Skip to content

ארכיאולוגים חשפו עיר קדומה על קרקעית הים

העיר, הרקליון שמה, כוללת פסל ענק של אל מצרי וכן מקדש מונוליתי גדול. הממצאים יפורסמו בתוכנית טלוויזיה שתשודר בערוץ "ארטה" ב-11 במאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיר קדומה שאבדה לאנושות לפני מאות שנים נמצאה על קרקעית הים התיכון. את העיר חשף הארכיאולוג הימי הצרפתי ד"ר פראנק גודיו, והיא ממוקמת מול חופי מצרים של ימינו.

העיר שבה מדובר נקראה על ידי היוונים בשם הראקליון, ואילו המצרים כינו אותה ת'וֹניס. קיומם של שני שמות שונים אינו עניין מקרי גרידא משום שהיה בה נמל ששימש את שתי התרבויות בעת ובעונה אחת. מיקומה המדויק של העיר הוא 6.4 קילומטרים מחופי מצרים, ושרידיה נמצאו כבר בשנת 2000 בעומק של כתשעה מטרים מתחת למפרץ אבוקיר.

מטבעות עתיקים של אחד מבני שושלת התלמיים, שנתגלו בחפירות הרקליון הקדומה. על המטבעות הוטבעו פילים, כסמל לעוצמת המלך (מקור: ויקימדיה)
מטבעות עתיקים של אחד מבני שושלת התלמיים, שנתגלו בחפירות הרקליון הקדומה. על המטבעות הוטבעו פילים, כסמל לעוצמת המלך (מקור: ויקימדיה)

במהלך החפירות מצא גודיו פסל ענק בצבא אדום של האל המצרי חאפי, כמו גם שרידי ספינות עתיקות וכן מקדש מונוליתי קדום. ממצאי החפירות, אותן מקיים גודיו באתר מזה 13 שנה, ייחשפו במלואם בתוכנית טלוויזיה מיוחדת שתשודר בערוץ ארטה הגרמני-צרפתי בשבת הבאה.

מומחים שדיברו על ממצאיו של גודיו בכנס שהתקיים השנה באוניברסיטת אוקספורד, העריכו כי העיר שקעה אל קרקעית הים בשל העובדה שמבנים כבדים רבים בה נבנו על אדמת חימר רכה. הערכה אחרת מייחסת את שקיעתה למבול אדיר שהציף אותה והפך אותה לחלק מהים התיכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן