Skip to content

תושבי אילת: נסגור את העיר אם יפגעו בפטור ממע"מ

ראש העירייה מאיר יצחק הלוי: "על העיר אילת נורו בשנים האחרונות שבע פעמים טילים, אך הטיל הזה שנורה עלינו, יפגע בכל אחת מהמשפחות האילתיות". אלי לנקרי: "לא תהיה הצדקה לפרויקטים התעבורתיים כגון שדה התעופה הבינלאומי, הרכבת ועוד פרויקטים בתחומי הנדל"ן, האקדמיה והכלכלה". האוצר שוקל ביטול הפטור ממע"מ לתיירים וגם ביטול הפטור ממע"מ באילת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישיבת מחאה אתמול באילת. במסגרת הישיבה שנערכה במחסום הצפוני בכניסה לאילת, נחסמה הכניסה לעיר ונוצרו שיבושי תנועה כבדים לאורך כל זמן הישיבה.

ישיבת מחאה אתמול באילת. במסגרת הישיבה שנערכה במחסום הצפוני בכניסה לאילת, נחסמה הכניסה לעיר ונוצרו שיבושי תנועה כבדים

למעלה מאלף תושבי העיר אילת הגיעו אתמול, יום רביעי, לישיבת מועצה מיוחדת, שדנה במאבק נגד ביטול הפטור ממע"מ. במסגרת הישיבה, שנערכה במחסום הצפוני בכניסה לעיר, נחסמה הכניסה לעיר ונוצרו שיבושי תנועה כבדים לאורך כל זמן הישיבה.

באוצר הכניסו למסגרת הקיצוצים הצפויים שני סוגים של פטור ממע"מ: זה הפוטר ממע"מ שירותים הניתנים לתיירים והפטור ממע"מ בעיר אילת. עד כה לא השמיעו המלונאים את קולם באופן רשמי בסוגיית הפטור ממע"מ לעיר אילת, שכן נראה שהם חוששים שזה יגרום להם ל"סנדל" את עצמם בעניין הפטור לתיירים. הנסיונות שנעשו במרוצת השנים לבטל את הפטור ממע"מ לא צלחו עד כה, ואפשר שהפעם יעדיף האוצר לכפות את הפטור ממע"מ לתיירים, שמטבע הדברים לא חוסמים כבישים ולא מרימים קול צעקה, ולוותר על הביטול באילת.

ישיבת המחאה באילת. משמאל: ראש העיריה, מאיר יצחק הלוי ומ"מ ראש העיריה, אלי לנקרי. להצעיד את אילת קדימה
ישיבת המחאה באילת. משמאל: ראש העיריה, מאיר יצחק הלוי ומ"מ ראש העיריה, אלי לנקרי. להצעיד את אילת קדימה

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, קרא לממשלת ישראל בשם מועצת העיר אילת ותושביה, שלא לפגוע בעיר אילת. "על העיר אילת נורו בשנים האחרונות שבע פעמים טילים, אך הטיל הזה שנורה עלינו, יפגע בכל אחת מהמשפחות האילתיות".

ראש העירייה קרא לממשלת ישראל להמשיך בעבודה משותפת לפיתוח האסטרטגי של העיר אילת, אשר יניב תנופה כלכלית למדינת ישראל: "אנחנו נמצאים בצומת בה ממשלת ישראל תצטרך להחליט האם אילת תהיה המנוע של המשק כולו, ותניב אלפי מקומות עבודה ופעילות כלכלית רוחשת ובינלאומית, או שאילת תהפוך לעיר נחשלת הנסמכת על שירותי רווחה. לשמחתי, ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, כבר החליטה בינואר 2012 שאילת צריכה לצעוד קדימה ועכשיו אנחנו מחזקים את ידיהם וקוראים להם להמשיך להצעיד את העיר אילת קדימה".

ממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי אמר: "אף אחד לא ייהנה מביטול הפטור ממע"מ, התוצר הלאומי של מדינת ישראל יקטן במאות מילוני שקלים ויחסל את העיר אילת, אשר נמצאת בתנופה כלכלית משמעותית לקופת המדינה. לא תהיה הצדקה לפרויקטים התעבורתיים כגון שדה התעופה הבינלאומי, הרכבת ועוד פרויקטים בתחומי הנדל"ן, האקדמיה והכלכלה".

יו"ר הסתדרות המרחב, אבי אזולאי הכריז, כי העיר אילת תיסגר, ככל שיידרש לכך במאבק.

בסיום ישיבת המועצה, מסר ראש העירייה את החלטת מועצת העיר: "מועצת העיר אילת עוקבת בדאגה רבה אחר הנסיונות לפגיעה בעיר אילת. מועצת העיר תמשיך לפעול בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה להורדת הנושא מסדר יומה של הממשלה. מועצת העיר דורשת ליישם את החלטת צוות השרים מיום 9.1.2012, הצעה המתייחסת לחשיבות האסטרטגית של העיר אילת. מועצת העיר מבקשת להוציא לפועל את הנושאים שכבר אושרו ע"י ממשלת ישראל ובהם שדה תעופה, רכבת, אקדמיה". החלטת מועצת העיר התקבלה פה אחד.

 

מכינים חביתות לארוחת בוקר במלון באילת. הנסיונות שנעשו במרוצת השנים לבטל את הפטור ממע"מ באילת לא צלחו עד כה. (צילום: עירית רוזנבלום)
מכינים חביתות לארוחת בוקר במלון באילת. הנסיונות שנעשו במרוצת השנים לבטל את הפטור ממע"מ באילת לא צלחו עד כה. (צילום: עירית רוזנבלום)

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא אילת"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן