Skip to content

בר-לב: "דחיקת האמריקנים להתערב בסוריה, שגיאה אסטרטגית"

ח"כ עומר בר-לב (עבודה). לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל: הנשק הכימי כמו כל המאבק הפנימי בסוריה והטבח המתחולל שם, הוא לא עניינה הישיר של מדינת ישראל. כל התערבות ישראלית בסכסוך הפנימי הסורי תוכל להביא להשלכות אסטרטגיות על עתידנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ עמר בר-לב, חבר בוועדת החוץ והביטחון, בתגובה לפרסום הנחייתו של ראש הממשלה לשרים שלא להתבטא בנושא סוריה, על רקע התבטאותו של סגן שר החוץ אלקין:

"מי שממנה את אלקין ודנון לעסוק בענייני החוץ והביטחון הרגישים ביותר של מדינת ישראל בערב שבת, לא צריך להיות מופתע כשהוא מובך בשבת. התבטאותו של אלקין, שאמור להיות כיום הדיפלומט מספר אחת בישראל, היא דוגמה לאנטי דיפלומטיה. האמירה המצוטטת בהרחבה בחו"ל ומתפרשת כדחיקת האמריקנים לפינה, בנושא שאינו קשור באופן ישיר ומיידי לאינטרסים הישראלים, היא גם שגיאה אסטרטגית וגם שגיאה מהותית.

"שגיאה אסטרטגית ומהותית". ח"כ עומר בר-לב. (צילום: ציפי מנשה)
"שגיאה אסטרטגית ומהותית". ח"כ עומר בר-לב. (צילום: ציפי מנשה)

"הנשק הכימי, כמו כל המאבק הפנימי בסוריה והטבח המתחולל שם, הוא לא עניינה הישיר של מדינת ישראל. עם כל הצער שבדבר, כל התערבות ישראלית בסכסוך הפנימי הסורי תוכל להביא להשלכות אסטרטגיות על עתידנו באזור, בעוד שהקרבות הפנימיים עצמם מחלישים בפועל את האיום וזאת בהנחה שאנו נמשיך לפעול על מנת למנוע זליגת נשק מפר איזון לחיזבאללה. ההחלטה המוסרית של העולם האם להתערב בסוריה, טוב שתיעשה במנותק מישראל וטוב שתעשה מבלי שגורמים שונים יוכלו להטיל עלינו את האחריות לפעולה או אי פעולה.

"ההתבטאות של אלקין, מסמנת, עד כמה שגה ראש הממשלה, כשמינה לתפקיד רגיש ביותר של סגן שר החוץ, בעת שאין בפועל שר חוץ במדינת ישראל, אדם שהוא קיצוני בדעותיו ובהתבטאויותיו. הדיונים הפומביים בנושא הסורי, שהחלו במבוכה, שגרם בתחילת השבוע, תא"ל איתי ברון לשר ההגנה הייגל בעת שחשף את הידיעות שברשותו כי בסוריה השתמשו בנשק כימי, ראוי שייעשו בחדרי חדרים מול שותפינו האסטרטגיים.

"בהחלט לא נעים לראות את ראש הממשלה, ממלא את פיהם של שריו מים, אך בסיטואציה אליה נקלענו, עדיף למלא את פיהם של השרים מים, מלקבל מקלחת שוצפת וצוננת מבעלי בריתנו, אותם אנו מביכים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן