Skip to content

מערכת זיהוי תמרורים לבטיחות הנהיגה

גולף החדשה מצוידת במערכת זיהוי תמרורים (Traffic Sign Recognition = TSR) המציגה לנהג את כל תמרורי הדרך בבהירות ונוחות בכל תנאי מזג אוויר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה פעמים קרה לך שלא "ראית" תמרור אזהרה המורה על מהירות מותרת, סיבוב מסוכן או צומת ופתאום נוכחת לדעת שאתה בתוך אזור מסוכן? כמה פעמים נתפסת בנהיגה מעל המהירות המותרת כאשר לא ידעת כלל על קיום הגבלת מהירות?

יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן החליטה לפתח ולצייד את דגמי הגולף החדשים במערכת בטיחות חדשה, שתתריע ותציג בפני הנהג בבירור את התמרורים אותם תזהה בכביש.

המערכת מזהה תמרורים ותנאי מזג אוויר (צילום מתוך הסרטון ההסברה)
המערכת מזהה תמרורים ותנאי מזג אוויר (צילום מתוך הסרטון ההסברה)

המערכת מורכבת ממצלמה הממוקמת באחורי המראה האחורית, כך שהיא צופה על הדרך ומאתרת ומזהה תמרורי דרכים לצד נתיב הנסיעה. המערכת מציגה את האזהרה לאורך זמן, כך שהנהג – גם אם הוסחה דעתו לרגע והוא החמיץ את התמרור – יוכל לראות מהו התמרור ומה מורה לו התמרור.

המערכת גם פועלת ומזהה תנאי מזג אוויר העלולים לסכן נהיגה, ומורה לנהג מהי המהירות המתאימה לתנאי מזג האוויר והדרך. בגשם או ערפל תציג המערכת מהירות נסיעה מומלצת ולא את המהירות המירבית המותרת בדרך כלל בדרך.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hlKzR8hWJU8

1 Comment

  1. גיא
    28 באפריל 2013 @ 13:19

    ויש עוד דרך להגן ולשמור על עצמנו בפני תאונות דרכים וזה מערכת " איווקס" שבנויה עם מצלמה ורדאר כך שבתנאי מזג אוויר לא אופטימליים (גשם, ערפל, חושך) היא עובדת מועלה גם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן