Skip to content

טיסות מוזלות בנתב"ג יוכפלו הקיץ מ-4 ל-8 אחוזים

יהיה גם גידול של 12% בטיסות הנוסעים הסדירות סדירות. בטיסות המשותפת של שלושת חברות התעופה הישראליות צפוי לחול השנה גידול בשיעור של כ-10%, אבל חלקן בסך כל תנועת הטיסות ממשיך לרדת. צפי חלק השוק שלהן הוא כ-39% והוא נמוך מחלק השוק שלהן במשך עונות הקיץ בין השנים 2007 לבין 2011
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות התעופה האזרחית (רת"א) צופה בעונת הקיץ הנוכחית גידול משמעותי במספר הטיסות, לאחר האטה מסוימת שנרשמה במגמת הגידול בשתי עונות הקיץ הקודמות. להערכתה צפוי גידול משמעותי בחלק השוק של חברות הטיסות המוזלות (Low Cost) , כאשר חלק השוק בעונת הקיץ הנוכחית שלהן יגדל מ-4% ל-8%. כמו כן, יהיה גידול בטיסות נוסעים סדירות, בשיעור של כ-,12%, בהשוואה לעונת קיץ 2012.

איזי ג'ט. אחת מתשע חברות תעופה Low Cost, שתפעלנה הקיץ בנתב"ג. ציום: איזי ג'ט.
איזי ג'ט. אחת מתשע חברות תעופה Low Cost, שתפעלנה הקיץ בנתב"ג. צילום: איזי ג'ט.

 

גידול ברמת התחרות

רת"א צופה גם המשך גידול ברמת התחרות בשוק התעופה. אחד המדדים לגידול ברמת התחרות הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על ידי שלוש, או ארבע חברות במקביל. מדד זה גדל בהתמדה במהלך השנים שחלפו, מקו אחד בלבד בעונת קיץ 2007 ועד ל-11 קווים בעונת קיץ 2012, כאשר הצפי לעונת קיץ 2013 מגיע כבר ל- 13 קווים, שיופעלו על ידי שלוש או ארבע חברות תעופה במקביל.

היתרים ל-60 חברות תעופה זרות

רת"א העניקה ל-60 חברות תעופה זרות היתרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה. בין החברות הזרות שקיבלו היתרי הפעלה מרת"א, ארבע חברות שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה בעונת הקיץ 2012. החברות הן: "וויז אייר", שתפעיל טיסה יומית בקו בודפשט – ת", "פינאייר, שתפעיל טיסה שבועית בקו ת"א – הלסינקי, וחברה נוספת מאוקראינה וחברה נוספת מרוסיה.

חמש חברות שהפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה בעונת הקיץ 2012 לא תפעלנה בעונת הקיץ הנוכחית: החברה האוקראינית ארוסוויט, החברה היוונית אולימפיק, החברה הארמנית ארמווייה ושתי חברות רוסיות קובאן איירליינס ואורן אייר.

כמה חברות זרות ביקשו וקיבלו היתר מרת"א להוספת תדירויות. ביניהן שתי חברות טורקיות: טורקיש איירליינס ופגאסוס וחברות אייר פראנס, בריטיש איירווייס, לופטהנזה, אוקראינה אינטרנשונל, איזי ג'ט, ס.א.ס ונורוויג'אן.

גידול במספר הטיסות הסדירות של החברות הזרות

מגמת הגידול במספר טיסות הנוסעים הסדירות של החברות הזרות ובמספר הטיסות הכללי, שנחלשה בעונת הקיץ 2012 צפויה להתחזק. הגידול במספר הטיסות המצרפי של החברות הזרות, הנגזר מהיתרי הפעלה של רת"א הוא בשיעור של 14% לעומת מספר הטיסות שהופעלו על ידן בעונת הקיץ 2012. הגידול בסך כל טיסות הנוסעים הסדירות הוא בשיעור של 12%.

מספר החברות המפעילות טיסות Low Cost בנתב"ג גדל בעונת הקיץ הנוכחית ל-9 חברות, כך שהחלק המצרפי שלהן בהפעלת טיסות סדירות מנתב"ג צפוי לגדול משמעותית מ-4% בקיץ 2012 ל-8% בקיץ 2013.

נתוני החברות הישראליות

 

אל על יחד עם ארקיע וישראייר, ממשיכת בירידה בחלק השוק של התנועה הבינלאומית. צילום: אל על
אל על יחד עם ארקיע וישראייר, ממשיכות בירידה בחלק השוק של התנועה הבינלאומית.

 

 

 

רת"א העניקה היתרים להפעלת טיסות נוסעים למובילים ישראלים: אל על, ארקיע וישראייר, בהתאם לתוכנית הטיסות שלהן. בתוכנית הטיסות המשותפת של שלושת חברות התעופה הישראליות צפוי לחול השנה גידול בשיעור של כ-10%, לעומת מספר הטיסות שהן הפעילו בקיץ 2012.

יחד עם זאת, מגמת הירידה בחלק היחסי של חברות התעופה הישראליות מסך כל הטיסות הסדירות הבינלאומיות המופעלות בנתב"ג צפויה להמשך. צפי חלק השוק שלהן הוא כ-39% והוא נמוך מחלק השוק שלהן במשך עונות הקיץ בין השנים 2007 לבין 2011. באותן עונות נרשם למובילים הישראלים חלק שוק שנע בין 44% ל-40%. צפי חלק השוק בעונת הקיץ הנוכחית לאל הוא 34% וצפי חלק השוק המצרפי של ארקיע וישראייר הוא 5%.

נתב"ג משרת 99% מהטיסות הבינלאומיות

נתב"ג משרת כ-99% מטיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה כאשר נמלי התעופה אילת ועובדה משרתים כ-1% מאותן הטיסות. בתוך כך רת"א העניקה השנה לשלוש חברות רוסיות להפעיל 7 טיסות שבועיות בקווים מוסקבה – עובדה וסט. פטרסבורג – עובדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן