Skip to content

הרב עובדיה יוסף הכריע: אריה דרעי, יו"ר ש"ס

עוד הוחלט: ח"כ אריאל אטיאס יהיה יו"ר סיעת ש"ס ואלי ישי יחזור לנהל את רשת "מעיין החינוך התורני" - שכוללת בתי ספר, גני ילדים וכוללים. אלי ישי, שספג מהלומה קשה, ביקש שהות של עשרה ימים כדי להחליט על המשך דרכו. דרעי עצמו הודה לאלי ישי על התקופה שבה הנהיג את ש"ס ואמר: "אני לא רואה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת גדולי התורה של ש"ס אישרה הערב את החלטתו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס – למנות את אריה דרעי ליו"ר ש"ס ואת ח"כ אריאל אטיאס ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת. ח"כ אלי ישי יחזור לתפקיד שממנו צמח לפני שנים רבות למעמדו הפוליטי ויהיה ממונה על מערך החינוך של תנועת ש"ס.

יו"ר חדש-ישן לש"ס - אריה דרעי (צילום: דן בר דוב)
יו"ר חדש-ישן לש"ס - אריה דרעי (צילום: דן בר דוב)

14 שנה לאחר שהורשע בפלילים ונאלץ לפרוש מפעילות פוליטית ולאחר שבעה חודשים מאז שחזר לש"ס, כחבר בשלישיית ההנהגה של ש"ס – יחזור ח"כ אריה דרעי לעמדת יו"ר תנועת ש"ס. במשך החודשים שבהם תפקדה ההנהגה המשולשת, בהוראת הרב עובדיה יוסף, ניסו שלושת חבריה להסתיר את היריבות ביניהם ולתפקד כהנהגה מאוחדת, כדי להשיג תוצאה טובה בבחירות לש"ס. אולם לאחר האכזבה שנחלה ש"ס, שהשיגה רק 11 מנדטים בבחירות ואחרי שנדחקה לאופוזיציה -פרצו המחלוקות החוצה ונדרשה הכרעתו המהירה של הרב עובדיה יוסף. עד אשר נפלה ההכרעה בימים האחרונים היה השטח רווי במתיחות גבוהה, במאבקים פנימיים ובהפעלת לחצים מסיביים על מקורבי הרב עובדיה יוסף. הרב עובדיה יוסף הגיע להכרעה לאחר ששוחח אמש עם השר לשעבר אלי ישי שיחה ארוכה בביתו. 

השר לשעבר אלי ישי, שספג מהלומה קשה, ביקש – לאחר שהתקבלה החלטת מועצת חכמי התורה – שהות של עשרה ימים כדי להחליט על המשך דרכו. דרעי עצמו הודה לאלי ישי על התקופה שבה הנהיג את ש"ס. "אני לא רואה בזה שום שמחה של שררה", אמר לאחר ההודעה הרשמית על מינויו ליו"ר המפלגה.

1 Comment

  1. ענת
    3 במאי 2013 @ 2:41

    שמחה לשמוע שאלי ישי חוזר אחורה, אבל הוא לא צריך לנהל רשת חינוך, אלא לחזור לגן בעצמו ולהתחיל לתקן את מה שנדפק כבר אז.

    דרעי הוא קרימינל – וחבל שהוא זוכה בכבוד ויקר, בעוד שאריאל אטיאס הוכיח את עצמו עד כה (למעט פאדיחות שהוא עשה, כמו "פתרון בעיית הדיור" – לחרדים) כפוליטיקאי ונציג ציבור טוב, בוודאי מבין שלושתם.

    שכחו אצלנו שמי שהתחיל את מהפכת הסלולר והרפורמה המהותית והאדירה בתקשורת הוא אטיאס. כחלון זכה בתהילה, אבל הוא רק המשיך (או לפחות לא עצר) את היוזמה האדירה של אטיאס.

    גילוי נאות: אינני מצביעת ש"ס כלל וכלל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן