Skip to content

האפוטרופוס הכללי ימכור את זכויותיו של גומא אגייאר בהפועל

זכויותיו של המולטי מיליונר בקבוצת הפועל ירושלים יוצעו בקרוב למכירה על ידי האפוטרופוס הכללי שמונה למנהל נכסיו. אגייאר נעלם בים בפלורידה ב-2012 ולא נמצא עד היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן, המנהל את נכסי הנעדר גומא אגייאר בישראל, יפרסם בימים הקרובים הזמנה להציע הצעות לרכישת זכויותיו של אגייאר בקבוצת הפועל ירושלים, כולן או חלקן. כך הודיע היום משרד המשפטים.

גומא אגייאר (צילום: אלי סגל, ויקימדיה)
עם לב פתוח ונפש מסוכסכת. גומא אגייאר (צילום: אלי סגל, ויקימדיה)

על פי המתווה המתגבש אצל האפוטרופוס הכללי, על הרוכש הפוטנציאלי להוכיח את איתנותו הפיננסית ויכולתו הכלכלית להשקיע בקבוצה על מנת להבטיח את עתידה בשנים הקרובות. כמו כן, על הרוכש הפוטנציאלי להצהיר כי הוא בעל זיקה ומחויבות לעיר ירושלים. בהתאם, יידרש המציע להתחייב כי משחקי הבית של הקבוצה לא יתקיימו מחוץ לירושלים ושלא לשנות את שם הקבוצה.

מכירת המניות כפופה לאישורו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר מינה את האפוטרופוס הכללי כמנהל נכסיו של אגייאר לאחר היעלמותו ב-19 ביוני 2012. גומא אגייאר, מולטי מיליונר שהשקיע מיליונים רבים בקבוצות הכדורגל בית"ר ירושלים והפועל ירושלים, יצא ביום זה מאחוזתו בפלורידה עם סירתו הפרטית אל הים הסוער. כמה שעות לאחר מכן נפלטה הסירה חזרה אל החוף, קילומטרים ספורים בלבד מביתו, אבל הוא לא היה בה. הוא הוכרז כנעדר, ואיש אינו יודע בוודאות מה עלה בגורלו.

לאגייאר, אחת הדמויות המסתוריות והצבעוניות שנחתו בארץ הקודש עם כיסים תפוחים ממזומנים – היו גם צדדים אחרים. מאחורי תדמית הבליין שאוהב את החיים הטובים הסתתרה ככל הנראה נפש פצועה, רדופה ומסוכסכת. במהלך חייו בישראל הכירו אותו וחיזרו לפתחו פוליטיקאים, רבנים בכירים וגם אנשי העולם התחתון –  שידעו לנצל היטב את מצבו.

"הוא הגיע לישראל עם לב פתוח", סיפרה רעייתו, ג'ימי, בראיון עם אילנה דיין בתכנית "עובדה", "אבל אנשים שם גנבו ממנו ברגעים הכי קשים שלו". אגייאר, כך סיפרו אשתו וחבריו לצוות "עובדה", התמודד במשך השנים עם מחלת המניה-דיפרסיה, שהשפיעה לעיתים על אופן קבלת ההחלטות שלו. אגייאר החליט לעלות לישראל – ולא ידע שהחלום לבנות בית בציון יהפוך במהירות למלחמה על השפיות. במכירת הנכסים אולי מסתיימת פרשת אגייאר בכל הנוגע לישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן