Skip to content

נתניהו: איראן מתכננת ופועלת בגלוי להשמדת ישראל והעולם שותק

בישיבה מיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי האשים נתניהו את אומות העולם בשתיקה מול איומי ההשמדה נגד ישראל. שרת החוץ באיחוד האירופי מקווה להידברות ומניעת נשק גרעיני, בדרכי שלום.  שר הביטחון ברק: "אין סיכוי שההנהגה האיראנית תתיישר ותגיד שיש להפסיק את תוכנית הגרעין הצבאית" מאת צבי זינגר ראשי המימשל בישראל ממשיכים להפעיל לחץ פומבי להגברת ולהחשת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בישיבה מיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי האשים נתניהו את אומות העולם בשתיקה מול איומי ההשמדה נגד ישראל. שרת החוץ באיחוד האירופי מקווה להידברות ומניעת נשק גרעיני, בדרכי שלום.  שר הביטחון ברק: "אין סיכוי שההנהגה האיראנית תתיישר ותגיד שיש להפסיק את תוכנית הגרעין הצבאית"

מאת צבי זינגר

ראשי המימשל בישראל ממשיכים להפעיל לחץ פומבי להגברת ולהחשת הסנקציות נגד איראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו, קורא שלא לטמון את הראש בחול, לנוכח איומיה של איראן להשמיד את ישראל. בישיבת מליאה מיוחדת, שנערכה בכנסת לציון יום השואה הבינלאומי, האשים נתניהו את מרבית מדינות העולם בשתיקה, לנוכח איומי ההשמדה.

והעולם שותק. נתניהו (צילום: ציפי מנשה)

"שבעים שנה אחרי השואה, רבים בעולם שותקים אל מול הצהרות איראן למחוק את ישראל מעל פני האדמה", אמר נתניהו. "רבים בעולם שותקים אל מול קריאות החזבאללה לחיסולה של מדינת ישראל וגם מול פעולותיו הרצחניות. רבים שותקים אל מול קריאות החמאס לרצוח יהודים באשר הם. בימים אלה ממש, שותקות מרבית מממשלות העולם אל מול קריאות המופתי הפלסטיני להרוג את  היהודים באשר הם. אני שומע שמגנים את ישראל על בית בגילה ומרפסת ברמות. איפה הגינוי למופתי? לא המופתי של אז, למופתי של היום? יום השואה הבינלאומי, הוא היום שבו צריך העולם לעמוד מאחורי המילים 'לעולם לא עוד'".

נתניהו הוסיף: "זהו יום שבו העולם צריך להתאחד שנשק להשמדת המונים לא ייפול בידי משטרים אפלים, ובראשם משטר האייתולות באיראן. שלחתי ברכות למנהיגים מובילים של אירופה, על הפעולה החשובה של נקיטת הסנקציות נגד איראן, וחשוב שמדינות אחרות בעולם יצטרפו לפעולה זו. אני מתכוון לסין, ליפן, להודו, לדרום קוריאה. רק שילוב של סנקציות משתקות ואיום אמין שכל האופציות על השולחן יכול לגרום לאיראן לשקול מחדש את תוכנית הגרעין שלה. ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו למדנו את לקחי השואה? האם אנחנו מתייחסים לאיומי השמדה ברצינות, או שאולי כמו דורות רבים של יהודים איננו רואים את גודל הסכנה שלפנינו. אסור לנו לטמון  את ראשנו בחול. המשטר האיראני קורא בגלוי להשמדת מדינת ישראל, הוא מתכנן את השמדת ישראל והוא פועל להשמדת ישראל. הלקח אומר שצריך לעורר את מדינות העולם"

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום  (ג) לנושא האיראני והפלסטיני. לפני פגישתו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שיבח שר הביטחון את החלטת האירופים להגביר את הסנקציות על איראן, להטיל סנקציות חריפות על יצוא הנפט מאיראן ולשקול צעדים נוספים. "אלה החלטות בכיוון הנכון, אבל חשוב מאוד להדק אותן עוד יותר ולהוסיף עליהן את הצעדים כנגד הבנק המרכזי וצעדים נוספים", אמר ברק. "זאת, כדי להכריח את האיראנים במהירות להגיע לנקודת ההחלטה, האם הם מוכנים להפסיק את תוכנית הגרעין הצבאית או להתייצב בפני המשמעויות של אי הפסקה".

קודם לכן העריך שר הביטחון, אהוד ברק, בראיון ל"קול ישראל", כי אין סיכוי "שההנהגה האיראנית תתיישר ותגיד שיש להפסיק את תוכנית הגרעין הצבאית". ברק הוסיף כי דחיית אמברגו הנפט עד יולי, הוא פרק זמן ארוך מדי, בו עשוי המשטר האיראני להמשיך להתקדם בתוכנית. "לדעתנו יש להקדים את הסנקציות, היות שסעודיה יכולה להיערך מוקדם יותר לאספקה מואצת של נפט. הביצוע בפועל יכול להיות מוקדם בהרבה, אמר ברק.

נשיא המדינה, בפגישתו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, בירך על הטלת הסנקציות על איראן, אך התריע כי הסנקציות לבדן אינן פותרות את כל הבעיות באשר לאיראן. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, השיבה לנשיא המדינה: "מטרתנו היא לחזור להידברות. מחובתנו להפעיל לחץ למניעת נשק גרעיני בידי איראן אך דרכנו שוחרת שלום"

 
מניעת נשק גרעיני. פרס ואשטון:  תצלום: מארק ניימן\\לע"מ

בפתח הפגישה התייחס הנשיא לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על איראן ואמר "אני רוצה להביע את הערכתנו על הפעולות האחרונות שנקט בהם האיחוד האירופי, ואני מקווה שהן אכן יניבו פירות. ככל שנפעל יותר מוקדם כך נמנע מצב מסוכן הרבה יותר בעתיד".

הנשיא בירך על הישג זה, אך ציין כי "אין הוא פותר את כל הבעיות. אנו דנים רבות בהיבט הגרעיני ושוכחים שמלבד זאת, איראן היא מרכז של טרור עולמי ומממנת פעולות טרור בכל העולם. בהקשר שלנו, איראן מממנת את חיזבאללה וחמאס, מספקת להם נשק ותחמושת ובכך מסכנת את ישראל וחוצה את העם הפלשתיני. ממשלת איראן היא הממשלה הכי מושחתת, פוליטית ומוסרית אך יש לעשות הפרדה בין המשטר המושחת לבין העם האיראני שוחר השלום. אינני יודע אם  המשטר ייכנע לסנקציות, אך הן בהחלט מהוות צעד אמיץ ונכון תחת תנאים כה מורכבים".

בהתייחסו לתהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים אמר הנשיא " אבו מאזן ופיאד הינם פרטנרים חשובים לשלום. עלינו לעודד את כוחות השלום, אחרת נחזק את כוחות הטרור. צריך למצוא נוסחה שתאפשר להמשיך את המגעים, לחדש את המו"מ ולהתגבר על לוחות זמנים מלאכותיים."

שרת החוץ אשטון השיבה לנשיא כי "החשיבות בהחלטת האיחוד האירופי נובעת מכך שהוא עומד כגוש מאוחד ושולח מסר ברור וחד משמעי לאיראן וממשלתה והוא שברצוננו לשוב לשיחות כדי למנוע השגת נשק גרעיני. מוטלת עלינו החובה להפעיל לחץ למניעת נשק גרעיני בידי איראן, אך דרכנו שוחרת שלום ומטרתנו היא השלום וביטחון האזור. אנו מעוניינים לשוב למשא ומתן ברגע שאיראן תביע נכונות לכך".

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין אמר במסיבת עיתונאים של הקונגרס היהודי-אירופאי בבריסל, לרגל ציון יום השואה הבינ״ל ״בטהרן אין שום ׳פרוייקט גרעין אירנאי׳, אלא ׳פרוייקט לשם השמדת ישראל׳! אין די בסנקציות שאושרו אתמול. על הקהילה הבינ״ל להמשיך וללחוץ על סנקציות נוספות. ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לכך שהיום אין צורך לקיים כמו לפני 70 שנה ועידה כדי להגות פתרון סופי להשמדת היהודים, אלא ניתן בלחיצת כפתור לשלוח טיל שיעשה את העבודה״.

 

1 Comment

  1. זאדק
    24 בינואר 2012 @ 20:34

    זאדק: לעם ישראל יש ממשלה של כסילים, והעולם גם כן שותק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן