Skip to content

תנו לחיות לחיות תפגין ביום שני מול הכנסת נגד הפקרת בעלי חיים

מחר, יום שני, תיערך הפגנה נגד משרד החקלאות, במסגרתה יקראו לחברי הכנסת ולשרי הממשלה לא להתעלם ממצבם הקשה של בעלי החיים בישראל, ולקדם במסגרת הכנסת החדשה יוזמות חקיקה שישפרו את המצב. בראשן - את הצעת החוק להעברת סמכויות הטיפול בבעלי החיים ממשרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גורת כלבים שניצלה מהמתה. מאה אלף כלבים בריאים מומתים בכל שנה בכלביות העירוניות. (צילום: תנו לחיות לחיות)
גורת כלבים שניצלה מהמתה. מאה אלף כלבים בריאים מומתים בכל שנה בכלביות העירוניות. (צילום: תנו לחיות לחיות)

מאז נחקק חוק צער בעלי חיים, הזניח משרד החקלאות את הטיפול בו. כיום, אלפי גורי חתולים וכלבים גוססים ברחובות מדי שנה, 100 אלף כלבים בריאים מומתים כל שנה בכלביות העירוניות, בעלי חיים עוברים התעללות קשה מדי יום במשקים המתועשים – ומשרד החקלאות לא עושה כמעט דבר כדי לטפל בכך, לא מקדם חקיקה, לא מתקין תקנות ולא אוכף את החוק. כך טוענת עמותת "תנו לחיות לחיות" שתקיים מחר, יום שני, בשעה 10.00 הפגנה מול הכניסה הראשית לכנסת בירושלים.

חלק ניכר מהסמכויות על פי חוק צער בעלי חיים נתונות למשרד החקלאות. "תנו לחיות לחיות" קובעת שהבעיה היא בכך שמדובר במשרד שאחראי לפגיעה בבעלי חיים במדינת ישראל, וטוענת שמשרד החקלאות ואנשיו נמצאים בניגוד עניינים בין תפקידיהם, וכך ההגנה על בעלי החיים בישראל לוקה עד מאוד.

מבקר המדינה מתח ביקורת

שר החקלאות ופיתוח כפר, יאיר שמיר. קריאה להעביר את הסמכויות למשרד להגנת הסביבה ולהביא לתיקון יסודי במצב . (צילום: אתר הכנסת)
שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר. קריאה להעביר את הסמכויות למשרד להגנת הסביבה ולהביא לתיקון יסודי במצב . (צילום: אתר הכנסת)

אתי אלטמן, דוברת העמותה: "על פי רוב, ניצב משרד החקלאות בצד שמעכב רפורמות הקשורות לבעלי החיים בישראל, כשמן העבר השני המשרד להגנת הסביבה הוא שמנסה לקדמן ולהגן על בעלי החיים. גם מבקר המדינה מתח בעבר ביקורת על טיפול משרד החקלאות בהגנה על בעלי החיים בישראל, ובכלל זה על המשאבים המועטים שמשרד החקלאות מקצה לעניין".

הצעת החוק להעברת סמכויות הטיפול בנושא למשרד להגנת הסביבה אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה בכנסת הקודמת, אולם שרת החקלאות הקודמת, אורית נוקד, הגישה על כך ערר לממשלה. בטרם נדון הערר פוזרה הכנסת והחלה תקופת הבחירות.

כעת קוראת העמותה לשר החקלאות, יאיר שמיר, להעביר את הסמכויות למשרד להגנת הסביבה, ובכלל להביא לתיקון יסודי במצב המעוות, במסגרתו פקידי משרד החקלאות שאחראים לפגיעה בבעלי החיים בישראל ולניצולם, הם גם אלו שאחראים על ההגנה על בעלי חיים אלו.

הסעה מאורגנת מתל-אביב בשעה 8:00. פרטים במייל: [email protected] .

[related-posts title="כתבה קודמת על מאבק תנו לחיות לחיות"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן