Skip to content

יוזמה של ברקת: רכבל מהחאן אל הכותל המערבי והר הזיתים

הרכבל החדש ייתן מענה תחבורתי למיליוני המבקרים בכל שנה בכותל ויהווה גם אטרקציה תיירותית ייחודית. הוא גם אמור להשתלב כמענה תחבורתי משלים לקווי הרכבת הקלה הבאים שיוקמו בעיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הרכבל שיחבר את העיר עם הכותל המערבי והר הזיתים. יוכל להסיע כ-4000-6000 נוסעים בשעה. (הדמיה: מור דגן)
הרכבל שיחבר את העיר עם הכותל המערבי והר הזיתים. יוכל להסיע כ-4000-6000 נוסעים בשעה. (הדמיה: מור דגן)

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מקדם תכנון להקמת רכבל חדש מהחאן אל הכותל המערבי ואל הר הזיתים. הרכבל המתוכנן, עליו שוקדים בחודשים האחרונים צוותי התכנון של עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד התחבורה, יפעל הלוך-חזור במסלול הכולל שלוש תחנות: החאן-שער האשפות (סמוך לכותל המערבי)-הר הזיתים.

ברקת ציין כי הרכבל ייתן מענה תחבורתי למספר ההולך ועולה של מיליוני המבקרים, התושבים והתיירים המגיעים לאורך כל ימות השנה לכותל ולעיר העתיקה, יגביר את הנגישות של התושבים לאיזור וישתלב כמענה תחבורתי משלים לקווי הרכבת הקלה הבאים שיוקמו בעיר. "מעבר להיותו של הרכבל פתרון תחבורתי, הוא יהווה אטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית ויעבור מעל נופים עוצרי נשימה, ועתיד לחזק ולהביא לעלייה נוספת בכמות התיירים המגיעים לירושלים".

הרכבל החדש יוכל להסיע כ-4000-6000 נוסעים בשעה, לעומת כ-3000 נוסעים המגיעים כיום באוטובוסים לאיזור בשעה. זמן הנסיעה מקצה לקצה בו יארך כארבע דקות ומסלולו המתוכנן יהיה 1.6 ק"מ.

אחד היתרונות המרכזיים של הרכבל הוא זמן הקמה קצר (בניגוד לכלי לאמצעי הסעת המונים אחרים) שהקמתו לא תפגע בשגרת החיים בעיר. הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה, המפחית רעש וזיהום אוויר וחוסך פקקים. הוא גם מתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.

במהלך שנת 2012 נרשם שיא של מבקרים בעיר העתיקה בירושלים – כ-10 מיליון מבקרים (מתוכם 2.9 מיליון תיירים מחו"ל). הרכבל ייתן מענה לביקוש ההולך וגדל של תיירות באגן המזרחי והדרומי של העיר העתיקה, ובהם האתרים: אוגוסטה ויקטוריה, כנסיית העמים, מורדות הר הזיתים, עמק המלך ועיר דוד.

1 Comment

  1. הניה
    6 במאי 2013 @ 17:28

    ראש העיר הנכבד,
    דע לך כי הנסיעה בקו מס' 1, מהתחנה המרכזית של ירושלים אל הכותל, אורכת כשעה!!! מן הראוי הוא, שתפתור בעיה "גשמית" זו תחילה (משך נסיעה ותדירות הגעת קוי האוטובוסים אל הכותל), לפני שאתה פונה לפתרון "עסקי אויר", באמצעות רכבלים והפרחת "בלונים" של טרום בחירות!!! זכותו של נוסע ישראלי, ירושלמי ולא ירושלמי, להגיע בשרות אוטובוסים לכותל, במהירות, לפני כל תייר מזדמן ,העושה דרכו לאותו מקום מה.."חאן". ראש העיר: "עניי עירך קודמים", גם אם הם מקבלים משכורת שנתית, גבוהה ממשכורתך השנתית… חשוב על כך!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן