Skip to content

בלוק סבון 18 טון

שלושה ימי גשם צופה החזאי למארסיי, רע מאוד לבלוק הסבון הענקי שהוצב בחזית אתר התערוכות החדש ה- J1 בעיר, 18 טונות של סבון שמן זית קלאסי עומד לשטוף את ציר הנמלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלוק הסבון הגדול ביותר שיוצר אי פעם הוצב אתמול מול אתר התערוכות החדש ה- J1 הגובל עם רציפי נמל המעבורות. 18 טונות של סבון שמן זית מפאר התוצרת המקומית המפורסמת (Savon de Marseille) מיוצר על ידי המפעל Fer de Cheval (פארסת סוס) אחד ממפעלי הסבון העתיקים ביותר באזור, שנוסד בשנת 1856.

18 טונות של סבון - צילום: עמית מנדלזון

מארסיי מפורסמת בכל העולם בתעשיית הסבון שלה וברחבי העיר פרוסות עשרות חנויות קונסנפט שמוכרות סבונים בכל צורה, צבע וריח.  בכל שוק שמכבד את עצמו, בעיקר שווקי התיירים תוכלו למצוא לפחות ביתן אחד של סבונים מהתוצרת המקומית. אין תייר שמכבד את עצמו שלא חוזר ממארסיי עם חבילת סבונים צבעונית וריחנית.

מעבר למשבר הכלכלי שלא פסח על מארסיי ותעשיית הסבון שלה, תעשיית הזיופים שמקורם מהמזרח הרחוק החלה לאחרונה להוות בעיה ותעשיית הסבון המקומית נלחמת על הגדרתה כמותג והגנת המונח Savon de marseille בחוק, בדיוק כמו שהגנו על מותגים אחרים, הקממבר למשל.

אחד המפעלים שניזוק קשות כתוצאה מהתקופה הקשה העוברת על המשק הצרפתי הוא דווקא הוותיק במפעלי הסבון בעיר "פרסת סוס". הצבת בלוק הענקי בחזית אתר התערוכות J1 מהווה מחווה למפעל, תזכורת לפוליטיקאים וכמובן הבעת סולידריות עם עובדי המפעל.

תחזית מזג האוויר לימים הקרובים איננה צופה חיים קלים לקוביית הסבון ושלושת ימי הגשם הצפויים מן הסתם יוודאו שהרחובות הסמוכים יהיו נקיים וריחניים מתמיד.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן