Skip to content

החיפאים יוצאים לבלות / אירוע "לא עוזב את העיר"

מאת: מירה-בל גזית ביום חמישי הקרוב, החל מהשעה 20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה, יתקיים ברחבי העיר חיפה אירוע "לא עוזב את העיר". האירוע נועד לחשוף את הצעירים והסטודנטים החיפאיים לאפשרויות הבילוי הרבות הקיימות בעיר. במהלך הערב יינתנו לצעירים בגילאים 18-35 ולסטודנטים הלומדים בעיר הנחות משמעותיות בכ- 40 בתי עסק: מסעדות, ברים ומועדונים. את האירוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת: מירה-בל גזית

ביום חמישי הקרוב, החל מהשעה 20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה, יתקיים ברחבי העיר חיפה אירוע "לא עוזב את העיר". האירוע נועד לחשוף את הצעירים והסטודנטים החיפאיים לאפשרויות הבילוי הרבות הקיימות בעיר. במהלך הערב יינתנו לצעירים בגילאים 18-35 ולסטודנטים הלומדים בעיר הנחות משמעותיות בכ- 40 בתי עסק: מסעדות, ברים ומועדונים.

מבלים בחיפה. צילום: מירה-בל גזית

את האירוע מארגנים סטודנטים מיחידת חיפה של ארגון שגרירי רוטשילד, עשרים ושניים מתוך שלוש מאות מקבלי מילגה מטעם קרן רוטשילד קיסריה. מטרת הארגון להכשיר דור חדש של מנהיגים עסקיים וציבוריים עם אחריות חברתית. הסטודנטים עוברים תוכנית הכשרה לפיתוח אישי ומקצועי, זוכים למלגת לימודים מלאה ולהתנסות בייזום ובהובלה של פרויקטים חברתיים ברמה מוניציפאלית וארצית.

במקביל ללימודיהם האקדמיים, נפגשים הסטודנטים החברים בארגון שגרירי רוטשילד מדי שבוע. מפגשים אלו מוקדשים לתהליך למידה של הקהילה בה הם חיים ולרכישת כלים בתחום היזמות. "התחום שאנו מתמקדים בו הוא כיצד נוכל לתרום ליצירת חיי קהילה בקהילות שנמצאות בתהליך של שינוי", אומרת שני יעקובי, סטודנטית לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה. משיחות שקיימו יעקבי וחבריה עם גורמים שונים בעיריית חיפה ובמרכז הצעירים בעיר התברר, כי בשנים האחרונות תושבים עוזבים את העיר, אחרים באים במקומם וכתוצאה מכך משתנים היחסים בשכונות השונות בהן חיות קהילות מעורבות: עולים וותיקים, ערבים ויהודים, דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים. "הפרויקט המשמעותי שלנו אמור להתחיל בשנה הבאה. אנחנו בשלבים של למידה וגיבוש רעיונות", אומרת שני יעקובי. עם תום שלב המחקר יגישו פפו, יעקובי וחבריהן הצעות לפרויקטים חברתיים ובהמשך יישמו את הפרויקטים הנבחרים בשטח.

"לא עוזב את העיר" הוא אירוע ראשון המאורגן על-ידי יחידת חיפה של הארגון. "זה אירוע שהוא ערב אחד", מסבירה נעמי פפו, סטודנטית לפיזיותרפיה באוניברסיטת חיפה. "לרובנו יש ניסיון בעבודה חברתית או בעבודה חינוכית קהילתית. אלו נושאים שבערב אחד לא מצליחים לפתור מהותית. בערב אחד תשמח את האנשים ואז למחרת תיעלם והם יישארו עם תחושה שבעצם שום דבר לא השתנה. המחשבה שלנו היא שבטווח הארוך הפרויקטים שנרצה ליישם יהיו יותר מעמיקים, יותר קשורים לקהילה, לאנשים שבאמת צריכים חיזוק. אנחנו לא מתיימרים לעשות שינוי ביום אחד. המטרה להפיק אירוע שגם יגרום לאנשים להיות יותר ערים לפוטנציאל של העיר וגם ייצור לנו שותפויות שיוכלו לשמש אותנו בפרויקטים הבאים".

יחידת חיפה של ארגון שגרירי רוטשילד מהווה מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. "יש לנו בקבוצה אנשים כמעט מכל ייצוג שיש באוניברסיטה: דתיים, חילוניים, ערבים, דרוזים, עולים, וותיקים", מספרת שני יעקובי. "בינתיים, העובדה שאנחנו קודם עובדים ביחד ואחר כך מדברים על כל המתחים יוצרת דינאמיקה מעניינת. אנחנו קודם כל חברים ורק אחר כך אנחנו גם דרוזים, ערבים ויהודים וצריכים למצוא את הדרך שכולם ירגישו שיש להם מקום וקול".

ביום חמישי הקרוב יסתובבו השגרירים בין בתי העסק שהביעו נכונות להשתתף באירוע, ויערכו בין המשתתפים משחק טריוויה נושא פרסים על תולדותיה של העיר. המסר העיקרי של שגרירי רוטשילד הוא, שמטרת האירוע "לא עוזב את העיר" אינה רק לחשוף את הצעירים והסטודנטים החיפאיים לאפשרויות הבילוי הרבות הקיימות בעיר חיפה. נעמי פפו, שני יעקובי ויתר השגרירים רואים בערב זה הזדמנות ייחודית ליצירת אינטראקציות בין המבלים הרבים והמגוונים שייטלו חלק באירוע. החיבורים הללו הם שיתרמו בסופו של דבר לצמיחה תרבותית של העיר חיפה וימצו את הפוטנציאל הגלום בה.

* * *

"לא עוזב את העיר", יום חמישי 26.1.2012, החל משעה 20:00 ואילך ברחבי העיר חיפה. לפרטים בדבר בעלי העסק המשתתפים באירוע ולרשימת ההטבות לצעירים ולסטודנטים כנסו לדף האירוע בפייסבוק.

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן