Skip to content

אתי אלון תישאר ככלא

ועדת השחרורים ליד השב"ס, שאליה הוגשה בקשת האסירה לקצר בשליש את עונשה, דחתה הבוקר את הבקשה. אלון תהיה זכאית להגיש בקשה נוספת בעוד שנה וחצי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות בקשתה לשחרור מוקדם, אתי אלון תישאר בכלא. ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה הבוקר (שני) לדחות את בקשתה של אתי אלון לניכוי שליש ממאסרה. הנימוקים העיקריים לדחייה לדברי הוועדה הם הנזק העצום שנגרם לבנק, לעובדיו, למשקיעים ולציבור. עם זאת, בעוד שנה וחצי תוכל אלון להגיש בקשה נוספת לשחרור.

אתי אלון
הבקשה נדחתה למרות השיקום המוצלח. אתי אלון

אלון מרצה עונש של 17 שנות מאסר מאז שנת 2003. היא הורשעה בגין חלקה בפרשת הבנק למסחר, שקרס והתמוטט עקב גניבות שביצעה בכספי לקוחות. לפני כשנתיים קבע בית המשפט המחוזי בפתח תקווה כי שירות בתי הסוהר הפלה את אלון לרעה, ואישר את בקשתה לצאת לשיקום קבוצתי אל מחוץ לכותלי בית הסוהר. לאחרונה הגישה אלון לוועדת השחרורים בקשה לקצר שליש מעונשה בגין התנהגות טובה.

ועדת השחרורים, בראשות השופט לשעבר גיורא שוהם, דחתה הבוקר את הבקשה וציינה כי "האסירה עברה תהליך שיקום משמעותי ביותר בין כותלי הכלא, הביעה חרטה וסייעה בתהליך השיקום הן לעצמה והן לאסירות אחרות". יחד עם זאת, קבעה הוועדה, כי היא רואה מול עיניה "את הנזק הגדול ביותר בכך שמירב הכספים הועברו לאירגוני הפשיעה, ויש בכך לפגוע פגיעה קשה ביותר בתחושת הביטחון של אזרחי המדינה".

הוועדה ציינה גם שבעקבות הגניבה  של אלון, המדינה הייתה צריכה לכסות חוב של רבע מיליון שקלים, גניבה שלמעשה מוטטה את הבנק למסחר, וכי עלות הפרשה למדינה מוערכת בכחצי מיליארד שקלים. "הנזק הרב שגרמה האסירה פגע בלקוחותיו הרבים של הבנק, אשר כספם נגזל, בעובדי הבנק אשר מצאו עצמם ללא מקור פרנסה, בבעלי המניות של הבנק שהפסידו כספים רבים ובציבור כולו – לאחר שקופת המדינה נאלצה לשאת על כתפיה את ההוצאות שנלוו למעשיה", נכתב בהחלטת הוועדה.

עוד צוין כי "ההימנעות משחרור נבעה בשל חשש לפגיעה באמון הציבור". בהמשך ההחלטה הודיעה הוועדה  כי אלון תהיה זכאית להגיש בקשה לשחרור בעוד שנה ומחצה כי "הזמן שיעבור יש בו כדי לרפא חשש זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן