Skip to content

כתובות תג מחיר ועימותים עם מתנחלים בכפר ביתילו

במקום פרצו עימותים בין מתנחלים לתושבי הכפר. עשרה מתנחלים נעצרו. אהרונוביץ ולבני על הטרוריסטים היהודים: "מדובר בקומץ מתלהם ומסוכן שמכתים אוכלוסייה שלמה ויש לטפל בו ביד קשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עימותים קשים התפתחו הבוקר (רביעי) בין תושבי הכפר ביתילו השוכן מצפון לרמאללה לבין מתנחלים. תושבי הכפר הבחינו הלילה בקבוצת מתנחלים שנכנסה לכפר, ריססה כתובת "תג מחיר" על קיר אחד הבתים וניפצה שמשות ורכבים. התושבים יצאו לקראת המתנחלים ובמקום התפתחו עימותים בין הצדדים, תגרות ויידויי אבנים. מתנחל אחד נפצע קלות וטופל במקום. לחמישה כלי רכב של תושבי ביתילו נגרמו נזקים. כוחות הביטחון פיזרו את המתפרעים. עשרה מתנחלים נעצרו לחקירה על ידי משטרת איו"ש.

כתובת תג מחיר בביתילו (צילום: איאד חדד, בצלם)
כתובת תג מחיר בביתילו (צילום: איאד חדד, בצלם)

בשעה זו ערוכים כוחות הביטחון בכוננות מוגברת מחשש להמשך פעולות הנקם של המתנחלים, בעקבות הפיגוע אתמול בצומת תפוח. אתמול תקפו מתנחלים תושבי תפוח קצינים וחיילים של צה"ל, שאבטחו את הלוויתו של אביתר בורובסקי שנרצח בתחנת ההיסעים הסמוכה ליישוב. המתחלים טענו כי צה"ל והמשטרה מגלים רפיון יד בכל הנוגע לביטחונם האישי. לדבריהם הסרת המחסומים בדרכים, שהפכו את חיי הפלסטינים לכמעט בלתי אפשריים, מאפשרת למחבלים לנוע חופשי ברחבי הגדה המערבית.

(צילום: איאד חדד, בצלם)
שמשות מנופצות בבתי תושבים בביתילו (צילום: איאד חדד, בצלם)

אתמול נשרפו שדות חיטה, הותקף אוטובוס תלמידות והותקפו חמישה חקלאים שעיבדו את אדמתם. הבוקר הגיעה קבוצת "תג מחיר" לביתילו. יצוין כי בתחילת מרץ השנה, במהלך מסיבת עיתונאים, סקר ניצב יוסי פריינטה, מפקד מחוז ירושלים, את הסטטיסטיקה  של אירועי תג מחיר בשנה החולפת – 2012. הוא ציין כי רק ב-12 מקרים מתוך 56 אירועי תג מחיר ידועים שנרשמו במשטרה, נעצרו חשודים. כלומר, כעשרה אחוז בלבד. הניצב אמר עוד, כי מספר כתבי האישום שהוגשו נגד אותם עצורים נמוך יותר.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', נפגש היום עם שרת המשפטים ציפי לבני בעקבות פעולות "תג מחיר" לאחר רצח אביתר בורובסקי אתמול בצומת תפוח. השניים ציינו כי מדובר בקומץ מתלהם ומסוכן שמכתים אוכלוסייה שלמה וכי יש לטפל בו ביד קשה. הם החליטו לקיים בהקדם דיון בסוגיה בהשתתפות גורמי ביטחון ופרקליטות.

[related-posts]

ראיון עם תושב הכפר שביתו הותקף. צילום: איאן חדד, בצלם:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן