Skip to content

אש על הפנים

ל"ג בעומר, חג המדורות, הוא גם חג הצבעים החמים ובעיקר - האדומים, הכתומים והצהובים. צבעי האש הם צבעי החום, החמימות, התשוקה והקרבה. הם משפיעים עלינו מבחינה רגשית ובאים לידי ביטוי גם בתחום הטיפוח והיופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם חשבנו שהחגים מאחורינו, הגיע ל"ג בעומר והזכיר לנו שהם לא. ל"ג בעומר הוא סתם חג מדליק ולא חג עם אמירה אופנתית כלשהי. המסיבה היחידה היא מול המדורה, כך שאין סיבה לחגיגה. עם זאת, צבעי החג, אדום, כתום וצהוב מזכירים לנו שאלו שלושת הצבעים השולטים העונה בעולם האופנה והיופי. הלק השחור והסגול מפנים מקומם לצבעי האש, מראה מעושן מעל העיניים מפנה מקומו לצלליות זוהרות וצבעוניות וגם השפתיים מחייכות בעונה זו עם שפתונים בגווני אדום וכתום. צבעי החג החמים ילוו אותנו הקיץ הזה ובגדול.

אדום

אדום הוא אחד מצבעי היסוד. הוא קשור לאהבה (לבבות אדומים) ולמין (החלונות האדומים, רובע היצאניות באמסטרדם, לדוגמה). אדום הוא גם צבע הדם הזורם בעורקינו, גם אצל כאלה שבטוחים שדם כחול זורם בעורקיהם. בקבלה הצבע האדום קשור למידת הגבורה והדין ובתרבות הסינית הוא סמל למזל טוב. האדום הוא יצרי ויצירתי. באופנה לאדום יש תקופות גאות ושפל, אבל הוא תמיד שם. אדום הוא צבע ממריץ ומעורר ולכן אם אתם אוהבים אדום אתם, ככל הנראה, דרמטיים, נמרצים, כאלה שאוהבים להיות במרכז העניינים.

אדום. צילומים: יח"ץ עריכה גרפית: רונית מטיאס
אדום. צילומים: יח"ץ עריכה גרפית: רונית מטיאס

צהוב

צהוב הוא אחד מצבעי היסוד המשניים. הוא נחשב לצבע הקנאה. צהוב משדר חום ואור. שיער בלונדיני (שגם לא יוצא מהאופנה) נקרא בסלנג צהוב. צהוב בעיתונות נחשב לרכילות זולה, אולם, להבדיל, באופנה יש לו מעמד של יוקרה. הקיץ הזה הצהוב נחשב לאחד הטרנדים החמים, ממש כמו השמש. אומרים שאנשים שאוהבים צהוב הם אנשים מלאי תקווה ואופטימיות. צהוב הוא צבע חיובי ונחשב למרגיע.

צהוב. צילומים: יח"ץ. עריכה גרפית: רונית מטיאס
צהוב. צילומים: יח"ץ. עריכה גרפית: רונית מטיאס

כתום

הכתום נמצא באמצע הספקטרום בין אדום וצהוב. הוא נוצר על ידי ערבוב של שניהם. כתום נחשב לאחד הצבעים המוחצנים: מצד אחד הוא מסמל אש וסכנה ומצד שני יש בו משהו צעיר ורענן. בכתום יש קורטוב של עושר, אולי בגלל קירבתו לצבע הזהב.

הכתום שולט בעולם האופנה בשנים האחרונות ולא עושה רושם שהוא עומד לעזוב בקרוב. מעצב העל איב סן לורן הוא אחד המעצבים שהכתום מזוהה עימו יותר מאחרים, בעיקר בגלל השילוב הנצחי שלו עם הוורוד פוקסיה. שיער ג'ינג'י (שגם לא יוצא מהאופנה) נקרא לפעמים כתום ואפילו לחתול ג'ינג'י קוראים חתול כתום. אנשים שאוהבים כתום הם אנשים יצריים ואנרגטיים.

כתום. צילומים: יח"ץ. עריכה גרפית: רונית מטיאס
כתום. צילומים: יח"ץ. עריכה גרפית: רונית מטיאס
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן