Skip to content

אתיופיאן איירליינס – הראשונה שהחזירה לטיסה את מטוס 787

הבוקר הטיסה את המטוס מאדיס אבבה לניירובי. בואינג השקיעה כ-200 שעות עבודה של מהנדסים בפרויקט שדרוג הסוללות. 300 מהנדסים חולקו לאחר השדרוג ל-10 צוותים והם מפקחים עתה על התקנת מערכת הסוללות החדשה בכל המטוסים בעולם. מעריכים, כי קרקוע מטוסי 787 בלבד עלה לבואינג כ-600 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתיופיאן איירליינס היא החברה הראשונה שהחזירה השבת את מטוס בואינג 787 דרימליינר לשירות, שלושה חודשים לאחר שכל המטוסים מדגם זה קורקעו. הטיסה שהחברה האתיופית ביצעה במטוס הזה הייתה מאדיס אבבה לניירובי. המטוס המריא מבירת אתיופיה בשעה 09:45 (שעון מקומי) ונחת ביעדו כשעתיים מאוחר יותר.

787 של אתיפיאן איירליינס. טיסה ראשונה לאחר 3 חודשי קרקוע. צילום: בואינג
787 של אתיפיאן איירליינס. טיסה ראשונה לאחר 3 חודשי קרקוע. צילום: בואינג

50 מטוסי בואינג 787 קורקעו בחודש ינואר, לאחר שבמטוס אחת התלקחה סוללת הליתיום-יון, ובמטוס שני התחממה מאוד. במרוצת הזמן שחלף מאז שידרגו מהנדסי בואינג את הסוללה כדי לשפר את בטיחות פעולתה. לאחר טיסות ניסוי אישר לפני שבוע מינהל התעופה הפדראלי את השדרוג ונתן היתר להחזיר את המטוס לטיסות, רק לאחר שבכל מטוס יותקנו הסוללות המשודרגות.

בכל מטוס 787 ישנם שתי סוללות ליתיום-יון שיצרו את הבעיות. עתה בנוסף לשדרוג המבנה הפנימי של הסוללות, המונע מגע בין תאי הסוללה והמאפשר את פעולתה בטמפרטורה הרבה יותר נמוכה, הוכנסו הסוללות לתוך ארגז העשוי פלדת אל חלד, כשצינור האוורור היוצא ממנו מחובר ישירות אל חוץ המטוס. בבואינג מדגישים, כי במקרה של אירוע חריג של אש או עשן בסוללה, לא יפגעו שאר חלקי המטוס.

עלות של 600 מיליון דולר

כדי לשדרג את סוללות הליתיום-יון השקיעה בואינג כ-200 שעות עבודה של מהנדסים בפרוייקט. 300 מהנדסים חולקו לאחר השדרוג ל-10 צוותים והם מפקחים עתה על התקנת מערכת הסוללות החדשה בכל המטוסים בעולם. מעריכים, כי קרקוע מטוסי 787 בלבד עלה לבואינג כ-600 מיליון דולר, בגלל עצירת מסירת מטוסים שיצאו מקו הייצור ובגלל ההכרח לשלם לחברות עבור מטוסים חלופיים.
בבואינג מצפים להשלים את התקנת מערכות הסוללות המשודרגות, בכל 50 המטוסים, עד אמצע חודש מאי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן