Skip to content

בשורה לחולי סרטן בנגב: מכשיר חדש לגילוי גרורות בסורוקה

מנהל בית החולים סורוקה, ד"ר שרף: "קרוב לאלף חולים נסעו עד היום למרכז הארץ כדי לבצע את הבדיקה. קיבלנו את המכשיר לפני מספר ימים ובתוך כחודשיים המכשיר יתחיל לשרת את החולים". המכשיר נרכש בעלות של שלושה וחצי מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מתושבי הנגב החולים במחלת הסרטן נאלצו במשך שנים להרחיק עד למרכז הארץ כדי לבצע בדיקה לגילוי גרורות סרטניות, מסע שגרם סבל רב לחולים ולבני משפחותיהם. לא עוד. בתוך כמה חודשים יוכלו החולים לבצע את הבדיקה במרכז הרפואי סורוקה. על כך הודיעה השבוע ד"ר מיקי שרף, מנהל בית החולים סורוקה, בפגישת פרידה עם עיתונאי הנגב, לרגל סיום תפקידו ומעבר לתפקיד סמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים בישראל.

ד"ר מיקי שרף מסביר כי המכשיר משלב טכנולוגיה של סיטי יחד עם רפואה גרעינית (BET ST). המטרה היא בעיקר לזהות גרורות של סרטן שלא היה אפשר לאבחנן קודם בכל אחת מהטכנולוגיות לחוד. בשילוב של שתי הטכנולוגיות אפשר לגלות גרורות קטנות מאוד. ד"ר שרף: "קרוב לאלף חולים נסעו עד היום למרכז הארץ כדי לבצע את הבדיקה. קיבלנו את המכשיר לפני מספר ימים ובתוך כחודשיים המכשיר יתחיל לשרת את החולים". המכשיר נרכש בעלות של שלושה וחצי מיליון דולר.

בנוסף, לקראת שנת 2013 מסיים בית החולים לבנות את היחידה החדשה להפרייה חוץ גופית במרכז סבן ובסוף החודש הבא ייפתחו מרפאות הילדים החדשות. כמו כן אמורה להסתיים בנייתם של מכון צינטורים חדש ומכון גאסטרו. במסגרת כהונתו כמנהל בית החולים יזם ד"ר שרף את הקמתו של "המרכז לסרטן" שנבנה בימים אלה: "מדובר בבניין על שטח של 9,000 מטר. ההשקעה בפרויקט עלתה 120 מיליון שקל. בבניין יהיו ארבע קומות והוא יכלול מחלקה אונקולוגית עם 32 מיטות, מחלקה המטולוגית עם 22 מיטות ויחידה להשתלות מוח עצם. במקום יהיה גם אישפוז יום, מעבדות מחקר ועוד. רכשנו סיטי מתקדם ובין השאר לא יהיה צורך להרדים ילד לצורך בדיקה" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן