Skip to content

מורים התפרעו במחאה על רפורמה במדינת גררו במקסיקו

הרפורמות מכתיבות הערכה מרכזית של המורים ומבקשות לשים קץ למנהגים מושחתים במערכת החינוך, לרבות קנייה ומכירה של משרות הוראה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מחאה עממית במקסיקו
מחאה עממית במקסיקו

מורים וחברי קבוצות הגנה אזרחיות, תקפו את בנייני המפלגות במדינה שבדרום מערב מקסיקו. מפגינים רעולי פנים הציתו מדורות ותקפו את המשרדים בגרזנים ומקלות, ומרחו גרפיטי על הקירות. מושל מדינגררו קרא לסיוע הממשל הפדרלי.

הרפורמות מכתיבות הערכת מורים מרכזית ומבקשות לשים קץ למנהגים מושחתים במערכת החינוך, לרבות קנייה ומכירה של משרות הוראה. איגודי העובדים טוענים שהרפורמה עלולה להוביל לפיטורים נרחבים, ומבקרים אחרים משערים שזו יציאה לדרך של הפרטת מערכת החינוך במקסיקו.

המחאה פרצה אתמול, רביעי, יום אחד אחרי שבית המחוקקים של מדינת גררו סירב לתקן כרצון המורים את חוק החינוך, הכולל שינויים חוקתיים שכל מדינה ממדינות מקסיקו חייבת לאשר בעצמה. המשטרה לא התערבה בהשתוללות שהתחוללה בבירת המדינה, צ'ילפנסינגו – אף שמאות שוטרים הגנו על בית המחוקקים.

מפגינים רבים תקפו את מטה מפלגת השלטון, PRI, ואת מטות מפלגות האופוזיציה, PAN ו-PRD, התומכות ברפורמות. משרד של אחד הסנטורים ובניין של משרד החינוך הותקפו גם כן על ידי המפגינים, ששברו חלונות והשליכו בעדם מחשבים, מכתבות וכיסאות. בנוכחות עובדים מבוהלים, רעולי הפנים הבעירו ניירות בתוך המשרדים, וכתבו על הקירות "בוגדי העם". 

המורים המפגינים שייכים לאיגוד מקצועי קטן וקיצוני: "המתאם הלאומי של עובדי ההוראה". דובר הארגון, מינרוו מורן, אמר שהמחאות האלימות הן "תגובה למדיניות התוקפנית הנכפית באמצעות הרפורמות, ולכן פרצה אלימות כזאת נגד המפלגות", שהצביעו נגד הצעות המפגינים. מושל המדינה, אנחל אגירה, קרא לסיוע פדרלי ויו"ר מפלגת PRI, סזאר קמאצ'ו, התחייב לחקור את המהומות. "עלינו להימנע מכך שחוק הג'ונגל ייהפך לחוק המדינה, ויחולל כאוס, והתמוטטות הסדר הציבורי", אמר.

קבוצות הגנה עצמית אזרחית שקמו לאחרונה לנוכח אוזלת יד משטרת מקסיקו במאבק בפשע המאורגן, מעורבות כנראה בהשתוללות. בקבוצות חמושות אלה חברים איכרים ובני קהילות ילידיות שהחלו ליטול את החוק לידיהן. הם מקימים מחסומי דרכים ועוצרים את מי שחשודים בעיניהם כחברים בכנופיות פשע. שיתוף הפעולה של המורים וקבוצות ההגנה העצמית, החולקים בזעם על הממשל המקומי והפדרלי, עלול להקשות מאוד על הרשויות להשיב את הסדר על כנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן