Skip to content

השיטה הישראלית להחזרת תושבים: ביטול הפטור ממכס על ייבוא מכוניות

השוט: "ביטול הטבת המכס על ייבוא רכבים בספטמבר, עשוי להמריץ אותם לשוב ארצה בחודשים הקרובים, לפני הפסקת הפטור", מסבירים ברשות המיסים; הגזר: הפטור ממכס על ייבוא חפצים אישיים וביתיים יימשך  מאת רונית שימרון איך מעודדים החזרת ישראלים, החיים בחו"ל, למהר ולשוב ארצה? מבטלים להם את הפטור ממכס על ייבוא מכוניותיהם. ועדת הכספים אישרה היום את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השוט: "ביטול הטבת המכס על ייבוא רכבים בספטמבר, עשוי להמריץ אותם לשוב ארצה בחודשים הקרובים, לפני הפסקת הפטור", מסבירים ברשות המיסים; הגזר: הפטור ממכס על ייבוא חפצים אישיים וביתיים יימשך

 מאת רונית שימרון

איך מעודדים החזרת ישראלים, החיים בחו"ל, למהר ולשוב ארצה? מבטלים להם את הפטור ממכס על ייבוא מכוניותיהם. ועדת הכספים אישרה היום את החלטת הממשלה להפסקת הפטור החל מה-30 בספטמבר השנה.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים

הפטור ממכס על הרכב לתושבים חוזרים ניתן לפני כשנתיים, והוא בתוקף עד ספטמבר.  "ביטול הטבת המכס על ייבוא רכבים בספטמבר, עשוי להמריץ אותם לשוב ארצה בחודשים הקרובים, לפני הפסקת הפטור", הסביר מנחם הסה, העוזר ליועמ"ש של רשות המיסים.

לעומת זאת, החליטה הוועדה כי הפטור ממכס לתושבים חוזרים על ייבוא חפצים אישיים וביתיים לארץ, יימשך. ההטבה נקבעה מראש לשנתיים בלבד והיתה עתידה להסתיים בחודש ספטמבר הקרוב.

בנוסף, אישרה הוועדה כי סטודנטים שנסעו ללימודים בחו"ל, ושבים ארצה לאחר שנה וחצי – יזכו לפטור ממכס על מוצרים ביתיים ואישיים.

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב משה גפני, אמר כי המדינה צריכה לעודד את חזרתם ארצה של אזרחים ישראלים שעברו לחו"ל. "במקום שהמדינה תשב מהצד כאשר אזרחים בוחרים לעבור ללמוד, לעבוד ולהתגורר בחו"ל, המדינה צריכה להשקיע מאמץ ותקציב כדי להשיבם ארצה", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן