Skip to content

הוארך מעצרם של שני פעילי החמאס שהסתתרו בבניין הצלב האדום

בית המשפט האריך את מעצרם של ח'אלד אבו-ערפה ומוחמד טוטאח, שהיו שרים בממשלת חמאס ונעצרו ביום שני, לאחר שהסתתרו במשך שנה וחצי בבניין הצלב האדום במזרח ירושלים, שבכל העולם מוגן מצבא או משטרה, כמו שגרירויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט האריך את מעצרם של ח'אלד אבו-ערפה ומוחמד טוטאח, שהיו שרים בממשלת חמאס ונעצרו ביום שני, לאחר שהסתתרו במשך שנה וחצי בבניין הצלב האדום במזרח ירושלים, שבכל העולם מוגן מצבא או משטרה, כמו שגרירויות

מאת אליק מאור

שוהה בלתי חוקי. ח'אלד אבו-ערפה

 שני פעילי החמאס, ח'אלד אבו ערפה ומוחמד טוטאח, תושבי ירושלים המזרחית, שנעצרו אתמול על ידי השב"כ במתחם הצלב האדום בירושלים, הובאו היום להארכת מעצר.  המשטרה ביקשה להאריך מעצרם בעשרה ימים אך בית המשפט האריך בחמישה ימים בלבד.

השניים יואשמו בשהייה בלתי חוקית וכניסה לא חוקית לישראל למרות שמאז ומתמיד היו והנם תושבי מזרח ירושלים. השב"כ מסתמך על ביטול אזרחותם או תושבתם החוקית בישראל, לפי החלטת שר הפנים דאז, עו"ד וח"כ כיום (קדימה),  רוני בראון משנת 2006 ובהמשכה נתנו לכך גושפנקא שרי הפנים מאיר שטרית ואלי ישי כיום.

שר במחבוא. טוטאח

הסיבה לכך נעוצה בעובדת היותם שרי ממשלת החמאס, כפי שנבחרו בבחירות לרשות הפלסטינית שנערכו בירושלים. אז הוקמה בעזה ממשלת חמאס ושניהם מונו בה חברי פרלמנט ושרים. גם העובדה כי אחד מהשנים, ח'אלד אבו ערפה, התפטר מהממשלה בעזה ומחברותו בפרלמנט במרץ 2007, לא מנעה את מעצרו והארכת מעצרו על ידי בית המשפט.

השופט ארנון דראל התייחס לחדירה לצורכי מעצר שביצעו השב"כ ומשטרת ישראל למתחם משרדי הצלב האדום – שמוגנים מחדירה לתחומם מכוח אמנת ג'נבה, בכל העולם כמעט. המשטרה טענה כי הצלב האדום איננו גוף דיפלומטי ומכאן שאין עליו חסינות כלשהי. בהתייחסו לכך כתב השופט: " לא ניתן לדעת האם הפעולה הייתה בניגוד להתחייבות שנמסרה לצלב האדום אם לאו. מכל מקום המדובר בשיקול אחד מתוך שיקולים רבים שיש לשקול אותם, ובוודאי שאין בו כדי להטות את הכף לטובת שחרור, מקום בו מדובר בחשד סביר ברמה גבוהה לעבירות שתוארו.  כך הדבר גם באשר לשיהוי שהיה בין מועד שלילת התושבות; מועד הוצאת צו המעצר ומועד ביצועו.

"ככל שהיה שיהוי, ואין בהחלטה זו כדי להביע עמדה בשאלה זו, הרי שאין די בו כדי להביא למסקנה כי אין להורות על מעצר המשיבים". פרקליטיהם טענו עוד במהלך הדיון בביהמ"ש, כי עילת המעצר, אישור מעצרם והארכת מעצרם הן למעשה רדיפה ופעולות פוליטיות, פרי ידיה של הממשלה, כמו עובדת שהייתם בתחומי הצלב האדום שנה וחצי מבלי שיעצרו ויעשה דבר נגדם.

הפרקליטים עמדו על העבירות שיוחסו לשניים ,לא בפעילות חבלנית וכדומה אלא אך ורק על שהייה לא חוקית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן