Skip to content

המשטרה לא תערער על ההחלטה בעניין נשות הכותל

בישיבה מיוחדת נפגשו נפתלי בנט, יהודה וינשטיין ורב הכותל לטכס עצה בנושא נשות הכותל. הוחלט כי הגורמים הרלוונטיים יקבלו את פסיקת בית המשפט המחוזי לפיה תפילת נשים העוטות טלית איננה עבירה פלילית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשורה לנשות הכותל. היום (שני) הוחלט לא לערער על פסיקת בית משפט המחוזי בירושלים, שסירב לשחרר אותן בתנאים מגבילים והחליט לשחררן ללא תנאים מגבילים. נשות הכותל נעצרו על ידי משטרת ירושלים לאחר שעטו טלית והתפללו ברחבת הכותל, בניגוד להנחיות במקום. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נפגש היום עם השר לשירותי דת נפתלי בנט, סגנו הרב בן דהאן וכן רב הכותל, הרב רבינוביץ', ועם גורמים בכירים רלבנטיים נוספים, במטרה לבחון את השלכות החלטתו של השופט סובל מבית המשפט המחוזי. בתום הישיבה הוחלט לא לערער על הפסיקה.

נשות הכותל בתפילה עם טליתות
לא נעברה עבירה. נשות הכותל בתפילה עם טליתות

בית המשפט המחוזי קבע כי תפילת נשות הכותל כמנהגן איננה עבירה פלילית. בעקבות כך שוחררו הנשים ללא שום תנאי ומשטרת ישראל הודיעה כי תערער על פסק הדין. המשטרה דרשה כי שחרורן יהיה בתנאי שלא יתקרבו לרחבת הכותל למשך שלושה חודשים. בית המשפט המחוזי קבע, בין השאר, כי "לא קיים חשד סביר לכך שהמשיבות עברו על האיסור שבתקנות המקומות הקדושים, שאחד מרכיביו ההכרחיים הינו 'עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום'".

ב-24 באפריל דחה ביהמ"ש המחוזי את הערר שהגישה המשטרה על החלטת בית משפט השלום, שסירב לשחרר את הנשים עם תנאי האוסר עליהן כניסה לכותל המערבי בתפילות שיתקיימו בו בשלושת ראשי החודש הקרובים. לאחר הדיון הערב החליט היועץ המשפטי לממשלה, בעצה אחת עם פרקליט המדינה, לא לפנות לבית המשפט העליון בבקשה לערער על פסק הדין.

נוכח פסיקת בית המשפט המחוזי, הודיע השר לשירותי דת על כוונתו לבחון את הסדרת הנושא באמצעות תיקון בתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, תשמ"א – 1981. בישיבה סוכם כי הליך תיקון התקנות יעשה באופן סדור, לאחר שמיעת הגורמים הרלוונטיים לעניין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן