Skip to content

יחימוביץ': תקציב הגזירות של לפיד – אכזריות ובגידה בציבור

האופוזיציה מגיבה בזעם על תוכניתו הכלכלית של לפיד. ח"כ סתיו שפיר: "בעוד עשרים שנה לא יהיה במדינת ישראל בכלל מעמד ביניים, אלא רק כמה משפחות עשירות כקורח ומליוני עבדים שמשרתים אותן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אומרת כי תכנית הגזירות של לפיד היא אכזריות, בגידה בציבור, ובעיקר שגיאה כלכלית מרה שאין בה ולו בשורה אחת.

"זאת תכנית דכאון ומכות ולא תכנית צמיחה. הבור בתקציב נוצר כי איש לא העז לגבות ממקורות הגבייה המשמעותיים ביותר- ההון הגדול ומשום שהגזירות ויוקר המחיה והשחיקה בשכר פגעו קשות במעמד הביניים ובעניים והם הפסיקו לצרוך.

"הגירעון עובר מהממשלה לכיסו של האזרח". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"הגירעון עובר מהממשלה לכיסו של האזרח". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

לפיד ממשיך את אותה טעות קשה בדיוק אך באופן ברוטאלי וחסר בושה עוד יותר. הגרעון עובר מהכיס של הממשלה- לכיס של האזרח".

יחימוביץ אומרת כי לפיד פשוט הונה את הציבור ומצטטת מדבריו שבועיים לפני הבחירות: "אל תקנו את התיאטרון הזה. הפוליטיקאים הישנים שלנו מגיעים תמיד לאותה תשובה פעם אחר פעם שנה אחר שנה – הם יעלו עוד מיסים ועוד מיסים למעמד הביניים הישראלי. הם תמיד עושים קולות כאילו הפעם הם מתכוונים ברצינות ואז ברגע האמת נגלה שמי שמשלם את החשבון הוא מעמד הביניים הישראלי. כי מעמד הביניים הישראלי תמיד סופג הכל. זו הסיבה שאנחנו מביאים לשולחן פוליטיקה חדשה. כי אי אפשר להמשיך כך".

יחימוביץ' הוסיפה כי הפוליטיקה החדשה מעולם לא היתה כל כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה כפי שהיא מצטיירת מתכניתו.

ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה): "הנה מתגלה האמת הפשוטה: שר האוצר לפיד, שהבטיח לדאוג לאדם העובד, פשוט דופק אותו. ההבדל בין הפוליטיקה הישנה לחדשה הוא רק בחיוך. לפיד מוריד גרזן של גזירות על ראשם של הישראלים אבל עושה זאת עם חיוך. כלל הגזירות, וביניהן העלאת מס ההכנסה בכ-1.5%, העלאת תעריף החשמל, העלאת המע"מ, מס בריאות על עקרות בית ועוד, יביאו לקריסתו של מעמד הביניים. ככה שמים את האדם העובד במרכז? ככה עושים סיכול ממוקד למעמד הביניים".

ח"כ יצחק שמולי (עבודה): "לפיד של 2013 הוא מודל משוכלל יותר של נתניהו מ-2003. מי ששאל איפה הכסף והציב קווים אדומים למדיניות הזו הפך להיות קבלן הביצוע וחזר אלינו תוך ימים ספורים עם תכנית גרועה יותר מזו שבגללה הלכנו לבחירות. האדם העובד אכן נמצא במרכז – במרכז המטרה! כל משפחה ממעמד הביניים תשלם 8,500 שקל בשנה – הנה הכסף!"

חברת הכנסת סתיו שפיר (עבודה): "העלאת מס בשיעור אחיד על מנכ"ל שמשתכר 200,000 ש"ח בחודש ועל אחות שמרוויחה 7,000 ש"ח היא אטומה והרסנית. בהחלטת האוצר אין ראיה קדימה ותכנון ארוך-טווח, היא מתעלמת מגובה ההכנסה של האדם בו היא פוגעת ורק תוביל להגדלת הפערים בחברה.

"רק השבוע נודע לנו, דרך פרסום דו"ח הכנסות המדינה, על הפסדי העתק שנגרמו לקופה הציבורית כתוצאה ממתן הטבות המס השערורייתיות של שטייניץ לארבע החברות הגדולות במשק – על חשבון כל האחרות", אומרת ח"כ שפיר. "כעת נראה שיורשו הרוחני של נתניהו, לפיד, מתכנן לחזור על אותה מדיניות – הפעם כלפי העובדים. אם המלחמה הזו על האדם העובד תימשך, בעוד עשרים שנה לא יהיה במדינת ישראל בכלל מעמד ביניים, אלא רק כמה משפחות עשירות כקורח ומליוני עבדים שמשרתים אותן".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "הממשלה גיבשה תקציב מלחמה. נגד העם. במקום להחזיר את משאבי הטבע לידי הציבור, במקום לחייב את הטייקונים במיסוי הוגן, במקום לקצץ בכיבוש ובהתנחלויות – הממשלה מעדיפה לקצץ בקצבאות ילדים, בשירותים הציבוריים ובזכויות העובדים. מבחינתם – המחאה החברתית מאחורינו. מבחינתנו – הם עוד ימצאו אותה לפניהם".

לעומת חברי האופוזיציה בירך יו"ר "ישראל ביתנו״, ח"כ אביגדור ליברמן, על החלטת משרד האוצר לקבל את הצעתו לקיצוץ של 10% בשכר חברי הכנסת.

ח"כ ליברמן אומר כי זהו צעד סמלי חשוב בימים שבהם כל אזרח במדינה מרגיש בעול של המצב הכלכלי הקשה. ברור ש"הישועה התקציבית" לא תבוא מהסכום שיחסוך מהלך זה, אך הוא מדגיש בצורה הברורה ביותר את העובדה שכל אזרח, ללא כל אפליה ולרבות ראשי המדינה, תורם את חלקו לטובת ייצוב המשק בישראל.

"הנהגה שהעם סומך עליה חייבת קודם כל לתת דוגמא אישית וזה מה שאנו עושים בצעד זה. אני משוכנע שהתנהלות אחראית תוביל אותנו במהרה חזרה אל ימים כלכליים טובים יותר לכולם", אומר ח"כ ליברמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן