Skip to content

סעודיה הזהירה את ארה"ב מפני המחבלים הצ'צ'נים מבוסטון

לדברי הסעודים, האזהרה הייתה ממוקדת בטמרלן צרנאייב ונשלחה על ידי שר הפנים הסעודי למחלקת לביטחון המולדת. האמריקנים: לא התקבל מידע כזה אצלנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב הסעודית שיגרה כבר באוקטובר 2012 אזהרה בכתב לארה"ב ולבריטניה על החשוד בביצוע הפיגועים במרתון בוסטון, טמרלן צרנאייב, ואף סירבה להתיר לו להיכנס לתחומיה בשל עברו הביטחוני הבעייתי. על כך דיווח מקור סעודי היום, עלפי העיתון הבריטי "דיילי מייל".

האחים צרנאייב נקלטים בעדשת מצלמת האבטחה, דקות ספורות לפני הפיגוע. על טמרלן קיבלו האמריקנים אזהרה ממוקדת (מקור: FBI)
האחים צרנאייב נקלטים בעדשת מצלמת האבטחה, דקות ספורות לפני הפיגוע. על טמרלן קיבלו האמריקנים אזהרה ממוקדת (מקור: FBI)

הבכיר הסעודי סיפר כי האזהרה, שנשלחה על ידי שר הפנים הסעודי, התבססה על מידע שהגיע לסעודים ממקורותיהם בתימן, ובנפרד ממידע דומה שהובא על ידי המודיעין הרוסי. האזהרה הייתה ממוקדת מאוד, הזכירה את צרנאייב בשמו המפורש ועסקה ב"משהו שעומד לקרות בעיר אמריקנית גדולה". היא נועדה להביא לכך שהאמריקנים יוכלו לנטרל את דברי הדואר הממוענים לצרנאייב או נשלחים על ידו. לדבריו, בדצמבר 2011 סירבה ריאד להתיר לצרנאייב להשתתף בעלייה לרגל למכה, מחשש שעם הגעתו יהיה מעורב בפעילויות טרור.

טמרלן צרנאייב (26) ואחיו הצעיר ג'וחאר (19) חשודים בביצוע הפיגועים במרתון בוסטון ב-15 באפריל, שבהם נהרגו שלושה אנשים ונפצעו 264 נוספים. צרנאייב עצמו נהרג מאוחר יותר בחילופי אש עם כוחות משטרה שלושה ימים לאחר מכן. ג'וחאר נפצע ונלכד, וכעת עומד בפני כתב אישום שאם יורשע בסעיפיו יתכן ואף יידון למוות.

ואולם, בכיר במשרד לביטחון המולדת, שאליו לכאורה נשלחה האזהרה, הכחיש כי מכתב מעין זה נתקבל במועד זה. "אין לנו כל מידע על מסדר שהגיע מהממשלה הסעודית בנוגע למידע על החשודים בפיגועים במרתון בוסטון טרם ביצוע הפיגועים", אמר הבכיר.

במקביל, נודע אתמול כי משפחת צרנאייב, כולל שני המחבלים, קיבלה סיוע כספי ממשלתי מארה"ב בסך העולה על מאה אלף דולר. הסיוע התבטא כמעט בכל תחום, החל מהענקת תלושי מזון וכלה במימון שכר דירה במשך עשר שנים רצופות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן