע הנדרש, בפורמט הדיווח המופיע באתר האינטרנט של משרד האנרגיה והמים, ברמת הפרויקט הבודד, ולהימנע מהעמסת הוצאות בגין פרויקטים אחרים על הפרויקט המדווח.

השר סילבן שלום. חובת דיווח על רווחיות (צילום: דן בר דוב)
חובת דיווח על רווחיות. שלום (צילום: דן בר דוב)

דיווח חצי שנתי

חובת הדיווח על המחירים תחול באופן חצי שנתי, כאשר המועד הראשון לדיווח הינו ה-15.5.2013, זאת בהתאם להחלטת ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד האנרגיה והמים. חובת הדיווח על רווחיות תתבצע אחת לשנה, עד ליום 15 לאפריל של כל שנה ויתייחס לשנה הקלנדרית הקודמת.

בהתאם לדיווחי החברות על נתוני פעילותם במשק הגז הטבעי, כפי שיועברו למפקחת על המחירים במשרד האנרגיה והמים, ייבחן הצורך בפיקוח על מחיר הגז הטבעי בישראל ברמה של קביעת מחיר.

הפגנה בת"א לשמירת הגז בישראל (צילום: רפי מיכאלי)
הפגנה מול ועידת הגז והנפט בת"א (צילום: רפי מיכאלי)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן