Skip to content

נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם מיקרוסופט

ההסכם עם משרד האוצר נועד לקדם את טכנולוגיית התקשוב. על ההסכם חתמו סגן שר האוצר מיקי לוי, הממונה על התקשוב הממשלתי כרמלה אבנר ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל דני ימין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד האוצר וחברת מיקרוסופט חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי לקידום טכנולוגיית התקשוב. סגן שר האוצר, מיקי לוי, הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין חתמו על המזכר מתוך הכרה בטכנולוגיה כמנוף להאצת הצמיחה הכלכלית במשק, ולאור יתרונה היחסי של תעשיית טכנולוגית התקשוב במדינת ישראל. שיתוף הפעולה כולל מנגנונים לחילופי מידע וידע בתחומים שונים, וכן פיתוח תשתיות משותפות לעידוד השקעות בתחום התקשוב הלאומי.

בתמונה מימין לשמאל: הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, סגן שר האוצר, מיקי לוי ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין. mhkuo: רם אלפיה, דוברות משרד האוצר
בתמונה מימין לשמאל: הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, סגן שר האוצר, מיקי לוי ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין. mhkuo: רם אלפיה, דוברות משרד האוצר

 

על פי מזכר ההבנות תתבצע פעילות משותפת במסגרת קבוצות עבודה בהשתתפות נציגי מיקרוסופט, נציגי אגף התקשוב הממשלתי ונציגי אקדמיה וגופי מחקר גלובליים העוסקים בחדשנות ובפיתוח יזמות. בנוסף, תיבחן האפשרות להפוך את אגף התקשוב הממשלתי לסביבת בדיקה לפיתוח יישומים חדשניים בתחום השירות לציבור, ויתקיים שיתוף פעולה בתחום תשתיות במרחב הפרטי והציבורי בישראל.

סגן שר האוצר, מיקי לוי, הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין (צילום: משרד האוצר)
סגן שר האוצר, מיקי לוי, הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין (צילום: משרד האוצר)

קידום מדיניות ממשל זמין

כמו כן, מסדיר מזכר ההבנות את הנושאים הבאים: פיתוח חדשנות טכנולוגית, קידום מדיניות ממשל פתוח, שימוש בכלים טכנולוגיים להפחתת הנטל הבירוקרטי, טיפול במאגרי מידע גדולים (Big Data), הגנת המידע והגנת הפרטיות, התפתחות שירותי ממשל זמין, שיתופי מידע בין הצדדים פרויקטים למען הקהילה בישראל, עידוד טכנולוגיה ישראלית וחברות הזנק.

חיבור המשק לעולם הגלובלי

סגן שר האוצר, מיקי לוי "הטכנולוגיה בתחום התקשוב בישראל הינה מהמתקדמות בעולם והיא מאפשרת לכל גופי הממשלה להעניק שירותים טובים ויעילים יותר לאזרח. ההסכם עם חברת מיקרוסופט מהווה חוליה נוספת בחיבור המשק הישראלי לעולם הגלובלי. יש בו כדי להעצים את היתרון היחסי של ישראל בתחום, והוא יאפשר לפתח ולשדרג את תשתיות התקשוב בגופי הממשלה השונים".

שירותים יעילים לאזרחים

הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר ציינה כי "בעידן בו הטכנולוגיה עוטפת חיינו ומשנה את האופן שבו אנו מעבירים מידע, לומדים , משתפים ומשפיעים, שיתופי פעולה עם החברות הגלובליות ממנפים את היכולת של הממשלה לתת שירותים יעילים לאזרחיה. ההסכם מסמל את פתיחותה של הממשלה לשיתופי ידע הדדיים, שיקדמו את מדיניות ה-IT במגזר הציבורי. נשמח לקדם הסכמים דומים עם חברות נוספות".

מנוף לחולל חדשנות

מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין "טכנולוגיות העתיד שבהן אנו עוסקים יכולות להיות מנוף חשוב לחולל חדשנות, להגדלת כושר התחרות של ההיי-טק הישראלי ולשיפור נוסף בשירותי הממשלה לאזרחים ולעסקים. אני משוכנע ששיתוף הפעולה בין הממשלה לבין מיקרוסופט יסייע להפקת מלוא הפוטנציאל מהטכנולוגיות החדישות הללו, לקידום המשק והחברה בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן