Skip to content

אזרח מעמד הביניים, לפיד פוגע ישירות בך

שר האוצר שאתה כל כך מעודד ומעריץ בהחלט שם את האדם העובד במרכז וראש מעייניו - במרכז של משלמי המיסים והפרה החולבת של מדינת ישראל. בשביל אחיו העבדים ללפיד אין שום אג'נדה, שום תוכנית, שום דרך, שום חדשנות, שום שינוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזרח מעמד הביניים‏, זה פוסט עבורך. ‏התרגשת ‏אתמול לשמוע את ‏לפיד מכניס לחרדים‏. ‏גם אני שמחתי שמישהו מעמיד אותם ‎במקום וסותם להם את הפה מעל במת הכנסת, ועוד כיאה לשר אוצר‏, ‏ואני בטוח שגם מרבית העם שמח מאוד לשמוע את לפיד אומר נגד החרדים את מה שהם כבר שמעו אותו אומר נגד החרדים. נאום הבכורה היה רק ציטוטים מפוסטים ארוכים ומחוממים עד לחריכה במיקרוגל של סיסמאות וסטטוסים מהפייסבוק וכנסי הבחירות של לפיד. הייתי שם, שמעתי הכל על ועדת הכספים, ועל הגיוס שווה לכל, ועל כך שאם יתנו לו מנדטים הם לא ינהלו יותר את החיים שלנו ולא יגידו לנו מה לעשות בשבת או מה לאכול מהצלחת. 20 שנה שומעים אותו אומר את זה, גם את אבא שלו שמענו אומר את זה. אבל אתה התרגשת, אזרח מעמד הביניים, אולי הכל חדש לך.

ואם יש דברים חדשים, ואתה מבקש ממני לתת לו 100 ימי חסד (למה 100? אפשר שנת למידה או שנת שבתון, שיהיה לו זמן ללמוד את החומר) ולחכות לראות את התוכניות שלו. אבל אזרח מעמד הביניים היקר, ללפיד אין תוכניות לכלכלת ישראל עבורך, כזו שתיטיב איתך. אילו היו לו, הוא היה מציג אותם בשנה וחצי האחרונות. אבל הסיבה שאין לו תוכניות די פשוטה – הוא לא רצה להיות שר האוצר, כי הוא לא מתאים להיות שר האוצר, ואפילו היה עושה לייק לפוסט של יאיר לפיד למה הוא לא מתאים להיות שר האוצר. אבל עכשיו הוא מאוד רוצה להיות שר האוצר, כי יש אחלה סטטוסים ותקשורת מצוינת.

תראה, אזרח מעמד הביניים שמצביע ליאיר לפיד, אתה אולי לא מעמד הביניים הקלאסי, אולי אתה הייטקיסט מצליח, מגדל משפחה נהדרת והחיים די טובים, אפילו פעמיים בשנה לחו"ל ולא פעם בשנתיים. אבל צ'מע סיפור מוזר על גזירות כלכליות: כשמעלים את המע"מ, כל עלויות החיים שלך מתייקרות באחוז אחד לפחות, כמו חשמל, דלק, ארנונה, אוכל, גני ילדים, בגדים, ופחית קולה בפיצוציה.

המע"מ מכניס כסף תיאורטי בלבד לקופת המדינה

אחוז אחד מע"מ אומר שגם לריקי כהן יש פחות 200 שקל בחודש ממה שהיה לה בחודש הקודם, והיא חיה בדיוק כמו בחודש הקודם, רק עם מינוס יותר גדול, ואז היא לוקחת הלוואה מרקפת ומשאר החברים ברווח ריבית של 300% לבנק. ריקי קונה קצת פחות. כולם קונים קצת פחות. למדינה יש קצת פחות הכנסה ממיסים, כי כולם קונים קצת פחות. המע"מ  מכניס כסף תיאורטי בלבד לקופת המדינה.

ומה עם אלו שרק במחצית ההכנסה של ריקי כהן? המע"מ יוריד להם 100 שקל, ובאופן יחסי יותר קשה למי שיש לו פחות. ואלו שיש להם רק חצי מריקי כהן גם ישלמו יותר מס הכנסה, כי מעלים אותו לכל מי שמתחיל להרוויח קצת פחות מהמשכורת הממוצעת ומעלה, וזה אומר שגם אתה תשלם יותר, אבל לך זה לא ישנה הרבה, יש לך עודפים קלים בחודש לספוג. למאיון וצפונה יש עודפים גדולים מדי להבין שמשהו השתנה, אולי ההחזרים שלהם ממס הכנסה ומע"מ גדולים יותר. הסטטיסטיקה אומרת שלרוב העם אין איך לספוג. זו אזרח מעמד הביניים, פגיעה ישירה רק במעמד הביניים.

ירקות בשוק האיכרים (צילמה: שרית פרקול)
לא מוצר לעשירים בלבד. ירקות בשוק האיכרים (צילמה: שרית פרקול)

ויאיר לפיד רוצה מיסים על פירות וירקות, מה שיעלה את מחיריהם בעשרות מונים ולא רק במע"מ, כי עכשיו על הירקנים והסיטונאים והסופרים יגרמו לכל רואי החשבון שלהם לעבוד קשה יותר, וזה גם עולה כסף, כסף שיתבטא במחיר המוצר, והעלייה תהיה של 40%. פירות וירקות זה לא רק מוצר לעשירים או הייטקיסטים, תתפלא. זו אזרח מעמד הביניים, פגיעה ישירה במעמד הביניים ויותר חמור במעמד הנמוך.

וקצבאות הילדים, אזרח מעמד הביניים? גם אני נגד הכסף חינם לחרדים, אבל לא רק חרדים נהנים מזה. אתה, מעמד הביניים הישראלי, גם מקבל עזרה כספית חודשית של מאות שקלים לילד ראשון עד שלישי. הממוצע עמד על בין שניים לשלושה ילדים, ומי נפגע כאשר מקצצים בילדים האלו? הנה עוד מס על מעמד הביניים, עוד קיצוץ שפוגע בכסף של מעמד הביניים שחוטף פגיעה ישירה. גם כאן הוא הנפגע העיקרי ולא החרדים. למה נניח לא לתת קצבת ילדים בתלוש המשכורת, כך שמי שעובד מקבל ומי שלא, לא יקבל?

אבל לפיד שלך רוצה שוויון, אז יש מיסי יוקרה ויאכטות, וסיגרים, ואלכוהול, וטלוויזיות גדולות, כי ברור ששוק היאכטות בישראל עשיר ותוסס, ויחד עם הסיגרים ומכוניות היוקרה יכניסו לישראל מיליארדי שקלים בשנה. רק לפיד לא זוכר שאת מרבית הקניות היוקרתיות עושים המאיון, האלפיון, הייטקיסטים, בדיוטי, בדרך חו"ל.

אזרח מעמד הביניים, יש אנשים שיש להם רכב פרטי ויש כאלו עם רכב חברה. לכולם שינה משרד האוצר החודש את מדרגות המיסוי על הרכב לפי טבלת הזיהום, באופן כזה שהזיהום הנמוך יותר עולה יקר יותר, וזה משפיע במיוחד על מאזדה 3, פוקוס, יונדאי, אתה יודע, הרכבים של מעמד הביניים, עולים עכשיו אלפי שקלים יותר. שכחת שאלו עם הפרטי משלמים יותר, כי דופקים אותם במיסי הדלק בשביל הקופה הריקה במדינה, ולפיד כתב נמרצות לפני הבחירות  על כך שאנחנו, מעמד הביניים, לא יכולים להיות יותר הקופה החולבת או הרושמת של מדינת ישראל.

אזרח מעמד הביניים, כבר הוכח שיש ירידה גדולה בצריכת הדלק הפרטית בגלל מחירי הדלק, כך שהממשלה הרוויחה פחות מהמתוכנן, אבל למה לבלבל עם עובדות? זו אזרח מעמד הביניים, פגיעה ישירה במעמד הביניים.

איפה הכסף הגדול של מדינת ישראל שלא נוגעים בו?

וקיצוצים אזרח מעמד הביניים? למי מקצצים? אבל אני שואל אותך, אזרח מעמד הביניים, למי לא מקצצים?! איפה הכסף הגדול של מדינת ישראל שלא נוגעים בו? מקצצים לעו"ס אחרי ההסכמים איתם, יקצצו לרופאים, יקצצו למורים, יקצצו לילדים, יקצצו לזקנים, יקצצו בכבישים. לא יקצצו להתנחלויות. לא יקצצו לעובדי המדינה העשירים בנמלים וחברת חשמל. לא ברשויות המקומיות. לא בתאגידי המים היקרים. לא בפנסיות המטורפות של צה"ל למעלה מתריסר מיליארד שקל בשנה ובמגמת עלייה. גם לא יקצצו לחרדים את הסבסוד בחיים שלהם על אוטובוסים, וערים, ודירות, ובתי ספר עד חמש כל יום, ומה שמקוצץ להם זו אחיזת עיניים של 300 מיליון שקל, וזו לא תוכנית, גם לא התחלה. וטוב להם לחרדים לצווח על המיליונים האלו, כי זה מסתיר את המיליארדים שהם כן מקבלים. וזו, אזרח מעמד הביניים, גם פגיעה ישירה בך מעמד הביניים, כל תשעת העשירונים הראשונים.

ומה אז, אזרח מעמד הביניים? מה יקרה כשלמעמד הביניים יהיה פחות כסף, ולמעמד הנמוך כמו החרדים לא יהיה בכלל? החרדים יצאו לעבוד? איפה יעבדו? איפה יש עבודה מחר בבוקר במשק שלנו למאות אלפי ישראלים, או למעלה מזה, במשכורת שיכולה לקיים משפחה? איפה? תענה לי, איפה תימצא עבודה הוגנת לכולם כשכבר היום חצי מהעם מרוויח קצת יותר ממינימום, כי פשוט אין משהו אחר? גם מי שרוצה לעבוד בעבודה שנייה מוענש על ידי מס הכנסה במיסים גבוהים יותר, אפילו שאתה עובד בשתי עבודות במשכורת מינימום, 350 שעות בחודש.

ומה יהיה באוגוסט, אזרח מעמד הביניים? ביטח לאומי ישלם להם קצבה חודשית לקיום, ועיריות יתנו הקלות במיסים, ומישהו אחר ישלים את החוסר הזה, זה אתה, אזרח מעמד הביניים, וגם אני. מקצצים למי שאין לו, ונותנים לעשירים להרוויח עשרות מיליארדים מהגז על חשבון עם ישראל, ולשאר החברים הקרובים של רקפת מלאומי, מוחקים חובות של מיליארדים נוספים, מיליארדים ששנינו נכסה בעוד עמלות וריביות. וזו אזרח מעמד הביניים, פגיעה ישירה במעמד הביניים.

איפה התוכנית לצמיחה, זו שבה המדינה משקיעה ומייצרת הכנסה?

ואחרי כל המיסים והתוכניות שיהיו כאן רק לשנתיים כמובטח, איפה התוכנית לצמיחה, זו שבה המדינה משקיעה ומייצרת הכנסה? איך מייצרים כאן הכנסות חדשות? איך מיסים מייצרים מקומות עבודה ומחזקים את מעמד הביניים ומבטלים את עובדי הקבלן? מה התוכנית של לפיד אחרי השנתיים האלו? תסביר לי, אזרח מעמד הביניים, מה יקרה כאן בדיוק בעוד שנתיים? אולי באורח פלא, ממש נס אלוהי, המשק הישראלי יגדל ויתחזק ויתרחב, ויקומו עסקים חדשים בזמן שמקצצים בו, פוגעים בו, ומכבידים עליו? נהיה אור לגויים ונמציא כלכלות מופרכות חדשות?

אזרח מעמד הביניים, תסביר לי בבקשה את מה שאני לא מבין. לפני ארבע שנים ביבי עשה תנועות ידיים של מטוס ואמר שנעצור את הנפילה, נשנה כיוון ואז נסיקה. בשביל זה, הוא הסביר, צריכים קודם לקצץ, ומה קרה לאחר מכן, איפה אנחנו היום? החרדים אשמים בכל תחלואי הכלכלה של הממשלה הקודמת? אז מה התוכנית של לפיד לאחר  הקיצוצים? מה יהיה שונה?

אכן, אזרח מעמד הביניים, יאיר לפיד שאתה כל כך מעודד ומעריץ בהחלט שם את האדם העובד במרכז וראש מעייניו –  במרכז של משלמי המיסים והפרה החולבת של מדינת ישראל. בשביל אחיו העבדים ללפיד אין שום אג'נדה, שום תוכנית, שום דרך, שום חדשנות, שום שינוי. כמה פעמים כבר היינו בסרט של גרעון-לפני תהום פיננסי-מיסים-קיצוצים וצמיחה אין? כולם יודעים שארבע השנים האחרונות של שטייניץ וביבי היו מופרכות ושקריות בכל הנתונים. אנחנו עדיין הפרה הנסחטת, ואם זה היה נסתר בקדנציה הקודמת, עכשיו זה מואר בזרקורים של ידיעות אחרונות, באושר.

שמישהו לעזאזל יסביר לי מה התוכנית שאני משלם עליה עוד מיסים!

[related-posts title="מאמרים נוספים מאת זיו טרנר"]

3 Comments

  1. יפה
    27 באפריל 2013 @ 19:44

    המאבק של לפיד ושל אלה שהוא מייצג הוא לא לטובת "מעמד הביניים" כי הוא כבר לא כל כך קיים. התוכנית היא להפוך העבודה בישראל לזולה יותר. זו התכנית של הכלכלנים כי בראייתם פעילות כלכלית גדולה יותר היא תוצאה של ניצול טוב יותר של המשאב האנושי.

  2. אלי
    26 באפריל 2013 @ 12:04

    נותן אימון מלא ביאיר לפיד גם אם מצבי הכלכלי יורע לתקופה הקרובה מתוך ידיעה שבהמשך הוא ישתפר הרבה יותר

  3. בועז
    26 באפריל 2013 @ 1:29

    מדויק… ויחד עם זאת אולי יאיר יפתיע לטובה..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן