Skip to content

איך אומרים "הדדיות" בסינית?

אנשי צבא וממשל מבתי חולים ידועי שם מכל קצוות סין הגיעו בשבוע שעבר לביקור במרכז הרפואי הלל יפה, לשם יצירת שיתופי פעולה עתידיים ומיסוד הקיימים בתחום הרפואי-מדעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשי צבא וממשל מבתי חולים ידועי שם מכל קצוות סין הגיעו בשבוע שעבר לביקור במרכז הרפואי הלל יפה, לשם יצירת שיתופי פעולה עתידיים ומיסוד הקיימים בתחום הרפואי-מדעי

שיתוף פעולה שהחל ב-2008 בסיוע ישראלי לנפגעי רעידת האדמה בסין. המשלחת בביקור בהלל יפה (צילום: ציון יחזקאל)

כ- 25 מבכירי הממשל הסיני, ביניהם אנשי שגרירות סין בישראל, מנהלי בתי חולים סינים ואנשי רפואה בכירים מצבא סין – מחזה בלתי שגרתי ברחבת הכניסה למרכז הרפואי הלל יפה – בחנו בהתפעלות את בניין האשפוז, תוך לחיצות ידיים וקריאות שמחה במפגש עם אנשי הנהלת בית החולים. העילה למפגש – משלחת רשמית בסין שבאה לכנס רפואת חירום בינ"ל שהתקיים בתל אביב, אבל בעיקר – ביקור במרכז הרפואי הלל יפה לשם יצירת שיתוף פעולה מדעי- רפואי.

"מדובר בקשר מיוחד, שנרקם דרך ד"ר מוריס טופז, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית שלנו", מסביר פרופ' מאיר אורן, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה. "ד"ר טופז נסע לפני מספר שנים לסין לשם לימוד טכניקה של הטריית פצעים בבתי חולים שונים בסין. במסגרת זו, נוצר קשר הדוק יותר עם בית החולים הגדול של העיר דה יאנג, במחוז סצ'ואן שבדרום סין, זאת לאחר שטופז סייע לבית החולים בטיפול בפצועים ברעש האדמה הגדול ב- 2008. על פעילותו זו זכה  לאות הוקרה מראש ממשלת סין במסגרת חגיגות ה- 60 למדינה. זמן מה לאחר מכן, פנה אליי ד"ר טופז וביקש, בשם מנהל בית החולים בדה יאנג, ליצור שיתוף פעולה עם בית החולים הסיני. שיתוף הפעולה יצא לפועל כבר בינואר שעבר, אז חתמנו עם בית החולים בדה יאנג על ברית "בתי חולים תאומים", בעידוד משרד הבריאות בישראל".

המשלחת שהגיעה להלל יפה מנתה כ- 20 נציגים מארבעה בתי חולים שונים ברחבי סין: בית החולים הצבאי הראשי בבייג'ינג, בית החולים הגדול בעיר טאי-ון שבמחוז שאן-סי, בית החולים הגדול בדה- יאנג שבמחוז סצ'ואן ובית החולים הגדול של העיר שה-חה-דזה שבמחוז סינג'יאן. כולם בתי חולים המונים בין 1000 ל- 2000 מיטות אשפוז ומשרתים אוכלוסייה המונה מיליונים.

נציג שגרירות סין בישראל, הקונסול מר ז'או גאו-לין, נשא דברים והזכיר, כי הן למסורת הסינית והן למסורת היהודית ישנה היסטוריה ארוכה ביותר של יותר מ- 5000 שנה, מה שגורם להערכה רבה של מדינת סין כלפי מדינת ישראל. כמו כן, הוא ציין את החשיבות הרבה שמייחסת סין לשיתוף פעולה מהסוג שמציג המרכז הרפואי הלל יפה עם בתי החולים שהגיעו לביקור.

פרופ' פאנג שין-יו, המכהן כמנהל בית החולים של העיר שה- חה-דזה, הדגיש כי מהימים הספורים שהוא בישראל הוא למד שיש קווי דמיון רבים בין הנוף הסיני המוכר לו לנוף הישראלי, וכי הוא נהנה מאוד לטייל בישראל. חברי המשלחת האחרים הסכימו מייד עם דבריו, בעודם מציינים את ביקורם המרתק במצדה, בים המלח ובירושלים בימים שקדמו למפגש.

פרופ' מאיר אורן, מנהל המרכז הרפואי, הודה בשם חברי ההנהלה ובשם כל עובדי בית החולים, על הביקור ועל השת"פ הנרקם והביע את תקוותו כי אכן שיתוף פעולה זה יהווה חיזוק של הקשר בין שתי המדינות- סין וישראל בשנים הבאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן