Skip to content

ספרים חדשים

מדריכי נסיעות חדשים למילאנו שבאיטליה ולמדריד שבספרד, מבית מטרופוליס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדריד

השנה חוגגת  בירת ספרד את מלאת  400 שנה להולדתו של דון קיחוטה ואביו מולידו מיגל דה סרוונטס, האציל הכפרי, שכל חייו נותר בשוליים. במאה ה-17 וה-18 ציירו אותה ולאסקס וגויה. יוצרי האוונגרד, ביניהם סלוואדור דאלי ולואיס בוניואל הותירו בה חותם בראשית המאה ה-20 ומאוחר יותר, בראשית שנות ה-80 של המאה הקודמת, לאחר מותו של פרנקו, נתנה העיר במה להתפרקות היצרית של המובידה, התנועה שהכירה לעולם קולנוען אלמוני בשם פדרו אלמודובר.

 

בשלושים השנים האחרונות עברו תושבי מדריד תהליך של היכרות עם עברם והיפתחות אל עולם שהפך בינתיים גלובלי. מהר מאוד הסתגלה העיר לעולם החדש ובלא מעט חזיתות היא אף מובילה את סדר היום העולמי. קבוצת הכדורגל ריאל מדריד הפכה מזמן לתופעה חברתית תרבותית בעלת עוצמה, ולענק כלכלי עולמי המתקשר עם 300 מיליון אוהדים מכל קצוות תבל.

מדריך מטרופוליס החדש על מדריד, בהוצאת מגזין "ארץ הצבי", כולל אתרי חובה, מסלולי טיולים לפי אזורים, רבעים, היסטוריה, תרבות, אמנות, פסטיבלים, פארקים ועוד. בנוסף נכלל מידע מקיף לנוסע, כולל בתי מלון נבחרים, מסעדות, שווקים, עתיקות, ואתרי אינטרנט מומלצים. המחיר 59 שקלים.

מילאנו

מגזין מטרופוליס החדש מקבוצת ארץ וטבע, מוקדש לעיר מילאנו שבאיטליה. בשנים האחרונות החליטה עיריית מילאנו לנסות ולמתג אותה מחדש כעיר אמנות, אך הכתבות במגזין מתפרסות גם על הצדדים המוכרים והפחות אליטיסטיים של העיר כמו כתבתה של טניה דורדביץ' הסוקרת את התפתחות תעשיית האופנה בעיר; סיפורו של סילביו ברלוסקוני, המילאנזי האולטימטיבי בעיני רבים מתושבי העיר, שסיפורו מקביל לעלייתה של הטלוויזיה האיטלקית הידועה לשמצה וכן סקירת היריבות ארוכת השנים בין שני מועדוני הכדורגל המקומיים, אינטר ומילאן, שהיריבות ביניהם גולשת הרחק מחוץ למגרש והפכה להצגה הטובה בעיר.

 

לגליון מצורף מדריך כיס הכולל מסלולי הליכה עירוניים ומסלולים לפי נושאים וכן מצורפת מפה מוגדלת של העיר. ממחיר החבילה הכוללת את המגזין, המדריך והמפה – 157 שקלים.

עירית רוזנבלום

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן