Skip to content

"המקור" נגד בד"צ בית יוסף: כשר, אבל מסריח

תוכנית "המקור" בערוץ 10 פותחת עונה חדשה עם תחקיר מטריד, שחושף איך הרב משה יוסף, בנו הצעיר של הרב עובדיה יוסף, ומי שנחשב לאיש החזק בש"ס, הפך את המשפחה לאימפריה כלכלית באמצעות קשרי הון, שלטון והשר לשעבר אריאל אטיאס. מי שמשלמים את המחיר הם הצרכנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לחצים ואינטרסים. הרב יוסף. צילום מהמסך

בפתיחת העונה השישית של תוכנית התחקירים "המקור" (יום ג', ערוץ 10) חוקר רביב דרוקר את ההכשר בד"צ "בית יוסף" של הרב משה יוסף, בנו הצעיר של הרב עובדיה יוסף, ומי שנחשב לאיש החזק של ש"ס. ההכשר הנ"ל אפילו הוציא ליין של מוצרי בשר בשם "עטרה", שמביא לרווח כפול ומכופל, המסתכם במיליונים רבים.

בתוכנית חושף דרוקר את כניעתם של מוסדות שונים, ואפילו של רשת המרכולים "שיווק השקמה" של רמי לוי, ללחצים השונים והמשונים שהצליחו משה יוסף והחפצים ביקרו להפעיל עליהם.

התחקיר, שהולך ומסתעף, מגלה קשרים פוליטיים וקונספירציות מסוגים שונים לקידום בד"צ "בית יוסף", שפוגעים לא רק בצרכנים, שנאלצים לשלם לעיתים מחירים מופקעים, אלא גם בנותני הכשר אחרים, אשר מאבדים את מקור פרנסתם לטובת החברה הפרטית של הרב משה יוסף, שגוזרת קופונים על חשבון הקונים הפראיירים. אולי השוויון בנטל צריך להתחיל מכאן, כפי שנאמר בכתבה.

בין הפוליטיקאים המוזכרים בתוכנית גם השר לשעבר אריאל אטיאס, שלפי התחקיר ניסה לקדם את בד"צ "בית יוסף" בעזרת קשרים ולחצים פוליטיים. אטיאס, אגב, הכחיש את הטענות. יותר מזה: בתוכנית נחשף איך העסק הכלכלי הזה של ש"ס עזר להשאיר את ציפי לבני בלי ממשלה אחרי הבחירות הקודמות.

מחירים מופקעים. צילום מהמסך

מעניין לא פחות לגלות את האינטריגות בתוך משפחת יוסף, כאשר אח ואחות יוצאים נגד אחיהם, ומאשימים אותו בהכפפת הנושאים הפוליטיים בהם עוסקת ש"ס לטובת האינטרסים הכלכליים שלו.

אבל הכי מעניין, כמובן, להבין איך האינטרסים הכלכליים הללו משפיעים על ההתנהלות של המערכת הפוליטית שלנו ועל בניית ופירוק קואליציות במדינת ישראל. מסתבר, ולא בפעם הראשונה, שמי שבאמת מנהל את ש"ס ולפעמים את המערכת הפוליטית שלנו, הוא למעשה משה יוסף. כך אנחנו מבינים איך משפחת יוסף הפכה לאימפריה כלכלית, לא פחות מרכזית וחשובה ממשפחות דנקנר ועופר למשל, והרבה יותר משמעותית מכל האחרות.

מי ששואל את עצמו בתחילה האם מוצדק להקדיש תוכנית שלמה, של שעה, לחקירת נושא אחד ויחיד, נוכח תוך כדי השידור כמה הפרשה הזו משמעותית להבנת המערכת הכלכלית והפוליטית שלנו וכמה אנחנו לא יודעים מה באמת מתרחש מאחורי הקלעים, אילו כוחות ואינטרסים פועלים שם ומי הדמויות האמיתיות שמנהלות את המדינה.

3 Comments

  1. אייל
    24 באפריל 2013 @ 15:22

    ראיתי את תוכנית "המקור" על בד"צ "בית יוסף", אינני מבין הרבה לגבי הכשרות שלו אבל אני משוכנע שההתנהגות שלהם גם מסריחה וגם לא חוקית!
    בושה שארגון אשר פועל כמו ארגון פשע ולוקח דמי חסות (פרוטקשן) פועל כך ללא הפרעה

  2. אייל
    24 באפריל 2013 @ 11:12

    ראיתי את "המקור" , לגבי הכשרות של בד"צ בית יוסף אינני בטוח אבל אני כן בטוח שהמעשים הם גם מסריחים וגם אינם חוקיים

  3. פנינה כץ
    24 באפריל 2013 @ 9:36

    זה הצד האפל של הירח. אביבה, לגמרי מוצדק לערוך אפילו כמה תכניות על העולם האפל והמושחת של משפחת יוסף ויש עוד כמה משפחות "עלית" בקרב החרדים שעל פיהם ישק דבר ומשלמים להם הרבה מאוד כסף על ברכתם על מוצא פיהם.
    את הרווחים גורפים הבד"צניקים מאיתנו מכל ציבור החילוניים כי כמעט כל הרשתות נגועות ברעה החולה הזאת.
    רביב דרוקר הוא קרן אור באפלה כשהוא מוכן לטרוח ולהתלכלך עבורנו בביצה המצחינה הזאת שנקראת בד"ץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן