Skip to content

התאחדות התעשיינים חוששת מפגיעה בתעשיות הביטחוניות

בעקבות השמועות על קיצוץ תקציב משרד הביטחון בכ-6 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות, נפגשו מנכ"ל ההתאחדות אמיר חייק ובכירים מהתעשיות הביטחוניות עם סגן שר הביטחון דני דנון שאמר: "חייבים לסכל את הקיצוץ חסר האחריות בתקציב הביטחון". חייק: "מדינת ישראל צריכה לזכור שיש לה אינטרס ביטחוני ראשון במעלה לשמר את התעשיות הביטחוניות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון, קיים ביום שני השבוע, פגישת חירום עם מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק ובכירים מהתעשיות הביטחוניות, בלשכתו בקריה בתל אביב. זאת על רקע השמועות על כוונת הממשלה לקצץ בחדות את תקציב משרד הביטחון, בכ-6 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. לדברי המשתתפים, משמעות הקיצוץ היא פגיעה קשה ברכש הביטחוני מהתעשייה הישראלית, שעלול להוביל לסגירתם של מפעלים רבים, אשר קיומם תלוי ברכש ממשרד הביטחון.

"חייבים לסכל את הקיצוץ חסר האחריות בתקציב הביטחון. התעשייה הביטחונית היא החוסן הביטחוני והחברתי של מדינת ישראל ", אמר דנון לתעשיינים.

סגן שר הביטחון דני דנון, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק ונציגים מהתעשיות הביטחוניות. קיצוץ משמעותו פגיעה קשה ברכש הביטחוני. צילום: התאחדות התעשיינים
סגן שר הביטחון דני דנון, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק ונציגים מהתעשיות הביטחוניות. קיצוץ משמעותו פגיעה קשה ברכש הביטחוני. צילום: התאחדות התעשיינים

"השלכות כלכליות וחברתיות"

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, הודה לדנון שנרתם למען התעשייה הביטחונית ואמר, כי הקיצוצים בתקציב הביטחון נעדרים חשיבה אסטרטגית לטווח רחוק. "מדינת ישראל צריכה לזכור שיש לה אינטרס ביטחוני ראשון במעלה לשמר את התעשיות הביטחוניות, על מנת להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל גם בעתיד. לרכש הביטחוני יש בנוסף השלכות כלכליות וחברתיות, שכן הוא מקיים את פעילותם של עשרות מפעלים, שמעסיקים אלפי עובדים. על כן אסור לתת לתעשייה הביטחונית בישראל להיפגע".

"המפעל כל הזמן בהתכווצויות"

מנכ"ל מפעל סימת בקריית שמונה, אלי קסוס, המעסיק עשרות עובדים בפרויקטים בתחום ייצור טנק המרכבה ופרוייקט הנמ"ר, הוסיף ואמר לדנון, כי "המפעל כל הזמן בהתכווצות, הן מבחינת הפעילות והן מבחינת העובדים. אמנם אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי להתייעל ואף קיצצנו בכ-10% מכוח האדם בחברה, אך ללא הרכש ממשרד הביטחון, קווי הייצור שלנו לא יוכלו להתקיים".

מנכ"ל מפעל קיניטיקס, עמיר ניר, הממוקם בלוד ומייצר חלקים בעבור טנק המרכבה ופרוייקט הנמ"ר, אמר, כי "בשנה שעברה העסקנו כ-250 עובדים. אולם, השנה נאלצנו לצמצם את מצבת העובדים, בשל ירידה בהיקף ההזמנות. כיום אנו מעסיקים 191 עובדים בלבד".

יו"ר מועצת המנהלים של אימקו אברהם בר דוד, אשר מעסיקה כ-300 עובדים במפעלים בנהרייה, בנשר ובראש העין, הוסיף ואמר, כי "אנחנו במלחמת קיום כל שנה מחדש. אם מפעל נסגר, היכולת לפתוח אותו מחדש כמעט בלתי אפשרית. אנחנו חייבים מרווח נשימה ממשרד הביטחון, כדי לייצר תוכנית עבודה ארוכת טווח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן