Skip to content

ביהמ"ש מינה משקיף חיצוני לאיי.די.בי פיתוח

השופט איתן בורנשטיין מינה לתפקיד זה את עו"ד חגי אולמן. יחד עם זאת קבע, כי "המינוי אינו מפקיע את סמכויות הנהלת החברה ונושאי המשרה שלה, וכי החברה רשאית להמשיך בפעילות לרבות ביצוע התשלומים שהיא מחויבת לנושיה, ומבלי שתידרש להפקידם בידי המשקיף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. חודש נוסף להגיע להסדר נושים (צילום: טלי קצורין)
נוחי דנקנר. חודש נוסף להגיע להסדר נושים (צילום: טלי קצורין)

לנוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת איי.די.בי ולמגישי הבקשה לתת סעד משפטי זמני לקבוצה, ניתנה היום הארכה של חודש להגיע להסדר נושים מחוץ לכותלי בית המשפט.

זאת לאחר שאיתן בורנשטיין, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר היום באופן מוגבל לבקשה דחופה למתן סעדים זמניים למינוי בעל תפקיד לחברת איי.די.בי פיתוח, שיוקנו לו סמכויות פיקוח על פעולות פיננסיות ואחרות של החברה ובקשה לקבל בנאמנות כספים שהחברה אמורה לשלם לנושיה, "כך שמחד גיסא, ניתן יהיה לבחון את התנהלות החברה באופן שיפיג את החשש עליו הצביעו המבקשות ומאידך גיסא, לאפשר את המשך התנהלותה הרגילה והתקינה של החברה, תוך השגחה".

לבחון עמידת החברה

השופט הסביר, כי "השעיית התחייבות החברה לעמוד באמת מידה פיננסיות, ודחייתה לשנה הבאה; קשיים לכאורה במימוש נכסים ועוד. בנוסף לאלה, סבורני כי לא ניתן לשלול חשש לניגוד עניינים בהתנהלות החברה, לרבות בעת שתידרש לממש נכסים על מנת לעמוד בהתחייבויות לנושיה, עקב ריבוי תפקידים של נושאי המשרה, וביניהם בעלי השליטה ומי מטעמם בחברות שבקונצרן איי.די.בי, במיוחד על רקע תמרורי האזהרה האמורים.

"ער אני לכך שבקופת החברה יש לעת עת, כמעט את מלוא הסך של כ-1.1 מיליארד שקל, לשם תשלום התחייבויותיה עד סוף השנה, וכי היא תידרש לממש נכסים בסכום לא ניכר להשלמת החסר. דא עקא, יש מקום לבחינת עמידת החברה, גם בהתחייבויותיה כלפי נושיה לפחות לשנה העוקבת, שבמהלכה היא אמורה לשלם לנושיה סך נוסף של כ-1.23 מיליארד שקל".

איזונים וזהירות

"במכלול האיזונים ובזהירות הראויה", כפי שכתב השופט אורנשטיין, הוא מינה את עו"ד חגי אולמן, כבעל תפקיד לחברת איי.די.בי. פיתוח והקנה לו סמכויות של משקיף בחברה. "יובהר", ציין השופט, כי "המינוי אינו מפקיע את סמכויות הנהלת החברה ונושאי המשרה שלה, וכי החברה רשאית להמשיך בפעילות לרבות ביצוע התשלומים שהיא מחויבת לנושיה, ומבלי שתידרש להפקידם בידי המשקיף.

עם זאת קבע השופט בורנשטיין, כי "המשקיף יהיה כפוף לכונס הנכסים הרשמי, ויוכל לפנות כאמור לבית המשפט בבקשות למתן הוראות, במידת הצורך. המשקיף יגיש דו"ח ראשוני בתוך 14 ימים". הוא גם מינה את אייל גבאי, כמומחה כלכלי לכל ההליך. מהמבקשות דרש השופט ארנשטיין להפקיד בתוך 24 שעות התחייבות עצמית להבטחת כל נזק.

הסדר מחוץ לכותלי בית המשפט

השופט בורנשטיין קבע דיון מקדמי במעמד הצדדים ליום 30.5.13 בשעה 11:30 בבוקר, אבל בשולי החלטתו לא הסתיר כי עדיף שהצדדים יגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. "קיוויתי שהצדדים יגיעו לידי הסכמה שתמנע את הצורך בהכרעת בית המשפט, וכמו שציינתי בסיכום הדיון במעמד הצדדים, הסכמה שלדאבוני לא הושגה, חרף ניסיון ההידברות שבין הצדדים. סבורני שנכון יהיה שהצדדים ישובו לאלתר לשולחן המשא ומתן וישכילו להגיע לידי הסדר מחוץ לכותלי בית המשפט".

"נמנע ניסיון השתלטות"

מאי.די.בי פיתוח נמסר: "היום נמנע ניסיון השתלטות עוינת על אי.די.בי פיתוח, מצידן של יורק ופסגות, אשר נשענו על דוח מגמתי שהזמינו מחברת טאסק. אי.די.בי פיתוח היא חברה כשרת פירעון אשר פועלת בשקיפות מלאה. בקופתה 1.1 מיליארד שקלים, ובבעלותה נכסים מצוינים, אשר ערכם הכלכלי גדול משמעותית מסך כל התחייבויותיה. בית המשפט החליט לאפשר את המשך התנהלותה התקינה והרגילה של החברה, וקבע כי אין מקום לתת משקל לחוות הדעת של טאסק, בהיותה מבוססת על שיטת הערכה שנדחתה בידי בית המשפט העליון.

"בית המשפט החליט למנות משקיף לחברה, אשר ישתתף בישיבות הדירקטוריון שלה ויקבל מידע על פעולותיה, והדגיש כי מינוי זה אינו מפקיע את סמכויות הנהלת החברה ונושאי המשרה שלה, וכי החברה רשאית להמשיך בפעילותה הרגילה לרבות ביצוע התשלומים שהיא מחויבת בהם לנושיה. עוד קבע בית המשפט כי לצדו של המשקיף יפעל מומחה כלכלי, אשר יבחן את מצבה הפיננסי של החברה, הערכות השווי, הנכסים, תזרים המזומנים, תרחישי מימוש ועוד. גם כאן הבהיר בית המשפט, כי אין בהחלטה למינוי המומחה הכלכלי, משום הכרעה כי יש לקדם הסדר הבראה. אנו מכבדים את החלטת בית המשפט ומברכים עליה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן