Skip to content

מ-1 ביולי: בני נוער בגילאי 16 ותשעה חודשים יוכלו לנהוג

על-פי התקנות החדשות, במהלך תקופת הליווי, שבה יקבל הנהג "היתר נהיגה" ולא רישיון, יחויב כל נהג חדש צעיר, שטרם מלאו לו 24 שנים, לבצע לפחות 50 שעות נהיגה עם מלווה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מה-1 ביולי השנה, יוכלו בני נוער בגילאי 16 ותשעה חודשים להוציא רישיון נהיגה. זאת, לאחר שוועדת הכלכלה בראשות ח"כ אבישי ברוורמן אישרה הבוקר פה אחד את תיקון פקודת התעבורה.

(צילום: משרד התחבורה)
(צילום: משרד התחבורה)

על-פי התקנות החדשות, במהלך תקופת הליווי החדשה, שבה יקבל הנהג "היתר נהיגה" ולא רישיון, יחויב כל נהג חדש צעיר, שטרם מלאו לו 24 שנים, לבצע לפחות 50 שעות נהיגה עם מלווה. הליווי יכלול לפחות 20 שעות נהיגה בכבישים עירוניים, 15 שעות בכבישים בינעירוניים ו-15 שעות נהיגה בלילה. התקנות גם קובעות כי בתום תקופת הליווי יגיש כל נהג חדש "הצהרה בדבר השלמת תכנית הליווי", על-פי נוסח שייקבע משרד התחבורה.

נהגים צעירים הזכאים למימון הליווי מאוצר המדינה (הפירוט מופיע בתקנות) יודרכו על ידי מורי נהיגה שהוסמכו לכך, ומספר שעות הליווי שלהם יקטן ל-12 שעות ליווי. כמו כן, מי שעבר שיעורי חונכות בצה"ל יהיה זכאי לפטור מתוכנית הליווי.

התקנות היו אמורות להיכנס לתוקף כבר ב-1 באפריל השנה, אך אישורן נדחה להיום בשל אי כינוס הוועדה. התקנות יכנסו לפועל בעוד כחודשיים.

יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן: "התיקון יסייע לנהגים צעירים לצבור יותר ניסיון על הכביש. הם גם לא נפגעים מכך שכן יחד עם הורדת גיל קבלת הרישיון, נוספה עוד תקופה משלימה לרכישת מיומנויות נהיגה גבוהות יותר. אני מצפה ממשרד התחבורה שילווה וידריך את הציבור בהתאם לתקנות החדשות ויביא לכמה שפחות סרבולים בתהליך".

סגנית שר התחבורה, חה"כ ציפי חוטובלי: "היתרון הוא להימנע מהמציאות הקיימת שבה נהגים צעירים מעדיפים לדלג על הליווי ולקבל רישיון נהיגה בלי שבכלל רכשו מיומנות. אנחנו רוצים לבא לקראת הנהגים הצעירים, אך יחד עם זאת, להכשיר אותם ולדאוג שיהיה להם יותר ניסיון על הכביש, במיוחד בשעות הלילה".

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי: "המטרה של התיקון החדש היא להביא למצב שבו יש נהגים טובים יותר, מנוסים יותר ובעלי יכולת נהיגה טובה יותר. כיום אין אכיפה לכל נושא הליווי וכאן, כל נושא הליווי על ידי מבוגרים יגובה בהצהרה של הנהג ושל המלווים. במסגרת קמפיין "צוברים ניסיון – מקבלים רישיון", נציק את כל המידע לציבור והוא יופיע כבר על הטופס שיקבל תלמיד שעבר את מבחן הנהיגה".

מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים רונן מוסקוביץ: "ממחקרים שעשינו, ראינו שאחרי שלושת חודשי הליווי הקיימים, גרף תאונות הדרכים עולה, ולכן יש חשיבות להארכת תקופת הליווי. הכנו מנגנון ליצירת מאגר מלווים לנהגים צעירים, על בסיס התנדבותי, שיסייע לאותם נהגים שמתקשים למצוא מלווים לשעות הנדרשות. אני מקווה שבתוך חודשיים המאגר יוקם ויתחיל לפעול".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן