Skip to content

תנועות המקדש רצו סיור לילי, המשטרה דחתה, בג"ץ יפסוק

ארבעה ותיקי צנחנים שלחמו בכיבוש הר הבית בששת הימים ומרכז תנועות המקדש ביקשו לערוך סיור לילי בהר הבית נוסח "סיור מורשת". המשטרה דחתה את המסלול והמועד. הם פנו לעליון וטענו כי בשבת האחרונה הקצתה משטרת ישראל 700 שוטרים לאבטח את אוהדי בני סכנין שביקרו בהר הבית לפני המשחק עם בית"ר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה צנחנים לשעבר, שהשתתפו בכיבוש הר הבית במלחמת ששת הימים, עתרו לבג"ץ היום (שלישי) בבקשה שבית המשפט יורה למשטרה להתיר להם לשחזר את מסע הצנחנים מגבעת התחמושת להר הבית, ולאפשר לקבוצת מתפללים להתפלל ברחבת שער השבטים סמוך להר הבית. העותרים מבקשים לקיים את המסע מחר, ביום ירושלים.

הארבעה הנתמכים על ידי מרכז תנועות מקדש הר הבית, הפועלות "לייהד" את הר הבית ולהקים בו את המקדש מחדש, עתרו לבית המשפט העליון לאחר שהמשטרה הודיעה להם שלמרות היום המיוחד היא לא תאפשר להם להיכנס להר הבית משער השבטים, שבו מותרת כניסת מוסלמים להר הבית בכל ימות השנה.

העותרים טוענים כי לגבי כניסתם: "אין בשינוי הקל של כניסת יהודים משער זה באופן חריג, משום הפיכת סדרי עולם. דווקא ביום ירושלים, על המשטרה לעשות כל מאמץ לסייע בידי מי שרוצים לשמר את מורשתה של מדינת ישראל וצבאה, ולא להערים קשיים שאינם ממין העניין על סיור חשוב מעין זה שהעותרים חפצים לערוך".

shvatim
שער השבטים (צילום: משטרת הוואקף)

בית המשפט ידון בעתירתם אך לטענתם קביעת המועד היא שערורייתית בפני עצמה היות ו"למרות שהסיור מתחיל בשעה 2:00 בלילה בגבעת התחמושת, ומשתתפיו אמורים להגיע לתפילת שחרית בשער השבטים בשעה חמש בבוקר, החליט בית המשפט לקיים את הדיון בעתירה רק בשעה 8:45, כארבע שעות לאחר מועד התפילה".  לטענתם בקשתם להקדמת הדיון, קיבלה את תשובת הנשיא, השופט אשר גרוניס, כי "למרבה הצער, לא ניתן להקדים את מועד הדיון".

לסיום מעירים העותרים כי "אך בשבת האחרונה הקצתה משטרת ישראל 700 שוטרים על מנת שאלה יאבטחו את אוהדי קבוצת הכדורגל בני סכנין, אשר ביקשו לבקר בהר הבית בטרם משחק קבוצתם על קבוצת בית"ר ירושלים. אם בשביל למלא את מאווייהם של אוהדי קבוצת כדורגל נעשה מאמץ כה כביר, קל וחומר, בן בנו של קל וחומר, שעל המשיבה להקצות כוחות שידאגו לקיום הסיור האמור במלואו".

מכון המקדש ברובע היהודי בעיר העתיקה (צילום: עמית קרטס)
מכון המקדש ברובע היהודי בעיר העתיקה (צילום: עמית קרטס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן