Skip to content

מתרחבת ההתנגדות ליוזמת משאל העם של בנט ולפיד

יו"ר ועדת חוץ וביטחון אביגדור ליברמן ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' הודיעו היום כי גם הם מתנגדים לרעיון משאל העם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתרחבת ההתנגדות לרעיון משאל העם, שיאשרר הסכם שלום אפשרי עם הפלסטינים – אותו מבקשות מפלגות "יש עתיד" ו"הבית היהודי" להפוך לחקיקה מחייבת. אחרי ששרת המשפטים ציפי לבני הודיעה אתמול על התנגדותה – הצטרפו היום לעמדתה גם יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן וגם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ'.

ליברמן: "לא אוהב את הפורמולה הזאת" (צילום: רפי מיכאלי)
ליברמן: "לא אוהב את הפורמולה הזאת" (צילום: רפי מיכאלי)

יחימוביץ' גינתה את הרעיון של משאל העם בסוגיית ההסדר המדיני ואמרה בישיבת סיעת העבודה כי מדובר במתכון לכישלון ובהקמת חומה לכל סיכוי שהמו"מ יצליח: "אנחנו חיים במשטר דמוקרטי של דמוקרטיה ייצוגית. בכל כמה שנים אנחנו הולכים לקלפי ובוחרים במפלגות שאתן אנחנו מזדהים, ובזאת מסמיכים את הממשלה לייצג אותנו בכל דבר ועניין", אמרה יחימוביץ'. "הרעיון של כינון משאל עם דווקא בסוגיית ההסדר המדיני אין מאחוריו בדל של דמוקרטיה. בדיוק להיפך. הסלקטיביות הזו מדברת בעד עצמה. הידיעה שלממשלה אין בכלל מנדט ואחרי משא ומתן מפרך ולא משנה מה יהיו תוצאותיו – הכל נפתח מחדש היא מתכון לכישלון. אני רוצה להזכיר שיש שתי מפלגות שהתחייבו שלא ישבו בממשלה שלא תפתח במו"מ מדיני- התנועה ויש עתיד. המרדף אחרי הקרדיט מי המציא את הרעיון של חוק משאל העם מראה שהדיבורים האלה אין להם כל שחר".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הביע גם הוא התנגדות ליוזמת משאל העם. "אני מתנגד למשאל העם", אמר ליברמן. "אני לא אוהב את הפורמולה הזאת שמאפשרת לאנשים להחזיק את החבל בשני הקצוות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן