Skip to content

ח"כ אבישי ברוורמן נבחר פה אחד ליו"ר ועדת הכלכלה

"זכיתי בימי חיי למלא תפקידים משמעותיים, אבל אני נרגש כי התפקיד הזה משמעותי לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל, במיוחד בתקופה כל כך קשה ומורכבת", אמר היו"ר החדש של ועדת הכלכלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי ועדת הכלכלה של הכנסת בחרו היום (רביעי) פה אחד בח"כ פרופ' אבישי ברוורמן (העבודה) לעמוד בראשות הוועדה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ צחי הנגבי (הליכוד-ישראל ביתנו), הציג את ההמלצה למנות את ח"כ ברוורמן לתפקיד ואמר כי ח"כ ברוורמן, שהוא גם שר לשעבר, מחזיר בידע רב שרלוונטי לתחום עבודה הוועדה ואין ספק שהוא יעשה חיל בתפקיד. יו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטיין (הליכוד-ישראל ביתנו), בירך גם הוא את ח"כ ברוורמן ואמר כי הוועדה בידיים טובות.

"נולד לנהל את הוועדה". ברוורמן (צילום: דוברות הכנסת)
"נולד לנהל את הוועדה". ברוורמן (צילום: דוברות הכנסת)

ח"כ פרופ' ברוורמן אמר כי הוא נרגש מאוד: "זכיתי בימי חיי למלא תפקידים משמעותיים, אבל אני נרגש כי התפקיד הזה משמעותי לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל, במיוחד בתקופה כל כך קשה ומורכבת. כלכלה זה לא רק נתוני מקרו – יחס חוב תוצר או גרעון, כלכלה נמדדת גם לפי רצת אי השוויון, רמת העוני והפריון ואם הכל היה טוב לא היינו רואים את המחאה החברתית". פרופ' ברוורמן ציין כי יפעל להביא תוצאות לרוב הציבור והזכיר את בעלי העסקים הקטנים, שלדבריו "הודרו מהמשחק", כשהמטרה היא "כלכלה הוגנת וצודקת". הוא הוסיף כי יפעל בנושאים שקשורים לבנקאות למשקי הבית ולעסקים הקטנים, שנמצאים תחת אחריות הוועדה.

ראשת האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה), אמרה כי לח"כ ברוורמן יש תכונות ש"כמו נולדו לנהל את הוועדה". לדבריה, לח"כ ברוורמן יש ידע פרלמנטרי רב, השכלה כלכלית, יכולות ניהול מוכחות ויושר אישי. "מעולם לא ראיתי אותך מטה את ליבך לשועים וחזקים", אמר ח"כ יחימוביץ לח"כ ברוורמן והוסיפה: "אני בטוחה שתייצג את הכנסת ואת האופוזיציה בכבוד". ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) הוסיף כי ח"כ ברוורמן הוא האדם הנכון במקום הנכון, שינווט בידיים בטוחות את הוועדה במים הסוערים.

ח"כ פרופ' ברוורמן זכה לברכות ושבחים מחברי כנסת רבים, בהם ח"כ אמנון כהן (ש"ס) וח"כ ישראל חסון (קסימה) שכיהנו כיושבי ראש הוועדה בעבר וכן מוותיק חברי הוועדה, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) שאמר כי ועדת הכלכלה היא בין הוועדות המעניינות בכנסת, אם לא המעניינת ביותר. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף כי כל דבר שבה עוסקת הוועדה משפיע על האזרח הקטן וציין כי ח"כ ברוורמן אמנם מגיע מהאקדמיה אבל יודע להסתכל על אותו אזרח קטן. ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) וח"כ חנא סוויד בירכו גם הם את היו"ר הנכנס. ח"כ צרצור ציין את פעולת ח"כ ברוורמן בעבר למען הציבור הערבי ואמר כי הוא מקווה שימשיך בדרך הזאת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן