Skip to content

הטרדה מינית: מה הוא חושב לעצמו, שהיא נהנית?

הוא חושב שאולי תיהנה ממגע ידיו הטורדניות? אולי הוא בכלל בעולם משלו, לא חושב על כלום, מלבד ההנאה המעוותת שלו, לא יכול לשלוט בזה? אולי עובר בראשו שהיא תבין אותו, או שמא שהיא קהת רגשות שלא תשים לב ותעביר את זה הלאה? נשים, עברתן חוויה שכזאת? לא לפחד להתלונן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ככל שאני מתבגרת, אני מבינה כנראה פחות ופחות ברזי החיים. המושג "הטרדה מינית" לא נשמע בעיניי מספיק נורא, כמו התסכול והבושה הנוראים שעוברת אשה בעת שמטרידים אותה, וכמובן גם אחרי, בליווי רגשות אכזבה והשפלה, ביטחון עצמי שקרס לרצפה, ולא פעם גם אשמה עצמית.

לא מובן לי איך גבר המכונה בעיני החברה "נורמטיבי" מרשה לעצמו, באופן שיטתי, לשלוח ידיים לגוף אשה שניצבת מולו. מה הוא חושב באותו הרגע, שהיא נהנית? שאולי תיהנה בעוד כמה דקות ממגע ידיו הטורדניות? אולי הוא בכלל בעולם משלו, לא חושב על כלום, מלבד ההנאה המעוותת שלו, לא יכול לשלוט בזה? אולי עובר בראשו שהיא תבין אותו, או שמא שהיא קהת רגשות שלא תשים לב ותעביר את זה הלאה.

כמו בדיקת דם, כואב כמה שניות וזה עובר? (צילום: marin / freedigitalphotos.net)

למה לא, בעצם? סך הכל אשה, מן הסתם נאה, רגילה למבטים חודרים ברחוב, במשרד, באולם קולנוע, קטן עליה, יד שמחליקה על הגב וצביטה קטנה בציצים לא תעשה לה כלום, כמו בדיקת דם, כמה שניות כואב וזה עובר, אז מה אם הוא פלש לגוף ולנפש? בחייך, אל תהיי כבדה, תזרמי, אל תתנגדי, עדיף שתקפאי, ככה הוא מעדיף אותך, קפואה ומבולבלת, כך גם הוא לא יצטרך להפעיל כוח, לא יצטרך להדביק אותך לשולחן או לקיר, לנסות להרים לך את החצאית, סתם, כי בא לו לראות איזה תחתונים סקסיים לבשת היום בבוקר.  הוא גם חולה חזיות מושבע, מעוניין להכיר את כל הדגמים החדשים והישנים, ואת, אין צורך שתפתחי את הפה בכלל. עדיף שתשתקי.

הוא רוצה לנשק אותך, מה זה חשוב שאת לא רוצה?

הוא בעמדת כוח עכשיו, ידו על העליונה. את מעוניינת לעבוד לצידו, תחתיו, יש לו קשרים, הוא אדם חזק ורב השפעה, יש לו חברים ב"חלונות הגבוהים". את מרגישה את ידיו, ואת הבל פיו קרוב אלייך כל כך. הוא רוצה לנשק אותך, מה זה חשוב שאת לא רוצה? שבכלל אין לך מושג איך להתנהג בסיטואציה כזאת?

אל תתנגדי, הוא עלול להפעיל כוח. עיניו ייעשו כהות מהרגיל. הוא בדרך כלל לא רגיל שמתנגדים לו, וכוח זה לא לעניין, הוא צריך להתאמץ.

את מתנגדת, את רוצה לקבור את עצמך. מה עשיתי לא נכון? את שואלת את עצמך, בעוד הוא מפעיל עלייך כוח, רוצה לנשק אותך, מחמיא לך על ההופעה ועוצר את נשימתך, את רוחך, את ליבך. אבל לא עוצר את עצמו  ואת מעשיו הנלוזים, אלא ממשיך בקצב אחיד לספק את תאוותו המעוותת, תוך כדי דיבור קולח על הא ועל דא, ואת פתאום קולטת שזה אצלו עניין שבשיגרה: ליד אנשים אחרים להיות נחמד, מסביר פנים, מספר בדיחות, אבל לבד, איך הכל כהרף עין משתנה, הצדדים האפלים שלו מתפרצים החוצה כמו נשר רעב העט על טרפו.

ומה יגידו הבעל, החבר? מה יגידו כולם?

ואיך תעזי להגיד משהו? איך תעזי להתלונן? ומה יגידו הבעל, החבר? מה יגידו כולם? והוא? אדם בעל כוח והשפעה, הוא בטח יגיד, "היא, היא הטרידה אותי, אני אתקרב אליה בכלל?" ואין לך כוח לעימות הזה, את מרגישה שאת מוותרת, הוא עשה בך מה שרצה, ואולי גם ימשיך לעשות, הגוף שלך כמשחק בעינייו, משחק שליטה מטורף ודוחה, שאת, ללא רצונך, נוטלת בו חלק, ולמה?

כי יש גברים שמרשים לעצמם לעבור את הגבול בצורה הכי ברורה שיש ולצאת מזה בשלום, פעם אחר פעם. לחיות כך שנים, כשהוא מחזיק אחריו שובל של נשים פגועות, המומות, כאובות.

למה? כי כמו שיש גברים מקסימים, תומכים ואוהבים, יש גם גברים חולים, חולי שליטה, כוחניים, אין שום קשר למצבם המשפחתי, הוא יכול לרדות בך ולהטריד אותך מינית בצהריים, ובערב לספר לאשתו כמה עבד קשה היום ולהחמיא לה על ארוחת הערב הטעימה. וגם אם הוא יודע שנפגעת, זה לא חשוב לו, הסיפוקים שלו חשובים לו, הוא ורק הוא.

* * *

עברת חוויה שכזאת? אל תפחדי להתלונן. נכון, קל לדבר, יותר קשה ליישם. הפגיעות כה רבה. אחר כך גם יבואו הפלישה לפרטיות, השאלות. לא מספיק מה שחווית איתו, הכל יחזור מהתחלה, השאלות, והמבטים, אוי, המבטים. אבל תמיד תזכרי שככל שנדמה לך שאת לבד, את לא לבד. ואם תהיי מספיק אמיצה  כדי להתלונן, בסופו של דבר זה ישתלם, כי החזרת לעצמך את כבודך הרמוס. בך אף אחד לא ייגע בלי שאת רוצה. אותך אף אחד לא ישפיל ולא יגרום לך לקפוא בחוסר אונים. שנני את זה לעצמך.

סקס הוא אקט מהנה, אם שני הצדדים מעוניינים וחושקים בו. גבר שמטריד אותך מינית אינו ראוי להמשיך לחיות כרגיל, בעוד שאת רוצה לקבור את עצמך. הוא אשם, הוא ורק הוא, לא את.

[related-posts title="עוד בנושא הטרדה מינית"]

2 Comments

  1. ענת
    5 במאי 2013 @ 15:56

    מילים כדורבנות.

    שתי המילים שחזרו בכתבה והן מילות המפתח שצריך לשאול עצמו לגביהן כל מי שנמצא בסיטואציה ו"מבולבל" הן – כוח, וכבוד.

    גברים שנמצאים בעמדת כוח "משחקים אותה" לא מודעים אליה. ואז "נפגעים" רגשותיהם כמו ארנבים קטנים: מה אמרתי? מה היא רוצה ממני?

    אנשים מבזים אנשים אחרים על בסיס יום יומי, ובדרך כלל נהנים לבזות מי שחלש מהם.

    אבל יש הבדל בין פגיעה בכבוד שלך כבנאדם, ובין פגיעה שיש לה נופך מיני. כל גבר ש"מבולבל" ולא מבין מה מותר ומה אסור שישים את עצמו במקום הצד השני, ויחשוב שהפונה אליו הוא גבר שעיר וגדול. זה יעשה את זה מאד ברור (בהנחה והוא סטרייט הכוונה).

  2. פנינה כץ
    30 באפריל 2013 @ 9:00

    יפה תיארת ואכן איתנה. סקס הוא אקט מהנה כששני הצדדים חושקים בו באותה מידה.
    הבעיה באמת עם השטחים האפורים הקרויים- שלבי החיזור. האם את כאישה חידדת את יכולותייך להגיד לא חד משמעי, כזה לא, שמובן לצד השני שאם תמשיך יבולע לך!! אך לפעמים אומרים לא רפה, אבל ממשיכים להגיב להתכתבויות למשל, צריך להבין שזהו מסר כפול שמשאיר דלת פתוחה. אם נדבר על מה שעורר כתבה זו :הרי מדובר בכרונולוגיה של שמועות על החיזור הגורלי של עמנואל רוזן. לצערי אני יודעת שנשים מסויימות שיתפו פעולה וחשבו שמדובר ביחסים עד שהבינו עליו כל מיני דברים אולי אף כי האיש חולה וירדו מהרעיון ואז האיש "נדלק" רק יותר – אישה כזאת מתקשה ללכת להתלונן כי היא לא רוצה לחשוף את כל מה שהיה. גם אני כמו רוב הנשים הוטרדתי בעבר וכאישה מנוסה אני יכולה להגיד שה-5 דקות [גם אם זה נשמע סכמתי] הראשונות קובעות את טיב הקשר. אם אהיה נחרצת ששום דבר אישי לא יקרה בינינו! אני מבטיחה לכולן שיהיה קשה ליצור קירבה כלשהי . אם למרות זאת החיזור הגורלי ימשיך יגיע שלב האיום לפנות לגורמים בעבודה, או בוועד המטפל בנושאי עובדים[אם זה בעבודה], או גם למשטרה[שכן אפילו על הטרדה טלפונית יש זכות להתלונן] , ואפילו אגיע לשלב של איום שאפרסם את הסמסים באינטרנט או ברבים. לנו כנשים יש בידינו מספיק כלים להילחם בתופעה ולהוכיח את חוסר רצונינו בקשר עם אדם מסוים צריך לזכור שבדי. אנ. אי הגברי הערצת אישה כלפיו מעוררת מאוד את הפן המיני וגורמת לרובם להיסחף לפנטזיה . אנחנו צריכות לקחת בחשבון שהפגנת הערצה ונפעמות עלולה להתפרש במוח מחזר באופן שונה מאוד. כנשים אנחנו חייבות בשלב ראשון לסגל קודים התנהגותיים חדים וברורים כדי למנוע אי הבנות ולמנוע עליית מדרגה בקשר. בשלב השני במידה ובכל זאת יש ניסיון להתקרב במילים, הודעות ומגע גופני חייב להגיע איום חד משמעי. כשנשים יפנימו שמותר להן גם לאיים[אחרי שהבינו שנחמדות מנוצלת] לא יצטרכו: וועדים, גילדה, עורכי דין ותא עיתונאיות. וכאימהות חובה עלינו לחנך את בנותינו שמשמעות לא היא אחת. ולהרגיש בטוח לדחות אנשים באופן נחרץ גם אם הם נחמדים מאוד ומפעילים עלינו קסמים, הבטחות ומחמאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן